Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19721 til 19740 af 23677
-
hjælp til SSO emne i dansk!
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO i dansk, men har lidt svært ved at beslutte mig for et emne. Ville gerne skrive om et tema i litteraturen, som f.eks. død, kvinder, humor, krig, barndom osv.. Men kan ikke finde nogle noveller/romaner/andet der ville være passende at analysere inden for de forskel... -
Hjælp til at finde et maleri.
ForumindlægHejJeg skal lave en analyse over billedet "Sat ud" af Erik Henningsen(1855-1930). Det er malet i 1892 og hænger på Statens Museum for Kunst. Mit problem er, at jeg skal finde en udgave af billedet på nettet, men jeg kan kun finde små utydelige eksemplarer.Håber at der er en herinde der ... -
Akut hjælp søges!
ForumindlægEfter som historie absolut ikke er min stærke side, søger jeg hermed hjælp fra en historie kyndig. Det drejer sig om en 3 siders historieopgave, hvori man skal analysere, sætte 3 tekster op mod hinanden (ja, hvor svært kan det være, ikke? Men har som sagt meget svært ved netop historie) Jeg er vi... -
Hjælp til latineksame
ForumindlægHejsa..Måske er der et lille lys at skimte, for Jer som skal til latineksame.Hvis I altså kommer op i tekster med Catul, kan sider som http://rudy.negenborn.net/catullus/text2/e2b.htm samt http://elias.ribekatedralskole.dk/classica/personer/catul/catul.htm, varmt anbefales.. Her er der oversættel... -
Call if you need me!
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen (dvs. i dag faktisk, klokken er over midnat). Er vist lidt sent ude! Nå, men jeg ville bare lige høre, om nogle evt. ville give en lille analyse af novellen 'Call if you need me' af: Raymond Carver??? Der er mange symbolske fænomener i den, og ... -
God overskrift til SSO - hjælp.
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at skrive min SSO, men jeg mangler en god og fangende overskrift til opgaven. Sådan her ser min problemformulering ud: Hvad: Hvordan påvirker depression en persons forhold til virkeligheden? Metode/Fokus: Med udgangspunkt i filmen ”Melancholia... -
SSO - 2. VERDENSKRIG
ForumindlægHej alle sammen. nu er det snart ved at være tid til SSO, og jeg skal igang med at læse lidt. Mit ovre enme er: 2.verdenskring og mit underenme er om: Modstandskampen – Modstandsbevægelsen. Jeg har valgt ar analysere filem ''Flammen og citronen'' og sider nu og ska... -
Hjælp til materiale om KKK
ForumindlægHej, jeg har SRP Engelsk+Historie, med overemnet KKK og underemnet :udviklingen i KKK fra dens begyndelse og måske til slutningen (ikke besluttet slutdato/periode). Jeg så tidligere, at der var én herinde fra, der havde fundet en tale+brev af stifteren Nathan Bedford Forrest, men hun skrev d... -
Hjælp til KKK-materiale
ForumindlægHej, jeg har SRP Engelsk+Historie, med overemnet KKK og underemnet :udviklingen i KKK fra dens begyndelse og måske til slutningen (ikke besluttet slutdato/periode). Jeg så tidligere, at der var én herinde fra, der havde fundet en tale+brev af stifteren Nathan Bedford Forrest, men hun skrev ... -
SRP! Hjælp en elev i nød
ForumindlægHej ! I min problemformulering står der at jeg skal redegør for markedet for møbler i Danmark. Jeg ved godt at jeg kun skal gengive materiale da jeg skal redegør. Men jeg tænkt på at jeg kunne bevæge mig op (taktonomiske set) og analysere branchen. Her tænkte jeg på at bruge Poters Five Force... -
Trisse Gejl..
ForumindlægHej derude..Jeg har fået til opgave at analysere en novelle der hedder 'Man kan jo aldrig vide' af Trisse Gejl, trykt i Samvirke, juli 2004.Hvis nogen har læst denne, ville jeg meget gerne høre jeres synspunkter vedrørende novellen. Fx den holdning der kommer frem i teksten. Er teksten fi... -
engelsk grammatik spørgsmål..
ForumindlægHej ! I en af mine engelsk opgaver skal jeg besvare en grammatisk delprøve.. Section A.2 Forklar betydningsforskellen mellem følgende sætningspar: 282: If he were to get in touch with me, I could explain. 283: If he was to get in touch with me, why hasn’t he? Forklaring: Hvad er det de vil... -
HCA: Grantræet
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Hans Christian Andersens eventyr Grantræet. Har fundet temaet eller moralen i eventyret. Der står direkte skrevet i teksten: havde jeg dog glædet, mig da jeg kunde! forbi!forbi!. Så det giver lidt sig selv. Men jeg har lidt svært ved at finde andet udover det.... -
EPR Spørgsmål :) HF
ForumindlægHjæææææææælp! jeg prøver at lave en problemformulering til min EPR : Mit overordnet spørgsmål : Hvad var ungdomsoprøret og Hvilken betydning har ungdomsoprøret i 1960érne haft for det danske samfund?". en redegørelse af de samfundsmæssige forhold i Danmark op til ungdomsoprøret i 1960´erne, ... -
Perspektivering
ForumindlægHey derude Jeg sidder og analysere Charlotte Strandgaards digt: Det fri forhold, den fri konkurrence, det åbne forhold, eller 'Vi er da to voksne mennesker' http://danmarkshistoriskoversigt.systime.dk/index.php?id=160. Det eneste jeg mangler er noget at perspektivere til. Kan man godt bar... -
valg af problemstilling
Forumindlægjeg skal skrive om et eventbureau, og ved ikke hvad en relevant problem kunne være, Det er et foholdsvist et lille kontor, så komunikation eller motivation kunne være småt at tage fat i, Håber i kan give mig nogle ider, jeg skal lave en swot og en smilk model over virksomheden, men der skal være ... -
Kemi-hjælp
ForumindlægHejEr der nogen der kan hjælp mig med kemiopgaven fra august 1995 opg.1 :Analyse af et organisk stofStoffet A analyseres i et laboratorium.En elementaranalyse viser, at stoffet indeholder carbon (C),hydrogen (H),oxygen (O) og chlor (Cl).Chlorindholdet analyseres på følgende måde:1.Der afvejes en ... -
Anthony Giddens og seksualundervisning
ForumindlægHej alle. Jeg er bachelorstuderende i pædagogik, og jeg skal i gang med at skrive min eksamensopgave. Mit emne er seksualitet i seksualundervisningen i folkeskolen. Her vil jeg analysere undervisningsmaterialer og lærervejledninger, hvor jeg vil se på, hvordan homoseksualitet og andre afvigende... -
Dansk Eksamen - Romantikken
ForumindlægJeg skal til eksamen i Dansk om ikke ret lang tid og har trukket fordybelsesområdet Romantikken, men jeg er tom for idéer til hvad jeg vil analysere. Det må både være tekster, eventyr, lyrik, malerier osv. bare det er skrevet i romantikken. I klassen har vi arbejdet med "Guldhornene" af... -
oplæsnings stykke til kortfilm
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket kortfilm i mit fordybelses område og jeg valgte at Analysere, Trekanter af lykke, men jeg leder efter et oplæsning stykke der enten handler om at alt skal se så fint ud og at man går meget op i at alt er perfekt, meget mere perfekt end det virkelig er eller så leder ...
