Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19741 til 19760 af 41309
  • Hjælp jeg skal skrive en rapport om kønsforskelle

    Forumindlæg
    Jeg skal nå at skrive en rapport om kønsforskelle i biologi, men ingen kan hjælpe mig rigtig... vil i være rare og svare hurtigt mangler virkelige en god karakter og vil ikke bruge penge på det for så kan mine forældre se det..
  • Mangler noter til dette år

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected], eller kontakte mig her :D Tak for hjælpen
  • Mangler noter til dette år

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected] Tak for hjælpen
  • Selektion essay

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal skrive et essay om selektion i biologi, men har lidt svært med at gå i gang. Skal svare på: "Du skal i dit essay diskutere hvordan selektion påvirker evolution af en art." Kan nogen hjælpe, tak?
  • Mundtlig SRP

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til SRP mundtlig snart og er lidt i tvivl om hvad man skal snakke om ifh. empiri? Altså hvilken empiri man har brugt. I min SRP har jeg ikke indraget forsøg eller udført forsøg. Har skrevet i fagene religion og biologi. Tak på forhånd:))
  • Dioxin i fødevarer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal skrive AT i biologi og kemi, om dioxin i fødevarer. Jeg skal forklarer hvordan det påvirker mennesket og levende organisemer. Der står en masse om hvad dioxin gør ved kroppen mm. men ikke hvordan der sker, nogle der kan hjælpe mig lidt med det? :) mange tak :D
  • Diabetes og konsekvenser for samfundet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal lave AT omkring diabetes type 2 og de økonomiske konsekvenser for samfundet. Er der nogle der har ideer og evt. metoder til emnet?? Skriver i biologi c og samf A.
  • Melorme respiration

    Forumindlæg
    - Melorme er koldblodede, de lever indendøre, de spiser en føde med et højt fiberindhold, de drikker ikke andet vand end, hvad der er i maden, og de er larver (dvs. ikke-voksne). Hvordan kan de dele af melormenes biologi påvirke N/I?
  • Sæddræbende creme

    Forumindlæg
    Hej alle, håber i kan hjælpe. Vi har netop i biologi lavet et forsøg med sæddrebend creme og så at sædcellerne søgte hen mod cremen, hvorefter de døde. Ved i hvorfor de søger mod cremen ? på forhånd tak, John
  • Hvad skal kroppen bruge for at overleve?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave i biologi om mad og sundhed. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med at forklare hvad kroppen behøver for at overleve. Fx: Protein. Tak på forhånd. :) P.s kom gerne med begrundelser for hvorfor man skal bruge det for at overleve.
  • Skov

    Forumindlæg
    Jeg sidder med mit eksamenspørgsmål i Biologi på B omkring Skoven. Nogle der har nogle noter omkring hvilken betydning nedbrydere har for skoven, og hvordan man kan sikre størst mulig udnyttelse af nedbrydernes aktivitet i jord?
  • Miljø-forurening

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har et projekt jeg skal lave, og jeg har om forurening. Jeg skal både have en historie, biologi og geografi del med. Har fundet noget, men hvis i vidste noget om det ville jeg blive rigtig glad. Det haster lidt, tak på forhånd.
  • Erosion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med en biologi rapport, og skal svare på dette spørgsmål. - Forklar begrebet erosion og hvilken betydning den har for landskabet. er der en der kan komme med en kort og god forklaring, hvad jeg eventuelt kan skrive? Det ville hjælpe mig rigtig meget.
  • respirationsprocessens betydning for økosystemet

    Forumindlæg
    Hej alle -jeg skal op i biologi mundtlig imorgen, og skal redegøre for kulstofkredsløbet og respirationsprocessen samt dens betydning for økosystemet. Har forstået hvad både respirationsprocessen (citronsyrecyklussen og glykolysen) og kulstofkredsløbet er, men jeg manlger af kæde de tre ting s...
  • Økosystemet i en løvskov?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en biologi-opgave, hvor jeg skal gøre rede for hvordan økosystemet "løvskov" fungerer, men jeg forstår ikke helt hvordan løvskovens økosystem er anderledes end økøsystemet i fx en bøgeskov - håber I kan hjælpe med begge dele!
  • Energitransport

    Forumindlæg
    Hej... er igang med 9. klasses afgangseksamen og skal til fysik i næste uge. er der nogen dar kan forklare mig hvad energitransport er i fysik, ikke biologi! og måske hvilke forsøg der kan bruges til dette enme... tak på forhånd...
  • Makrofagers identifikation af fremmede mikroorganismer??

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig biologi A i morgen, så jeg håber i vil hjælpe mig. Jeg har forsøgt, uden held, at finde ud af hvordan makrofager identificere fremmede mikroorganismer, og på den måde kan skelne fra kroppens eget?
  • Srp

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i min SRP i overmorgen, et af de punkter jeg skal besvare er hvorfor min opgave er faglig relevant. Er det m.h.t nutiden, eller hvorfor det er relevant at lære om det. Har skrevet i kemi og biologi om parabener som konserveringsmiddel i kosmetiske produkter.
  • Forskel på løg- og vandpestceller

    Forumindlæg
    Hej derude, Er i gang med at skrive journal i biologi omkring mikroskopi af plante- og dyreceller, men er lidt i tvivl om, hvorfor der er forskel på løg- og vandpestceller (samt hvilke organeller man IKKE kan se i de to) Er der muligvis nogen, der kan forklare det? Mange tak på forhånd
  • EMP

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide, om man kan se en elektromagnetisk impuls (EMP) med det blotte øje, og om man har fundet anvendelser af EMP inden for biologien. Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorvidt man selv kan generere en sådan én.