Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19621 til 19640 af 96602
  • Ioner og salte

    Forumindlæg
    Hej! Skal til fysik/kemi eksamen om ikke så længe. Hvor mange forsøg skal man mindst lave? Evt nogle der har nogle forsøg man kan lave til emnet Ioner og salte?... På forhånd tak
  • opvarmning af NaHCO3

    Forumindlæg
    heej folkens jeg sidder med en kemi rapport om opvarmning af natriumhydrogencarbonat massen af reststoffet er 0,995g det jeg vil finde ud af er, hvordan finder jeg ud af hvilket slags stof der er tilbage?
  • ionforbindelser

    Forumindlæg
    hej der står i min kemi at skelne mellem ionforbindelser og molekylerforbindelser hvordan laver man nu molekylerforbindelser kan i give mig en ionforbindelse som jeg vil løse det er længe siden jeg ikke har lavet en
  • 9.klasses transformation spørgsmål?

    Forumindlæg
    Hvad er høj spædning? og lige et spørgsmål til - skal nemlig op til fysik/kemi mundtlig på fredag.. strøm over store afstande ( modstand sættes i kredsløb? hvordan laver jeg denne forsøg.. håber nogle vil hjælpe mig ?
  • Diffusion..

    Forumindlæg
    hejsa.. er der nogen der gider forklare mig hvad diffusion er? Det skal være sån at en 8. klasses elev kan forstå det der står en smule om det i min fysik/ kemi bog, men vil gerne vide mere (:
  • Help me

    Forumindlæg
    Har fysik/kemi eksame imorgen. og jeg vi bare lige spørge. hvis jeg nu trækker radioaktivitet. hvilken gode og enkle forsøg kan man lave.?? og hvad kan man sige om det periodiske system? -Tak!
  • Hjælp til fysik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg mangler gode experimenter som er nemme at gå til men som giver gode karakter. Xp Jeg er så meget på skideren til Afgangsprøverne i fysik kemi. pls hjælp. Tak
  • trivialnavne

    Forumindlæg
    Hej .. Har fået det kemi digt hvor jeg skal oversætte til normalt dansk ;) Men jeg mangler lige et par trivialnavne på et par stykker : Al3O3 Na3SbS4 * 9H2O NaOH
  • Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej kan I kemi eksperter hjælpe mig :) afstem følgende reaktionsskemaer 1. CH4+H20 --> CO + H2 2. NH3+O2 --> NO + H2O
  • Hvad undrer du dig over?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over????
  • ide til emne

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive srp opgave i fagerne Historie og Kemi. Jeg har valgt og skrive om rygning- nikotin. har nogen en ide hvad man kan skrive i historie delen om dette emne?
  • Syre-base

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at løse to kemi-opgaver. Håber der er nogen der vil hjælpe: -Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem eddikesyremolekyler og hydroxidioner -Hvad sker der, når man blander en salpetersyreopløsning og en natriumhydroxidopløsning? Tak på forhånd!
  • lektiehjælp søges..!

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak.
  • Vil du læse min SRP? plz.

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der nogen der gider at læse min opgave igennem når den er færdig, og evt. også give noget respons? Jeg skriver i kemi og matematik. Det vil være et stort hjælp:)
  • Beviser i matematik

    Forumindlæg
    Hej sidder og skriver SRP om Matricer og anvendelse af matricer i Kemi, omkring farver. Sidder og skriver teori for matricer ind, men skal der endeligt beviser med for dette, når der bare står redegør i opgaveformulderingen ??? Daniel
  • fremstilling af sukker.

    Forumindlæg
    Hej SP. jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skal fremstille sukker fra en sukkerroe, men ved ikke hvordan jeg skal sammenhold sukkerprocenten ved udbytteberegning med sukkerprocent? nogen der kan hjælpe?
  • kobbersalte

    Forumindlæg
    Nogle som kender til kobber(ll)hydroxidcarbonat? hvad det anvendes til og hvorfor det ikke er opløseligt med vand, ligesom kobbersulfat(blåsten). Jeg har forsøgt nettet, databogen for fysik/kemi, men uden held ..
  • Alkohol - forbrænding - forsøg

    Forumindlæg
    hey, jeg har en slags '' prøvekesamen '' i fysik/kemi. det vil være en hjælp hvis i måske kunne komme med forsøg jeg kunne lave og evt. nogle links, hvor der står hvordan man laver dem :)
  • natriumacetat

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en opgave om håndvarmere. Indholdet er natriumacetat. Jeg vil gerne læse noget om hvordan salte som natriumacetat opfører sig, bla. når det opløses? Hvilket emne inden for kemien omhandler dette?
  • Ionforbindelser og Molekyleforbindelser

    Forumindlæg
    Jeg skal i gang med Kemi rapport. Mangler noget meget vigtig information Forklat venligst hvad forskellen mellem Ionforbindelser og Molekyleforbindelser med hensyn til både opbygning og opløselighed?