Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19701 til 19720 af 154719
-
Optagelsesprøve Gefion eller andet!
ForumindlægHej Jeg ville spørge om hvad man kunne komme op i til en Optagelsesprøve inden for STX!? GefioN? Fag? Og hvad man kan komme op i når det nu er 40 min pr. fag? M.m. Link; http://www.gefion-gym.dk/media/16467/uddannelsesparathedspr%C3%B8ve.pdf -
TI Interactive Guide
ForumindlægJeg går i 2g på STX og har problemer med eksamen, da jeg ikke er så skarp i TI Interactive. Det er et fedt program, men jeg kan ikke bruge halvdelen af dens funktioner. Hvis nogen har eller ved hvor der er en guide ville det være en stor hjælp- Helst på Dansk self. //Aske -
Dansk/historie i 2g og 3g kun?
ForumindlægEr der noget krav om, at man SKAL have dansk og historie i alle tre år, eller er timefordelingen ligegyldig, så man fx kan risikere at få dansk i 1g og 2g kun etc.?Jeg taler om stx efter gymnasiereformen. -
Mediefag - Hvordan er faget?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal vælge en linje til når jeg starter på gymansiet næste år (STX), og er meget i tvivl om hvordan mediefag er at have som fag? Så fortæl gerne hvad det handler om, og jeres personlige oplevelser omkring faget :) -
hjælp haster!
Forumindlægsom så mange andre står jeg og skal til stx eksamen i dansk imorgen.. men er lidt i tvivl hvad der plejer at være det "bedste", eller hvilken kategori de fleste skriver? er det essay, novelle, digt? eller hvad?.. mvh Nina -
Kender i læreren??
ForumindlægHejJeg skal til eksamen i erhvervsøkonomi (stx). Min censor har initialerne YG og skulle komme fra Rungsted Gymnasium. Kender i personen? Hvis nogen i så fald kender læreren, er der så noget man skal være opmærksom på?På forhånd tak -
Eksamenstidspunkt
ForumindlægHvis der på min udleverede eksamensplan eksempelvis står tidspunktet "8:10", så betyder det at jeg skal ind og trække et spørgsmål på dette tidspunkt, korrekt? Altså skal jeg møde lidt før 8:10?Går på STX forresten, 1.g -
Eksamen 09
ForumindlægHej. Jeg har netop været op til dansk(Stx) hvor jeg valgte at skrive om Grænseoverskridene underholdning, jeg vil blive rigtig glad hvis der var en som gad læse min opgave igennem og give en bedømmelse. mvh irene -
eksamen
ForumindlægHvad trækker op til franskeksamen og hvad trækker ned? Er der nogen der har nogle tips til at score en høj karakter. Det er stx-eksamen jeg taler om...Nogen der har nogle gode råd at dele ud af?mvh dodo -
Hvem retter min eksamensopgaver?
ForumindlægJeg går på STX, og er ved at blive student. I den anledning er jeg meget interesseret i at vide, hvem der skal rette mine skriftlige eksamensopgaver. Er det en ekstern censor, en ekstern censor og min lærer, eller to eksterne censorer? Tak for hjælpen. -
Lommeregner
ForumindlægJeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus -
Eksamenstekster
ForumindlægHeyEr der nogen der ved hvordan en typisk eksamenstekst ser ud til c-niveau på stx. Jeg har hørt at man trækker en artikel, men hvor lang er den så? Hvis man både skal nå at læse og forstå dem samt lave en analyse skal man da besidde et ret stort overblik?MVHJimbo -
psykologi case
Forumindlæghej derude...jeg skal snart til psykologieksamen (stx)Så jeg vil høre om der er nogle der har analyseret nogle case´ som de evt kan ligge ind...Ellers nogle gode råd til en psykologi eksamen? hvad er vigtigt og godt? osv...held og lykke derude... -
Huen på eller ej??
ForumindlægStår i den uheldige situation, at jeg skal til sygeeksamen, så er ikke færdig med stx endnu. Er sikker på at kunne bestå.Men spørgsmålet er, skal jeg tage huen på til fester og studenterkørsel, for der er jo ikke nogen idé i at rende rundt alene med huen engang i august. -
Portræt nr. 31
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i daA på STX. Jeg sidder i min repetition og kan se jeg ingen noter har til en vigtig tekst af Klaus Rifbjerg. Nogen der har læst, og/eller har noter til hans tekst "Portræt nr. 31" ? Mvh Jacob. -
binomialfordeling
ForumindlægNogen der ved om man kan komme op i binomialfordelingen i skriftlig eksamen stx på B niveau? Har nemlig aldrig set nogen eksamensæt om det. Indenfor statistik er der vel egentlig kun chi i anden test og goodness of fit? -
Nulstilles skriftligt fravær?
ForumindlægHejsa! 2 spørgsmål som jeg godt kunne bruge svar på. 1. Nulstilles det skriftlige fravær hvert år på det Almene Gymnasium STX ? 2. Ang. fysisk fravær - er det 10 % for perioden man må have eller er det 10 % for året? På forhånd tak! Anton -
Nemt og hurtigt spørgsmål - har du et eksamenssæt?
ForumindlægJeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :) -
Har du et gammelt eksamenssæt?
ForumindlægJeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :) -
Udregning af gns hf enkeltfag
ForumindlægHar hørt at der skulle eksistere et excelark, hvor man kan beregne ens gennemsnit hvis man går på hf med enkeltfag. Indtil videre har jeg kun kunne finde en for almindelig hf og stx. Nogen der ved hvor der findes en til hf enkeltfag?
