Søgning på: srp engelsk spansk. Resultater: 19621 til 19640 af 36230
  • Selvfremstilling

    Forumindlæg
    Goddag Studieportalen. Sidder og skriver stil om selvfremstilling, men synes jeg mangler lidt imput. Så tænkte på hvad folk herinde fra mener teknologi har gjort for at give os mulighed for at fremstille os selv og hvad er der godt og skidt ved disse måder? På forhånd tak.
  • Iran vs USA

    Forumindlæg
    Hey, er der nogen der har et godt link, hvor jeg kan finde noget om iran og deres problemer med USA
  • Hvilket grundstof?

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har ledt mange steder på nettet og i bøger, men synes ikke jeg kan finde et grundstof, der har ioniseringsenergien 8,92 eV. Hvis nogen ved, hvilket grundstof det er, eller ved hvordan jeg kan finde ud af det, så ville jeg blive glad. Tak :)
  • lidt hjælp :)

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der lige vil kigge på det her http://peecee.dk/?id=41953 og hjælpe mig med at forstå det første reaktionsskema? Altså hvorfor det forløber sig sådan? Tak på forhånd!
  • Sam Opg.

    Forumindlæg
    Hvis nogen lægger inde med en samfundsfags rapporten, der hedder Lighed & ulighed,eller ulighed & etnicitet så vil jeg meget gerne bede om at bruge den som inspiration for min egen. Tak på forhånd.
  • Landeprofil om Polen?!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Jeg har brug for hjælp til en lille opgave som skal afleveres engang i næste uge. Jeg skal skrive om Polen, men aner virkelig ikke hvor jeg skal søge efter disse oplysninger(?); inflationen i Polen, samt deres rente. Det er tilsyneladende ikke nok med, at google, har prøvet m...
  • sammensatte funktioner?

    Forumindlæg
    hvordan løser man nedestående`? Bestem forskrift of definitionsmængde for (f ο g )(x) ( altså f(x) sammensat med g(x)) og (g ο f)(x) (altså g(x) sammensat med f(x) ) f(x) = x2+√x g(x) = 2x+1 jeg er helt lost - var syg da vi lærte om det, så jeg er lidt i et problem :S Hj...
  • Ny kategori

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Vil I oprette en ny kategori, som skal hedde "kulturforståelse" fordi det fag har jeg.
  • Hvad hedder "acetyloxonium" på dansk

    Forumindlæg
    Det ser sådan ud: CH3 - C - OH2+ || O Og dannes ved at overføre en proton til eddikesyre. Tror det hedder "ethanoat", kan det passe?
  • orbitaler

    Forumindlæg
    Hej allesammen..håber nogen kan hjælpe mig fordi forståe slet ikke hvad orbitaler går ud på overhovedet... :( men har følgende spørgsmål: a- bestemmer hovedkvantetal fuldstændig energien for en given elektron? b- er det rgtigt at l kvantetallet bestemmer formerne for orbitalerne c- er det rigtig...
  • Bestemt og ubestemt artikel - tysk

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklarer hvad bestemt og ubestemt artikel på tysk er?? :-) Hilsen Laura
  • Hvad betyder det når man siger at H er postively polarized?

    Forumindlæg
    ..og at O er negativly polarized. Er det bare at H har mistet sin elektron og O har optaget en elektron?
  • Insignificant Gestures - Characterization

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder her og skal lave en analyse af Jo Cannon's Insignificant Gestures, men jeg er lidt gået død nu hvor jeg skal lave en personbeskrivelse af fortælleren. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt i gang med det? Jeg synes på en måde ikke man får nok at vide om ham. Eller, det jeg i ...
  • Magnetfelt

    Forumindlæg
    Jeg skal op til folkeskolens fysik eksamen på tirsdag. Problemet er bare, at emnet "Magnetisme" er opgivet. Selvom jeg har læst i mange leksikoner osv. kan jeg ikke finde ud af, hvad et magnetfelt er. ?
  • Beregn vinkel

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvor jeg udregner vinkel B i vedlagte billede?
  • fysik hjælp! udtjente brændsel?

    Forumindlæg
    hej. jeg vil gerne have at du tager et kik på denne tekst. jeg er igang med en fysik rapport og er gået i stå. hvad er det udtjente brændsel og hvorfor nævner de ikke dette ved trykvandsreaktoren? er det fordi at den ikke har udtjent brændsel? kogvandreaktor, linje 6. http://da.wikipedia.or...
  • hjælp til en sætning.

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan siger man "Jeg har trukket en eventyrtekst som hedder.."
  • internationalt studiekort?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til Canada og USA her den 4. juli. Har fået at vide, at det ville være en rigtig god ide, at anskaffe sig et internationalt studiekort, til når vi skal se seværdigheder mm. Er der nogle der ved, hvordan man bestiller et internationalt studiekort, og hvad det koster? Vh. Mette
  • Flere franskmænd end englænder?

    Forumindlæg
    Hvorfor bor der flere franskmænd(6 million) end britere(4,7 millioner) i Canada i dag?
  • Ukendte ord..

    Forumindlæg
    Hej, har du nogle ord som der ikke er så mange der ved hvad betyder eller i det hele taget nogle seje ord såsom: Onomatipoietikon=lydord... Som kan bruges til den danske mundtlige eksame..