Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19701 til 19720 af 28854
-
historisk analyse
Forumindlæghej. jeg sidder med et lille problem her. jeg er nemlig ikke helt så sikker på hvordan jeg skal analysere mit emne i historie. nemlig danmark i oplysningstiden. hvis nogen kunne hjælpe, trods dette sene tidspunkt, ville jeg blive meget glad :) -
Emnevalg
ForumindlægHej Jeg står og skal til at skrive DIO, men har rigtig svært ved at finde et godt emne. Jeg skal skrive om mellemøsten, og skal skrive i fagene IØ og samtidshistorie. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette. Opgaven skal omhandle historie efter 1930. Mvh Mathias -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skal sætte lidt historie i sammenhæng.. Hvorfor var det at man indførte ytringsfriheden, hvilke politiske optakter havde der været optil ? Håber at der er nogle som kan svare.. mvh gunnar -
En god konklusion
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min Dansk/historie-opgave, og er nået til, at jeg skal lave en konklusion. mit problem er så, at jeg ikke ved hvor lang en konklusion skal være, og hvad den skal indholde. Håber I kan hjælpe mig. Mvh. CL,2.F -
Kan ikke komme igang! :(
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver i faget Dansk. Jeg har valgt at skrive om emnet Nyheder- argumentation, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an og skrive en sådan opgave. Skal jeg fortælle om nyhders historie?? eller hvordan skal jeg skrive den?? Please hjælp. -
kilder
ForumindlægVi skal nu op til den mundtlige eksame i engelsk i juni måned, hvor vi nu er i gang med at lave vores dispositioner, som skal være klar inden. Jeg ville bare lige høre om, om nogle af jer herinde kender nogle engelske hjemmesider, som består af historie fra hele verden. -
Eksamensprojekt.
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive eksamensproject i historie/samf. Jeg skal lave en problemformulering omkring Nato's rolle i den kolde krig. Er nogen som måske har nogle gode kilder eller forslag dertil? MVh -
Hvad kan man skrive om?
ForumindlægHejsa Nu er det endelig på tide at jeg skriver en dansk historie opgave, men jeg har ingen ideér, hvad der kan skrives om.. Gerne noget, der har forandret Danmark! Kom gerne med forslag :-) Og jeg takker på forhånd! -
Genre: Brev - karakteristiske træk
ForumindlægHeej people Jeg er igang med at skrive en historie i dansk (kreativ skrivning), jeg må selv vælge genre, og jeg har valgt en person, som hovedperson, men jeg ville lige spørge om i ville nævne karakteristiske træk for et brev, som genre.. Mange tak på forhånd -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg skal skrive større skriftlige dansk/historie opgave. Jeg har taget udgangspunkt i borgerrettighedsbevægelsen med fokus på Rosa Park. Nogle der kan komme med nogle input eller synsvinkler jeg kan bruge i min problemformulering? -
Demokrati i "Antikkens Grækenland"
ForumindlægHej folkens :) Jeg er i gang med at skrive dansk/historie opgave. Jeg har valgt at skrive om demokratiet i antikkens Grækenland. Hvor og hvornår demokratiet opstod osv, men er der nogen af jer der kan anbefale nogle gode hjemmesider, det ville være en stor hjælp TAK :D -
HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING I SAMTIDSHISTORIE: DE STORE REVLOUTIONER
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til historie eksamen imorgen og har trukket de store revolutioner. Jeg har lidt svært ved problemformuleringen kilder: Uddrag af den danske kongelov, uddrag af Danmarks riges grundlov, det franske stændersamfund. karikatur, danmark har brug for en ny grundlov -
Analyse af Methas ode til rødspætten
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et lille problem, jeg skal skrive en analyse af novellen methas ode til rødspætten, men jeg har ikke nogen idéer til hvor jeg skal starte. Hvad er pointen med historien og hvad er vigtigt at få frem? Mvh. Carsten -
Geografi
ForumindlægNogen der ved, hvilke vigtige begivenheder ( bjergkædedannelser, oceandannelser, oceanlukninger, istider osv.) der fandt der sted i løbet af jordens historie. Brug helst betegnelserne på foldningerne (kaledonisk-hercynisk-alpin)og på havene. -
Afghanistan og USA
ForumindlægJeg er en dør til historie og kunne derfor bruge lidt hjælp :) 1. Redegør for den amerikansk ledede invasion af Afghanistan 2. Diskuter med udgangspunkt i kilden for og imod Guantanamo - fængslet 3. Vurder om det er muligt at indføre demokrati eller et stabilt styre i Afghanistan På forhånd tak... -
Seksuelt misbrugt og voldtaget - helt samme betydning?
ForumindlægJeg sidder og skriver en historie opgave og vil gerne skrive "... det kan bl.a. være, at barnet er resultat af voldtægt, incest eller seksuelt misbrugt" Men er seksuelt misbrugt og voldtægt den helt samme betydning, eller er der forkskel? På forhånd tak! -
the go between themes....Haster!! :o
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/ -
Egyptens landbrugsproduktion vha. matematik. hjælp!
ForumindlægJeg har matematik-historie i Studieretningsprojekt. Og jeg skal ved hjælp af matematik beskrive brugen af organiseringen a rigets landbrugsproduktion. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer igang, eller nogle gode kilder? på forhånd tak! -
hjæælp !!
Forumindlægjeg skal skrive en stil hvor der er en mand så kigger ud over havet, hvor der også ligger en pistol og et målebond på bordet. Historien skal skrives i jeg-form, jeg ved bare ikke hvad jeg skal skrive kunne jeg måske få lidt hjælp ? -
analyse af en kilde
Forumindlæghej jeg skal aflevere dansk-historie opgave i morgen og jeg har haft lidt problemer med at lave en analyse af mine kilder så hvis der en der vil læse min analyse igennem og så skrive hvad jeg evt. kan skrive mere
