Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19741 til 19760 af 48964
  • Facit

    Forumindlæg
    Nogen der ved om det er muligt at finde frem til facit fra gamle matematik eksamensopgaver for sproglige studenter??? Jeg er lige igang med at lave HF 2006-8-1V håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det ville være rart at se om jeg har gjort det rigtigt.
  • gymnasial supplering

    Forumindlæg
    Hej, jeg slutter snart min Hf, men jeg ikke har bestået et fag på B niveau. Kan jeg tage det fag i A niveau som gymnasial supllering, selvom jeg ikke har bestået B niveau?
  • Genopfriskning af matematik.

    Forumindlæg
    Jeg skal starte på HF efter sommerferien. Men jeg har problemer med matematik, jeg kan intet huske. Jeg kan ikke huske hvordan man dividere, areal, rumfang, regnestykker med x og ( ). Så hvis i kunne komme med nogle nemme metoder ville jeg være meget taknemlig :))
  • Kemi privat underviser søges...

    Forumindlæg
    Jeg søger en til at hjælpe mig jævnligt 1-2 gange ugentligt med kemi på HF C-niveau, i Københavns området. Honoreres selvfølgelig:-)! Lars D. O. 61 78 82 61
  • hjælp til ideer til større skriftlig opg.

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart i gang med og skrive større skriftlig opgave på hf. jeg har idræt på b nivea og jeg er helt på bar bund med emner til dette. er der nogen som har nogle gode ideer, til hvad man kan skrive om.? hilsen christina
  • forberelsestid...??

    Forumindlæg
    hej.. jeg går på 2. hf og har tysk på C niveau som valgfag..jeg vil meget gerne vide hvor lang tid man får til at forberede sig i...er det 24 timer eller kun 1 time?????? glæder mig til at se jeres svare :)
  • Haster

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i dansk skriftlige snart..jeg går selv på hf(2.år). jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode ideer til, hvordan man laver en god stil, skitse over hvad jeg skal tage op osv. mange tak på forhånd.
  • Job med Uddannelse

    Forumindlæg
    Hey Hva så der. Jeg bliver student her til sommer (HF). Derfor ville jeg gerne vide om nogen kender navne på nogle fimaer. Der uddanner en person og samtidig også giver arbejde i firmaet.
  • a,b og c

    Forumindlæg
    HEJ..... jeg har et meget kort spørgsmål her. Hvis man nu går på HF og man har fået et 7 tal efter den ny skala i Engelsk og det er på B man har det hvad skal jeg så gange min karakter med???? og det samme nu hvis det var et fag på C eller A? Håber nogen ka hjælpe tak på forhånd
  • forskydning ved ligevægt haster meget!

    Forumindlæg
    hej, er der nogen der kan hjælpe med: HF + H2O <--> F- + H3O+ Hvorledes vil ligevægten forskydes ved fortynding? jeg har sagt at den forskydes mod højre pga. der kommer mere H2O der gøre at reaktionsbrøken bliver mindre!! men er det rigtigt eller ikke!???
  • Gennemsnit 7-trin skala(HTX)

    Forumindlæg
    Nogen der har lavet et regneark til udregning af gennemsnitskarakter for 7-trins skalaen, for HTX elever. Har set dem for stx og hf elever, men intet for HTX elever. Håber der er nogen der kan hjælpe, eller har en anden nem metode til at udregne skidtet på :) på forhånd tak.
  • Indekstal

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen der kan med lidt tekst forklare hvad et indekstal er og hvordan man regner det ud? :) Måske også nogen der kan svare på (også med tekst) hvordan men regner med procenter. Det er matematik på HF jeg har bare lige så vi er enige om niveauet... Tak på for hånd. :)
  • Asymptoter

    Forumindlæg
    Er der nogen der gider forklare mig, hvor på denne graf, man kan ses asymptoterne?.. http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/kegle.html#hyperbel Er godt nok tabt!.. Håber seriøst nogen vil hjælpe mig, skal bruge det til et projekt, der står til aflevering fredag.. :S..
  • Udregning af karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Hej kære læser! Ved du hvor jeg kan finde et skema, der udregner mit gennemsnit og som også tager højde for vægtningen af karakteren. Jeg erigang med at tage en HF på Kvuc, så et skema der passer dertil ville være lækkert. Mange tak :)
  • SSO - formelle krav?

    Forumindlæg
    Heyy:) er der nogen herinde der ved om der er nogle formelle krav til SSO i HF ud over halvanden linjeafstand..? Må man godt lave skriftstørrelsen mindre og vælge en anden type? Synes ikke rigtigt vi har fået noget at vide om det??
  • Krav til Oxford?

    Forumindlæg
    Hej, går på HF enkeltfag nu, og er færdig når jeg er 21, om 2½ år ca. Hvis jeg nu fik 12 i samtlige fag, ville det da være nok til at kunne komme ind på f.eks Harvard eller Oxford etc?? Eller hvordan foregår det? ;) Tak!
  • Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til at lave eksamensprojekt i hf, og det skal så være i biologi og kemi.. Men hvad i alverden skal emnet være?! Indtil videre har jeg tænkt på genetik og neuroner. Har søgt, men ved ikke hvad jeg skal tale om i hverken det ene eller det andet emne!
  • Engelsk noter (b-niveau)

    Forumindlæg
    Hej Skal op til mundtlig engelsk om ikk så lang tid, ville lige høre om der er nogen så har nogle gode noter til forskellige tekster fra contexts - basisbog til engelsk i gymnasiet og hf.. Har bare rigtig svært ved engelsk, så derfor ville det være dejligt hvis nogle kunne hjælpe lidt :) Alt kan ...
  • ang gennemsnit?

    Forumindlæg
    jeg har fået gennemsnittet 6,9 på HF efter den nye skala, men er flere gange blevet spurgt af min familie om hvad karakteren så er på den gamle skala.. og det er jeg egentlig ikke rigtig klar over.. Er der et sted hvor man evt. kan udregne det? Mange tak på forhånd:)
  • hjælpe mig!

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige fået Klaus Rifbjergs digt "under vejr med mig selv?" Og vi skal så skrive et analyse og et oplæg til et Hf-hold om sproglig kreativitet. Og det er første gang for mig, så hvordan kan man starte en god indledning? - Nogle gode råd? Hjælp, tak :D