Søgning på: musik analyse. Resultater: 19741 til 19760 af 25891
-
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
DHO - Historieanalyse?
ForumindlægHej Jeg er netop igang med at skrive min DHO, hvoraf jeg har en kilde, som jeg skal analysere. Blandt andet ved brug af kildekritik. Jeg er lidt forvirret over hvad jeg konkret skal skrive. Jeg skal jo ikke snakke om troværdighed og om kilden er første- eller andenhåndskilde. Håber nogl... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
Indespærret af Olivia Levison
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Indespærret" af Olivia Levison? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end, at hun vil have lige rettigheder blandt kvinder og mænd) og genren på n... -
Hvad er en tale
ForumindlægHeej Kære SP-folk :) Jeg sidder her med min SRP, og skal til at lave en historiske analyse af en tale. Talen er af Emmeline Pankhurst, holdt i 1913 i Hartford. I talen, taler hun for de engelske kvinders kamp for stemmeret. Hun forsvarer metoder mm. Mit spørgsmål er om en tale er en beretn... -
Psykologi
ForumindlægHJÆLP.... Jeg sidder i øjeblikket og skriver på min SSO (større skriftlige opgave) jeg har fået stillet en opgave som lyder; Analyser bl.a ved hjælp af psykologiske teorier omkring psykoser, hvilke årsager, der kan ligge bag sygdommens udbrud og forløb. det handler om skizofreni.. Hvis der er nog... -
Indespærret
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Indespærret" af Olivia Levison? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end, at hun vil have lige rettigheder blandt kvinder og mænd) og genren på n... -
Fourier - ortogonalitet
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal forklare, jeg er villig til at komme med alle de oplysninger jeg har. Jeg har SRP i mat/fys Jeg har om lyd, herunder fourier analyse og aktiv lyddæmpning. Jeg skal lave en teoretisk behandling af svævning ( addition af to eller flere rene toner). Dette tænk... -
Uden slægt
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Uden slægt" af Ragnhild Goldschmidt? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end ulykkelig kærlighed) og genren på novellen? Håber der er nogen, d... -
Vulkaner omkring højderygge
ForumindlægHey!Sidder lige og analyserer de geologiske strukturer omkring Australien, og kom lidt i tvivl om:Dannes der vulkaner ved højderygge opbygget i en konstruktionszoner?Det ville jeg jo mene, men det står ikke angivet i min bog. (Helt præcist er det den del af Den Indiske Oceanryg der er mellem Aust... -
GDP - composition by sector
ForumindlægHej allesammen, går ud fra at nogle af jer har brugt cia world factbook til at analysere erhvervsstrukturen i de lande skriver om. Hvordan ser man tilbage i tiden, altså ikke bare GDP - composition by sector for 2010? Jeg kan nemlig ikke finde ud af, at finde tidligere data. Håber at der er ... -
Er der nogen der kender til digtet; min bardoms träd?
ForumindlægHej! Jeg har et dejligt svensk digt, som er skrevet af EDITH SÖDERGRAN, min bardoms träd 1925, jeg har prøvet at sætte mig ind i det, men det er virkelig svært! Så jeg vil spørge om der er nogle herinde der har nogle notater el. har analyseret digtet, som jeg måtte se?!Jeg har søgt på nettet angå... -
Den blomstrende have.
ForumindlægHej Alle Jeg skal snart til afgangsprøve i mundtlig dansk og er ved at lave min analyse men sidder desværre fast ved mit sidste punkt: personkarakteristik. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan de tre hovedpersoner Thomas, Erik og Mette udvikler sig i løbet af novellen. Jeg håber der er nogen der... -
SRP: Postmodernisme
ForumindlægHeeej derude :) Jeg skriver SRP i engelsk/mediefag, og skal lave en analyse og fortolkning af "Fight Club" med udgangspunkt i postmodernetræk. I min opgave står der så, at jeg skal persepktiver til andre postmoderne værker (film/bog)... har i nogen forslag til hvad jeg kunne pere... -
SRP Starbucks' Virksomhedskultur..... HJÆLP
ForumindlægHej jeg er ved at skrive SRP og sider fast i min problemformulering står der: "Foretag en analyse af Starbucks’ virksomhedskultur og anvendelse af promotionparameteren i forhold til de beskrevne amerikanske værdier" men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive til virksomhedskult... -
Eksamen imorgen hjælp!
ForumindlægJeg har valgt at analysere, og skal fremlægge imorgen. Jeg har øvet det hele, og kan nogenlunde det hele. Det eneste jeg mangler at at finde fortællerteknik, men kan ikke finde ud af om det er monolog, eller indirekte :( Har valgt jomfruen, kan nogen evt hjælpe? https://lenesdanskhold.files.wordp... -
hovedtema – bi- eller sidetemaer??
ForumindlægJeg analyserer debatindlægget "nydanske forældre er sev skyld i deres sønners deroute", som blev udgivet i Politiken i 2012. Jeg har indtil videre skrevet, at hovedtemaerne er integration og opdragelses, men hvad skulle bi- og sidetemaerne så være? Artiklen er ikke om meget andet, og je... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej, Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det helt rigtigt, men i de første 10 min af prøven skal man analysere sit prøveoplæg. I de resterende 10 min skal man have en samtale med censor og lærer. Hvad indebærer samtalen? hvilke spørgsmål stilte de jer, da i var til eksamen i dansk? hvad kunne... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej, Jeg skriver AT i historie og dansk. Jeg skriver og slavehandlen der foregik på de dansk vestindiske øer, om slavernes frigivelse i 1848 og om Peter Von Scholten som frigav dem. Jeg skal i dansk analysere og fortolke en tekst der passer til dette emne, er der nogle der kender en tekst der omh... -
Multicultural britain - eksamenshjælp
ForumindlægHeeej :-) Jeg har i dag trukket emnet multicultural britain, og har fået teksterne "The lesssons that cricket kan teach us" og "What young british Muslims say can shocking - some of it is also true" Nogle der har lavet analyse eller bare arbejdet med en af dem? :-)
