Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19741 til 19760 af 25465
-
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej Jeg har idag været til optagelsesprøve på mit ønskede gymnasium. Det gik godt i dansk, engelsk og fysik/kemi, men matematik gik dårligt og jeg havde problemer med at koncentrere mig, da prøven foregik mundtligt. Men kan jeg stadig blive optaget selv om jeg havde en dårlig matematikprøve? de a... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en engelsk stil på onsdag, det vil være en stor hjælp, hvis i gad at læse den gennem og evt. rette for fejl. Jeg ser frem til at hører fra jer. (Ønsker I at hjælpe, så kan jeg sende det til jer.) På forhånd mange tak. PS: den er på 350 ord -
Irland, Nordirland og England
ForumindlægHej Jeg sidder og skal op til folkeskolens afgangsprøve i engelsk på mandag og har valgt at beskæftige mig med IRA. Jeg er dog helt kommet tvivl om hele den situation omkring Irland, Nordirland og England. Er det sådan at England gerne vil have at alle tre lande skal gå sammen? og at Ir... -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
Hvilke steder er godt at studére i?
ForumindlægHej, min mor mener at det ville være godt at komme ud og studére i udlandet, og har spurgt hvor det så skulle være hvis jeg skulle vælge. Så jeg tænkte på om i havde nogle gode forslag, om gode råd til hvor jeg kan være. Det skal være et land/sted hvor de snakker engelsk og der er lav kriminalite... -
Samfundsfaglig analyse af cubakrisen
ForumindlægHej folkens, Sidder og skriver SRP om den kolde krig og cubakrisen. Er pt. i gang med at skrive en analyse af Khrustsjov og Kennedys håndtering af cubakrisen (altså international politik). Har været inde på realisme, idealisme, den engelske skole og hård magt, men kunne godt bruge noget mere. Fo... -
Kildekritik?
ForumindlægHejsa. Jeg skal bare lige have det helt på det rene ... jeg har været tvunget til at skrive i historie i AT (sammen med engelsk), hvormed jeg derfor må have brugt den kildekritiske metode. Men hvad går metoden helt konkret ud på? Hvis jeg nu har anvendt en tale, hvad kan man da sige mht. kildekri... -
Help :(
ForumindlægHvad kan man øve sig til at skrive en god stil?? For jeg kan bare overhovedet ikke skrive en god stil :( jeg er så dårligt til det er mega nervøs til imorgen hvor vi har skriftlig eksam så skal vi skrive stil og på torsdag skal vi skrive engelsk stil :( jeg ved ikke hvad jeg skal gøre :/ -
bestået eller ikke bestået?!
ForumindlægHej allesammen, Er det evt nogle søde væsner derude, der lige kan hjælpe mig med et spørgsmål :) Søger du ind på en uddannelse, så kræver de at man har bestået nogle specifikke fag, og mit spørgsmål til jer er så : er det årskarakterene de kigger på eller eksamenskarakterene? Lad os f.eks. sige, ... -
Religious Freedom
ForumindlægHej Jeg sidder med to spørgsmål til en engelsk opgave som jeg ikke kan finde svar på. Håber i kan hjælpe! "Give an example of a case of discrimination because of religion" "Why do people of religion not get special treatment?" -
hjælp til humaniora
ForumindlægHej jeg er igang med AT8, vores emne er fremtidsvisioner og vi skal indblande engelsk og biologi. altså skal vi bruge humaniora som metode hvilket jeg har store problemer med. Jeg har den her artikel http://revellian.com/2008/06/05/lab-grown-in-vitro-meat-hamburger-horror/ hvad kunne man sige ... -
Funktioner af to eller flere variabler - grænseværdi
ForumindlægJeg sidder med noget matematik på engelsk og jeg kan ikke helt finde ud af hvad der menes med følgende sætning "The limit of a sum is the sum of the limits" "The limit of a product is the product of the limits" Nogen der kan forklare mig hvad de betyder? -
AT - ungdomsoprøret .. perspektiv til nutiden?
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til AT eksamen som jeg skal op i på torsdag.. Den overornede sag er "Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie og emnet "Ungdomsoprøret i England i 1960'erne". Det er så her jeg har brug for hjælp. Hvis man skal persp... -
Nelson Mandela
ForumindlægHey .. Er i gang med at udarbejde min Engelsk synopsis (FSA) og tænkte på om der muligvis var nogen, som enten havde teskter, opgaver eller lign. liggende? Og ville lige spørger om et spørgsmål :D - Hvordan kunne Mandela efter 27 år i fængsel, "tilgive" de hvide? Takker --- -
Metode ved artikler og billede?
ForumindlægHej.. Jeg arbejder i fagene engelsk og historie.. Hvilke metoder benytter jeg mig af, hvis jeg kigger på artikler, der kan understrege en ny vinkling af sagen? Jeg har dertil også tænkt mig, at sammenligne moden i 1950'erne med 1960'erne - hvilket metode vil jeg benytte mig af hertil? H... -
"redhairs"
ForumindlægMan kan ikke sige "I love redhairs", idet at man på engelsk ofte skal ahve et støtteord... Kan man så i stedet for ikke skrive: "I love redhaired girls", jeg har sat "girls" i pluralis, da jeg er i tvivl om "redhairs" kan og MÅ stå i flertal? -
AT-Biologi/Eng, talepapir hvordan?
ForumindlægHej mennesker, Jeg har lavet AT-biologi og engelsk færdigt i dag, og mit emne er menneskehedens mangfoldighed(humaniora, naturvidenskabelige metoder), så har jeg lige et spørgsmål! Hvordan starter man med at lave et talepapir? Det skal lige siges at det er første gang jeg kaster mig ud med talepa... -
Sandra Cisneros: “Caramelo”
ForumindlægEr der nogle som har læst den, som kan fortælle mig hvad den handler om? Er ved at læse op til mit engelsk pensum inden for Lationos and the american dream og mangler netop denne bog. selve bogen er bare på 465sider, så den læser jeg ikke. det kunne derfor være fedt hvis en kunne fortælle mig meg... -
Paper el. Essay
ForumindlægHej ;D Jeg tænkte på om nogle af jer ville give en hånd, og så måske fortælle, hvilke "konstante" spørgsmål der bliver stillet inde for en "paper" i engelsk skriftlig fremstilling. Altså eksempelvis: redegørelse osv. osv. ER det egentlig ikke bare: 1. redegørelse 2. "com... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for...
