Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19701 til 19720 af 27879
-
Perspektivering
ForumindlægHej! Ved i om man skal overholde perspektiveringsområden. F.eks. har jeg noget jeg ikke alligevel perspektivere til men den står på min synopse som er sendt til læreren og sencoren. Kan jeg undgå den, eller skal jeg igennem den. Problemet er at jeg ikke kan huske eller se hvorfor jeg vil pers... -
Teorier/holdninger indenfor ytringsfrihed
ForumindlægHej Jeg er på jagt efter noget godt materiale til mit SRP, som kommer til at omhandle ytringsfrihed/muhammedkrisen og deriblandt de forskellige holdninger til ytringsfrihed. Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle tips omkring teoretikere med mere som har behandlet dette emne muligvis ? Har alle... -
Synopsis - Film og klip
ForumindlægHej. Jeg går i 10'ende klasse og skal aflevere en synopse. Problemet er bare at jeg hader emnet. Jeg skal analysere filmen "festen", men kun klippene i den og lidt symbolik. Er der nogen der har nogle ideer til punkter i min synopse, som jeg skal runde? (haster lidt, da den ska... -
DHO - Hekse i Danmark
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver DHO med emnet Hekse i Danmark. Jeg har en problem stilling der lyder sådan: Der ønskes en redegørelse for den politiske, sociale og religiøse baggrund for hekseforfølgelser i Danmark under Christian den 4. (i 1500- og 1600-tallet) Jeg kan bare ikke rigitg find... -
hjælp! - kromosomer og kønnet formering
ForumindlægHej! Har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med at læse op til eksamen i biologi, og har lidt problemer med et spørgsmål i emnet Celler.. Forstår godt spørgsmålet, ved bare ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det sikres. 2. Diskuter hvord... -
KEMI HJÆLP! HASTER !! EKSAMEN
ForumindlægHey i søde mennesker på SP. HAr brug for jeres hjælp.. Dette er et bilag jeg har fået indenunder et emne omkring Ph, men jeg forstår virkelig ikke hvad man skal, og er det muligt at jeg kan få svar på den første og selv prøve mig frem til resten? https://pbs.twimg.com/media/BL8jfvkCMAELBhH.jpg -
BILAG SOM JEG IK FORSTÅR HJÆLP :(
ForumindlægHey i søde mennesker på SP. HAr brug for jeres hjælp.. Dette er et bilag jeg har fået indenunder et emne omkring Ph, men jeg forstår virkelig ikke hvad man skal, og er det muligt at jeg kan få svar på den første og selv prøve mig frem til resten? https://pbs.twimg.com/media/BL8jfvkCMAELBhH.jpg -
Elektromagnetisme og induktion?
ForumindlægHej. Da jeg skal op i fysik i morgen har jeg store komplikationer mht. elektromagnetisme. Jeg kan risikere at trække noget vedrørende dette, men de to emner inden for fysik, elektromagnetisme og induktion, har jeg aldrig forstået 100 procent. Er der evt. nogen der kan give en kort og oversk... -
Martin Luther King Jr VS Obama
ForumindlægMartin Luther King Jr, VS Obama! -Skal sætte to taler op mod hinanden, det må ikke være; I have a dream. - Nogle der kender en tale Obama har lavet som minder om Martins eller omvendt? - Det skal være samme emne eller andet som gør at man kan stille dem op mod hinanden. Håber nogle kan hjæ... -
AT - ungdomsoprøret .. perspektiv til nutiden?
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til AT eksamen som jeg skal op i på torsdag.. Den overornede sag er "Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie og emnet "Ungdomsoprøret i England i 1960'erne". Det er så her jeg har brug for hjælp. Hvis man skal persp... -
sso haster
ForumindlægHej, er der nogen som kan give mig nogle forslag med min sso. Jeg har valgt emnet borgerretsbevægelsen i USA og Martin Luther King. Jeg ved ikke præcis, hvordan jeg skal lave en problemformulering?? Jeg håber at I gider at give mig nogle ide'er På forhånd tak -
Metoder, empiri og teorier
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede mig til min AT-eksamen. Men grundet dårlig vejledning fra vores lærere er jeg på bar bund mht. metoder, empiri og teorier. Mit emne er lykkepiller, og jeg skal finde ud af hvilke metoder osv. der bruges inden for fagene biologi og psykologi. Jeg er meget i tviv... -
Målestoksforhold?
ForumindlægHej allesammen Håber i kan hjælpe mig. for er ret dårelig om emnet målestoksforhold... Jeg skal lave en nøjagtig tegning ud fra en skitse, hvor jeg vælger et passende målestoksforhold. For eksempel kan man lade 1cm på tegningen svare til 1m i værelset. hvad svare 3 m --> cm ???? -
Hjælp til srp
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere min problem formulering i srp næste uge, men ved stadig ikke helt præcis hvad jeg skal skrive om. Mit emne er corona og har bio c og mat a. Nogen der kan hjælpe med gode ideer til analyse og diverse ting, og desuden kilder som man kan bruge? -
Tror I på ånder?
ForumindlægJeg så en udseendelse på DR1 mener jeg det var. Det hed Åndernes Magt og det ændrede mit syn på det emne radikalt! Jeg har altid været kritisk over det med ånder, men nu tror jeg på at de findes. Jeg kan ikke finde en forklaring på det, der foregik i programmet. Det kan umuligt være fake.. Hvad ... -
Koge punkt afhængig af:
ForumindlægHej alle. Jeg har et problem med en kemiaflevring omkring stoffers egenskaber og i dette tilfælde opløslighed. Spørgsmålet er. Jeg har fået til opgave at konkluder: Forklar forskellen i de forskellige kogepunkters størrelse og hvordan disse afhænger af: - stofgruppe - molekylstørrelse - kontaktst... -
Hjælp til produkt til projekt om Nelson Mandela og apartheid.
ForumindlægHejsa :D Jeg er en pige som sidder og er igang med en projekt opgave om Nelson Mandela og apartheid. Jeg har tænkt meget over hvad jeg kan bruge som produkt til mit emne, men kan ikke rigtig finde på noget. Har i nogle idéer? Det handler jo om racisme så det må gerne være noget opfindsomt der sku... -
SRp - Hjælp CASH !...
ForumindlægHej Alle Er der nogen der ved, hvor man kan få nogle timer hos en der kan hjælpe med en at forklare om et emne jeg har ? altså jeg har en bog på engelsk, og engelsk er også en af mine svagheder så hvis nogen kunne hjælpe mig med at få det forklaret så kunne jeg blive meget glad. Jeg betaler ger... -
Induktion
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder derhjemme og er i gang med fysik disposition om emne: Induktion. Men nu er jeg kommet i tvivl om noget. Hvor bruger man egentlig induktionsstrøm og kan man bruge både DC og AC i strøm anvendelse. ( Altså kan man godt bruge jævnstrøm og vekselstøm i induktion ) Pl... -
Differentialregning! Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og forbereder en eksamensopgave om differentialregning, og vil gerne have nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe den an og hvad jeg skal komme ind på. Opgaven lyder: Differentialregning Redegør for sekant- og tangenthældninger for grafer. Redegør for bestemmelse af ligni...
