Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19801 til 19820 af 23690
-
Spørgsmål til "Eneste barn" af St. St. Blicher
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af Blichers novelle "Eneste barn" ( http://www.kb.dk/elib/lit/dan/blicher/noveller.dkl/10.htm ), men der er en enkelt ting jeg ikke kan få til at passe.Efter kammerherrens død (C.S....) skriver Blicher at "den forhadte svigersøn" bliver universalar... -
Hjælp til DHO - "Klokken" af H.C.A
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved og skrive DHO og er kommet til en lille forhindring. Jeg har været ved at analysere kunsteventyret "Klokken" af H.C. Andersen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan eventyret passer ind i den romantiske tankegang.. Er der nogle som kan hjælpe? Det eneste... -
Virksomheds karakteristik!! (SRP)
Forumindlægheeej! Jeg sidder og er i gang med SRP, og der skal jeg bla. give en karakteristik af Carlsberg.. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal komme ind på?? udover SWOT osv? på forhånd tak :) mine fag er afsætning og engelsk. (problemformulering: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg... -
PERSONIFICERING DET HASTER!!!
ForumindlægHej alle Jeg har valgt “Danmark, mit fædreland" af H.C. Andersen. Som en del af min analyse har min lærer bedt mig om at se hvor H.C. Andersen laver personificering i dette til min eksamen: Hvor reder sommeren vel blomsterengen mer rigt end her ned til den åbne strand? Jeg har prøvet... -
Spørgsmål vedr. en Brudefærd af Jørgen Sonne
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere maleriet "en brudefærd" af Jørgen Sonne. Jeg kan dog ikke finde ud af, hvorfor børnene på billedet er fremhævet så meget, som de er - de er placeret i forgrunden og i midten af billedet - se link. Hvis der er nogen, der har et bud, må de gerne skrive... -
Versefødder
ForumindlægJeg skal analysere H.C. Andersens digt "Danmark, mit fædreland", men kan ikke finde ud af versefødder, trykstærke/svage stavelser og rytme.Her er første strofe:I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme, der har jeg rod, derfra min verden går. Du danske sprog, du er min moders stemme, så... -
Metode
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og er nået til metode delen - men jeg er desværre gået i stå! Jeg skriver i fysik B og dansk, mit emne er medier og rumrejser. Synopsen er baseret på en tv dokumentar om rumrejser. dansk delen har jeg analyseret dokumentaren, og fysik delen har jeg ... -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
værk i dansk? emne: identitet i senmoderne samfund
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive en synopsis i fagene dansk og samfundsfag. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med Giddens teori om identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Hvad angår danskdelen har jeg endnu ikke fundet et værk der, analyse og fortolkningsmæssigt, er nok stof i og jeg vil derf... -
Kildehenvisning ved korte citater?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit SRP, konkret i gang med en historisk analyse af noget kildemateriale. Nu har jeg flere steder en del meget korte citater, 1-2 ord, når jeg f.eks. prøver at fremhæve et tema i sproget. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en note til sidst i hele afsnittet ... -
Abduction
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at skrive et essay om teksten abduction. Jeg er færdig med den første opgave som er analyse og fortolkning, men har brug for inspiration til spørgsmål 2, hvor jeg skal skrive om "fiction versus Non-fiction". Hvis nogle har nogle tips, eller en opgave de selv ha... -
Vero Moda - relevante analyseværktøjer?
ForumindlægHey yall , Jeg sidder med min SRP og er ved at svare på første del af min problemformulering,. Jeg skal med hjælp af relevante analyseværktøjer lave en karakteristik af Vero Moda (Bestseller) Jeg søger om hjælp til relevante analyseværktøjer. Afsætning er mit hovedfag, og det er lidt tyndt med ... -
AT Vikingerne
ForumindlægHej alle. Jeg har at-almenstudieforberedelse og jeg har valgt fagene Dansk og Historie. Jeg har valgt mit emne er vikingerne. Nogle der kan komme ind på nogle problemformuleringer og problemstillinger. Spørgsmålene skal være noget med kommunikation. Jeg har valgt at mit materiale skal være tekst... -
Matematisk metode
ForumindlægHvad er den matematiske metode inden for AT? Jeg skal skrive en matematisk problemformulering omkring navigation i omkring år 1500. I historie laves der f.eks. en redegørelse og en analyse af forskellige ting, men hvad gør man i matematiken? En gennemgang af matematiken bag navigationen? eller en... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtage... -
Hjælp HASTER Kilde?!
ForumindlægHej Jeg tror jeg har lavet en virkelig dum fejl i min synopsis i AT:( jeg skriver i fagene biotek og historie, og jeg har hertil valgt at analysere nogle statistikker over udviklingen i stress, og en passage i "Verden af igår - en europæers erindringer" af Stefan Zweig. men nuer jeg pl... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtag... -
nonvebel kommunikation- dansk metode
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen i næste uge. Opgaven skrives i Idræt B og Dansk A. Jeg skal analysere to videoer med to forskellige dansearter med fokus på, hvordan man benytter kroppen som kommunikation. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken dansk-metode man benytter i denne nonverbale ... -
AT samfundsfag og dansk
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag. Jeg har dansk og samfundsfag og min problemformulering lyder: Hvordan påvirker medierne den politiske debat om radikalisering. I denne forbindelse har jeg analyseret dokumentaren ''Den fordømte moské''. Spørgsmålet er så: Hvilken ... -
gennemlæsning af SRP
ForumindlægJeg skriver Studieretningsprojekt omkring Carlsberg i Indien, over fagene afsætning og engelsk.. Min problemformulering er: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg Lav en analyse af det indiske ølmarked, med fokus på de kulturelle dimensioner. Vurder og diskuter på baggrund af markeds...
