Søgning på: engelsk brev. Resultater: 19641 til 19660 af 25907
-
Metoder i AT
ForumindlægForstår ikke alt det der med metoder.. Hvordan får man det flettet ind i sin synopsis/opgave? Har hørt mange sige, at man bare skal nævne det meget i ens fremlæggelse, og så kan det ikke gå helt galt, men hvordan det? skal man bare sige "vi har brugt metoden 'hermeuneutik', som går... -
SRP - Apartheid! Hjælp med problemstilling
ForumindlægHej! Jeg skal igang med at skrive min SRP om ikke så længe. Jeg skriver i fagende Engelsk og Hitorie. Dog har jeg problemer med at skrive min synopsis, da jeg ikke ander hvad min porblemstilling skal være. Nogen har nogen gode foreslag? Kom endelig mere flere. TAK på forhånd! -
HF mdt. eksamensdatoer? mangler nogle få
ForumindlægHej. Jeg har idag fået foreløbige mdt. eksamensdatoer, men jeg mangler stadig dem fra engelsk b-niveau, og samfundsfag b-niveau, da vores lærere ikke har nået at lægge dem ud endnu (de har dem). Nogen der allerede har fået dem?? (går udfra det er samme dag på alle HF-gymnasier, vuc'er mv) -
SRO eksempel
ForumindlægHej alle. er lidt i tvilt vedr. formen af SRO. Altså jeg skriver en tekst, men hvordan med afnsit og sådan. Er der nogle 3.g eller andre, der har en gammel SRO/SRP opgave, som de evt kan lægge ud på studiporrtalen , eller vedhæfte, så jeg kan se formen. Skriver i samfundsfag og Engelsk :) ... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
Brave New World / problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive AT-opgave i engelsk og psykologi. Jeg vil bruge bogen "Brave New World" af Aldous Huxley, hvor jeg vil have fokus på grupper (inden for socialpsykologien). Jeg har psykologi på c-niveau. Men jeg har problemer med at komme på en problemformulering - nogle gode forslag? -
gode råd
Forumindlæghejsa allesammen:-) jeg sidder her og sveder over et engelsk essay som skal handle om euthanasia og her skal jeg så indrage nogle tekster. blandt andet "whose life is it anyway" og hvis der var noget som havde nogle gode ideer eller noget så vil jeg meget gerne høre dem eftersom jeg har... -
whose life is it anyway
Forumindlæghejsa allesammen:-) jeg sidder her og sveder over et engelsk essay som skal handle om euthanasia og her skal jeg så indrage nogle tekster. blandt andet "whose life is it anyway" og hvis der var noget som havde nogle gode ideer eller noget så vil jeg meget gerne høre dem eftersom jeg har... -
Outline - hvordan fungerer det?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik til opgave, at lave en outline om spiseforstyrrelse i engelsk, men jeg er bare lidt forvirret.... Jeg har jo skrevet nogle spg. i min outline(eller i min outline kalder jeg dem for mine " focus areas"), men jeg ved bare ikke, om jeg så skal læse dem op til ... -
DISPOSITION!
ForumindlægShit, jeg skal aflevere engelsk disposition imorgen! Og jeg aner ikke hvad fanden' jeg vil skrive om :/ - vi har fået nogle overordnede emner: Australien, Ireland, South africa, Love og world at war. Jeg mangler bare hjælp til hvad jeg skal vælge + et underemne :/ Please hjælp mig, kom med n... -
DET HASTER! Disposition.
ForumindlægShit, jeg skal aflevere engelsk disposition imorgen! Og jeg aner ikke hvad fanden' jeg vil skrive om :/ - vi har fået nogle overordnede emner: Australien, Ireland, South africa, Love og world at war. Jeg mangler bare hjælp til hvad jeg skal vælge + et underemne :/ Please hjælp mig, kom med no... -
Sandy and her beautiful sisters genre?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en engelsk analyse af ''Sandy and her beautiful sisters'' men jeg forstår ikke hvilken genren historien er? Den bliver kaldt en moderne eventyr ( A modern fairytale) men samtidig også en novelle ( short story) Så jeg forstår ikke helt. Er det et eventyr... -
En lille sætning
ForumindlægEngelsk er ellers altid det fag, jeg plejer at hjælpe folk i, men denne gang har jeg brug for lidt hjælp med følgende sætning:Briterne er et folk, som er blevet skabt...The British are a people which has been created...Men kan det passe? Lyder lidt mystisk i mine ører. -
Oplæg til standardforsøg
ForumindlægNogle der ved hvilke oplæg/tekster, der har været til standardforsøget i skr. engelsk for sprogligt højniveau fra 2001-2004?Så vidt jeg har kunnet finde ud af, hed det i 2004 "For their own survival" - nogle der kan bekræfte det?Håber nogle kan hjælpe. Vh Smizze -
oversættelsesopgaver
ForumindlægVi er et skadedyrsbekæmpelsesfirma, som ind i mellem har behov for at skulle oversætte rapporter fra dansk til engelsk. Venligst kontakt os på tlf: 70 27 37 88 eller mail: [email protected] kan læse mere om os på vores hjemmeside:http://www.kiratin.dkmvh.KiratinVestermarken 18260 VibyFinn Rasmuss... -
Describe the style in...
ForumindlægHej folkens.Jeg har fået en engelsk stil for, hvor en af opgaverne bl.a. lyder:"Describe the style in which they are written"Der er tale om to artikler. Det, jeg er i tvivl om, er, hvad det helt præcist er, man skal beskrive - the style, ja, men hvorledes? Er der nogen, der har et eksem... -
Disapproving ?
ForumindlægHej :) !Jeg sidder og kæmper med Engelsk essay og er gået i stå ved denne sætning, for jeg kan ikke helt se om den er korrekt? Kan man sige disapproving WITH the media ? eller er det towards? Iain Hollingshead’s text is very positive towards the fans and extremely disapproving with the media.På f... -
Apartheid
ForumindlægHej, jeg søger nogle problemstillinger indefor Apartheid .. Og kilder på ENGELSK, som evt. kan opgives som kilder til min opgave. (Alt andet end wikipedia, tak!) Problemstillinger er diffrent kinds of of problems, indenfor emnet. Nogle som har haft en masse om Apartheid? -
Hjælp til renteforståelse
ForumindlægHej. Jeg sidder i øjeblikket og skriver en opgave. Jeg vil i den forbindelse høre om der var nogen der kunne forklare mig, hvilken rente jeg skal kigge efter, hvis jeg vil se hvad rente det er som virksomheder låner til? (Engelsk udtryk). Jeg sidder nemlig og skrive opgave og er lidt i vildrede o... -
Outline - forstår ikke helt!
ForumindlægHej. I engelsk skal jeg på torsdag aflevere en outline, jeg er næsten lige kommet igang, og er kommet i tanke om nogle har nogle fif som jeg kan bruge, så jeg kan huske hvad mine stikord betyder, og alt det der :) Jeg har emnet: The aboriginals, overemne: Australien. Mvh. Daniel, på forhånd t...
