Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19641 til 19660 af 152921
  • Diffusion..

    Forumindlæg
    hejsa.. er der nogen der gider forklare mig hvad diffusion er? Det skal være sån at en 8. klasses elev kan forstå det der står en smule om det i min fysik/ kemi bog, men vil gerne vide mere (:
  • Help me

    Forumindlæg
    Har fysik/kemi eksame imorgen. og jeg vi bare lige spørge. hvis jeg nu trækker radioaktivitet. hvilken gode og enkle forsøg kan man lave.?? og hvad kan man sige om det periodiske system? -Tak!
  • Hjælp til fysik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg mangler gode experimenter som er nemme at gå til men som giver gode karakter. Xp Jeg er så meget på skideren til Afgangsprøverne i fysik kemi. pls hjælp. Tak
  • ide til emne

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive srp opgave i fagerne Historie og Kemi. Jeg har valgt og skrive om rygning- nikotin. har nogen en ide hvad man kan skrive i historie delen om dette emne?
  • Hvad undrer du dig over?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over????
  • Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej kan I kemi eksperter hjælpe mig :) afstem følgende reaktionsskemaer 1. CH4+H20 --> CO + H2 2. NH3+O2 --> NO + H2O
  • Vil du læse min SRP? plz.

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der nogen der gider at læse min opgave igennem når den er færdig, og evt. også give noget respons? Jeg skriver i kemi og matematik. Det vil være et stort hjælp:)
  • Beviser i matematik

    Forumindlæg
    Hej sidder og skriver SRP om Matricer og anvendelse af matricer i Kemi, omkring farver. Sidder og skriver teori for matricer ind, men skal der endeligt beviser med for dette, når der bare står redegør i opgaveformulderingen ??? Daniel
  • fremstilling af sukker.

    Forumindlæg
    Hej SP. jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skal fremstille sukker fra en sukkerroe, men ved ikke hvordan jeg skal sammenhold sukkerprocenten ved udbytteberegning med sukkerprocent? nogen der kan hjælpe?
  • kobbersalte

    Forumindlæg
    Nogle som kender til kobber(ll)hydroxidcarbonat? hvad det anvendes til og hvorfor det ikke er opløseligt med vand, ligesom kobbersulfat(blåsten). Jeg har forsøgt nettet, databogen for fysik/kemi, men uden held ..
  • Syre-base

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at løse to kemi-opgaver. Håber der er nogen der vil hjælpe: -Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem eddikesyremolekyler og hydroxidioner -Hvad sker der, når man blander en salpetersyreopløsning og en natriumhydroxidopløsning? Tak på forhånd!
  • Alkohol - forbrænding - forsøg

    Forumindlæg
    hey, jeg har en slags '' prøvekesamen '' i fysik/kemi. det vil være en hjælp hvis i måske kunne komme med forsøg jeg kunne lave og evt. nogle links, hvor der står hvordan man laver dem :)
  • lektiehjælp søges..!

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak.
  • hjælp angiv rumlige opbygning af O atomet i molekylet?

    Forumindlæg
    Hvordan pokker finder jeg ud af den rumlige opbygning af O atomet I hydrogenperoxid molekylet. Fatter bare slet ikke en meter og er mega dårlig til kemi. Så det skal nok skæres ud i pap ??
  • lektier-hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er en pige, der går i 2.g og har brug for lektiehjælp til kemi eller fysik (b-niveau). Jeg bor tæt på Aabenraa. Er du interesseret eller ved hvordan jeg kan finde en, så skrive venligst til mig. Tak.
  • Optagelsesprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til optagelsesprøve på en HTX og ved jeg skal op i skriftlig fysik kemi. Er der nogle der har erfaring med det, eller kan forklare mig hvordan det foregår, eller fortælle mig Hvad jeg burde øve mig på. På forhånd tak.
  • Optagelsesprøve!!!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til optagelsesprøve på en HTX og ved jeg skal op i skriftlig fysik kemi. Er der nogle der har erfaring med det, eller kan forklare mig hvordan det foregår, eller fortælle mig Hvad jeg burde øve mig på. På forhånd tak.
  • Rapport om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg vil spørge om der er nogen der har lavet en rapport som omhandlede om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer kemi b niveau. Har brug for hjælp håber nogle kan hjælpe
  • natriumacetat

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en opgave om håndvarmere. Indholdet er natriumacetat. Jeg vil gerne læse noget om hvordan salte som natriumacetat opfører sig, bla. når det opløses? Hvilket emne inden for kemien omhandler dette?
  • Spørgsmål om skriftlig prøve

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om?