Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19781 til 19800 af 27764
  • Forslag til SRP

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der har et godt forslag til hvad man kan vælge at skrive om i SRP opgaven? Jeg har valgt fagene Afsætning og Dansk, så skal have fundet en virksomhed eller noget andet som man kan skrive meget om, også vil jeg foretage en analyse af en reklame. Nogen forslag?
  • the go between themes....Haster!! :o

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en analyse af " the short story" - the go between , og jeg har lidt svært ved at finde temaerne i historien...Jeg håber i kan hjælpe mig.. Jeg er helt blank, og den skal afleveres snart ... :/
  • Frygtelig lykkelig - budskab

    Forumindlæg
    Hii : 0 har set filmen frygtelig lykkelig og skrevet en analyse af den, men mangler budskabet. Har diskuteret den frem og tilbage med min veninde, men vi kan ikke finde ud af, hvad det er ? Har I nogle forslag?? MvH Anne og Maria
  • INSPIRATION?

    Forumindlæg
    nogle der har den fedeste ide til hvad jeg kan skrive om i SRP? i fagene Dansk og Engelsk jeg vil gerne skrive litterære analyser, men mangler et overordnet emne, et værk og/eller noveller? håber der er nogle kreative hoveder der kan hjælpe :)
  • AT 2013 kampen for det gode liv

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender til en hjemmeside eller en god bog, hvor man kan finde analysemodeller til selvbiografier? I forbindelse med min AT-eksamen skal jeg arbejde med kønsskifte og skal derfor analysere bogen "Ham og mig". Nogen, der har arbejdet med denne bog? Pft.
  • Hjælp til teksten "Ulven og Faarene"

    Forumindlæg
    Hey jeg har en aflevering som jeg skal lave jeg skal lave en analyse af teksten samt en fortolkning, men er en smule på bar bund, da jeg er i tvivl om en masse - Er der nogle der evt. har et handlingsreferat eller lignende, som jeg kan tage udgangspunkt i?
  • indirekte tale

    Forumindlæg
    Godaften :-) Jeg sidder med en dansk stil af novellen "Sex" af Jan Sonnergaard. I min analyse bliver jeg bedt om at tage stilling til, hvorvidt der er indirekte tale i novellen, hvilket der er. Men hvordan definerer jeg indirekte tale?
  • P.S Krøyer "fra Burmeister & Wains jernstøberi"?!

    Forumindlæg
    Hej medstuderende. Jeg skal skrive Da/Hi-opgave de her dage, og vil gerne hører om der er nogen som har en god analyse af maleriet "fra Burmeister & Wains Jernstøberi", som jeg kunne få nogle ideer fra:). Hilsen Julie.
  • Synopse - mangler tekst

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal til at skrive en synopse med emnet Ære og Skam. Men det eneste problem er at, jeg skal have fundet en tekst som omhandler om Ære og Skam, som jeg skal analysere... Kan i hjælpe mig med at finde nogle gode tekster? Tak!
  • Og til sidst - af Marianne Larsen

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en stil, som skal indeholde en analyse af digtet "og til sidst", men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det handler om og ville spørge om et evt. er nogle der kan hjælpe mig med det. og måske også kunne hjælpe mig med kohærens og kohæsion. Det ville være en meget stor ...
  • Hvad betyder "kulturelle samtid" ?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en billedanalyse og får derefter denne opgave: "...I analysen skal du perspektivere til et emne i Mediebogen og diskutere i forhold til dets kulturelle samtid". Jeg bliver nu helt i tvivl om, hvad der menes med kulturelle samtid - er der nogen som kan forklare dette?
  • Starter "Hvor er Dorothy?" med "in media res"?

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal snart til afgangsprøven i dansk, og jeg har valgt at analysere novellen "Hvor er Dorothy" af Peter Mouritzen, og jeg tror nok at den starter i in media res, men jeg skal bare være helt sikker inden jeg skal op til prøven... er der nogen der ved det??
  • Ude af sit gode skind af Svend Åge Madsen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket identitet og har derfor valgt at analyser og arbejde med teksen ude af sit gode skind af Svend Åge Madsen. - Jeg mangler en tekst at kunne perspektivere til, har i nogle ideer?
  • Synopse

    Forumindlæg
    Hej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :)
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Hej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :)
  • lyrik

    Forumindlæg
    hej er der nogen som vill læse en digtanalyse som jeg har skrevet. digtet hedder "Vi er nogle stykker" af Klavs Bondebjerg. jeg vil bare gerne have gode råd til analysen. jeg mangler sikker meget da den kun er på 1,5 side.
  • Synopse i dansk

    Forumindlæg
    Hej sp Jeg er ved at lave en synopse i dansk, og jeg skal analysere Anders Matthesens standup show - Anden (syv ting) Jeg er i tvivl om hvad min oplæsningstekst skal være. Har i nogle ideer? Tusind tak på forhånd (:
  • hjælp til 24-timers eksamen

    Forumindlæg
    Hej, er der en i Århus som har læst/læser samfundsfag som kan hjælpe med at analysere samf tekster + statistik på b-niveau d.19 juni? selvf. mod betaling men til en studievenlig pris. Krav: Du skal have godt styr på det faglige! Mvh. Thea Kontak: [email protected]
  • Integration - haster

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal have hjælp til at integrere en kendt funktion ved hjælp af numerisk analyse. Er der nogen, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak. Mvh Funktionens forskrift er f(x) = x^2 * e^x
  • Lyset af Johannes Møllehave HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at lave analyse af et digt kaldet "lyset" af Johannes Møllehave. Jeg vil gerne vide hvornår det er skrevet, men jeg kan ikke finde informationer om, hvornår det er skrevet. Er der nogle der ved hvornår det er skrevet? :)