Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19681 til 19700 af 96602
  • Sukkeralkoholer

    Forumindlæg
    Haej. Jeg skal lave en slags kemi rapport om "Spiselig Kemi" Jeg er nu nået til Sukkeralkoholer? Nogle der kan hjælpe mig? Hvad er det? Hvorfor bruges det i mad? osv. på forhånd tak.
  • Eftervisning af Hess' lov

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg skal snart til eksamen i kemi og mangler en rapport om eftervisning af Hess' lov - nogen der kan hjælpe med det problem ? På forhånd tusind tak ! :D
  • Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt
  • Vand øvelser til eksamen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :)
  • Laboratorieteknik og Kemiske Metoder. Inddrag

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig kemi c-niveau på fredag.. Et af spørgsmålene vi kan trække er: Laboratorieteknik og kemiske metoder.. - Er der nogle der ved hvad det indebærer?? (Skal inddrage forsøget substitution af alkan)
  • Akut! Hjælp til tre spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej!:) Nogle der kan hjælpe med biologi angående, om her tre spørgsmål: - Hvordan er DNA opbygget, baseparringsprincippet? - DNA’s funktion? - Opskrifter på proteiner? Evt kunne forklar hvor kemi'et lægger :)
  • ækvivalente mængder ??

    Forumindlæg
    Jeg har en kemi opgave hvor der står at "syre og baser i ækvivalente mængder neutralisere hinanden, så hvis man fx....." hvad betyder ækvivalente mængder??
  • Laboratorieteknik og Kemiske metoder??

    Forumindlæg
    Hej alle er i gang med kemi eksamens læsningen og der er et spørgsmål der hedder "laboratorieteknik og Kemiske metoder".. er der nogen der ved hvilke kemiske metoder der er, og hvad man kan skrive om under laboratorieteknik??
  • Rensning af spildevand

    Forumindlæg
    Hej alle .. Jeg skal snart til kemi eksamen og en af spørgsmålene er: Rensning af spildevand .. Der står ikke særlig meget om det i vores kemibog og ville derfor høre om i eventuelt vidste noget om det, eller kender nogle hjemmesider hvor det står?
  • Agent Orange

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive om Agent Orange i kemi, men kan slet ikke finde noget om det nogen som helst steder. Er der nogen som kender nogle hjemmesider eller bøger hvor jeg kan læse om det.
  • Syre opgave?

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med en opgave i kemi, der omhandler syre. Spørgsmålet går på hvilken af de to syrer der er stærkest og hvorfor? Se vedhæftet billede. Nogle der kan hjælpe? :)
  • teori CO2

    Forumindlæg
    Hej Alle. Vil nogen læse min gruppes teori igennem, som vi skal bruge til den fællesfaglige naturprøve, og give feedback (ville være en kæmpe hjælp!!!). Der indgår både kemi, biologi og geografi i den. Tusind tak på forhånd
  • Fjernelse af alkener i brændstoffer

    Forumindlæg
    Hej I et af mine eksamensspørgsmål i kemi, skal jeg diskutere, hvorfor man vælger at fjerne alkener fra brændstoffer, men jeg aner ikke hvordan jeg skal svare på det. Håber i kan hjælpe!
  • Har jeg gjort det rigtigt?

    Forumindlæg
    Jeg har lavet nogle opgaver i Kemi, men jeg er i tvivl om, jeg har gjort det rigtigt. Er der mon én, der vil kigge på det, og fortælle mig, om jeg er på rette vej?
  • Kan man få -3 til en eksamen, selvom man har været tilstede??

    Forumindlæg
    Hej! Er det muligt at få -3 til en kemi eksamen selvom man var tilstede??? burde man idet mindste ikke få 00?? Man giver jo kun -3 når du ikke har været tilstede
  • Biologi synposis

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis om fotosyntese i kalkgraven. Den skal indeholde geografi,biologi og kemi. Er der nogen der har et eksempel på en synopsis? har ingen ide hvordan jeg skal gribe det an!
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :)
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg er i gang med at skrive SRO mat/kemi - derfor har jeg brug for hjælp - er der nogen, som kan hjælpe mig? jeg giver gerne penge for det. På forhånd tak
  • kædelængde forsæbningstal

    Forumindlæg
    Hej derude er i gang med en kemi aflevering men kan ikke finde ud af det sidste spørgsmål som omhandler hvor lang kædelængden er. Vi har forsæbet jomfru olivenolie. Mfedtsyre=245,94 molar.
  • Reaktionsorden

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælp mig med nogle kemi opgave jeg har vedhæftet jeg har svært ved at besteme om reaktionen er 1 eller anden orden:-S på forhånd tak