Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19801 til 19820 af 23677
-
Kildehenvisning ved korte citater?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit SRP, konkret i gang med en historisk analyse af noget kildemateriale. Nu har jeg flere steder en del meget korte citater, 1-2 ord, når jeg f.eks. prøver at fremhæve et tema i sproget. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en note til sidst i hele afsnittet ... -
Har brug for hjælp!
ForumindlægSkriver igen...Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl.Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005?Hvad mener i?Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forresten k... -
Virksomheds karakteristik!! (SRP)
Forumindlægheeej! Jeg sidder og er i gang med SRP, og der skal jeg bla. give en karakteristik af Carlsberg.. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal komme ind på?? udover SWOT osv? på forhånd tak :) mine fag er afsætning og engelsk. (problemformulering: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg... -
aktuel i år 2005?
ForumindlægSkriver igen... Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl. Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005? Hvad mener i? Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forrest... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtag... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtage... -
Hjælp til disposition af historieopg.!
ForumindlægSå er jeg i gang med at skrive historieopgave..Mit emne er: Levevilkår for en arbejderfamilie under industraliseringen..yep yep, man er vel pige;)Men er kommet meget i tvivl om hvorn jeg ska bygge den op, og derfor er jeg ikke kommet i gang med at skrive endnu..Nogle der har en konkret fremgangsm... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Det materialistiskes modsætning?
ForumindlægJa, i denne tid bliver forummet jo nok bombarderet af stakkels 1.g'ere som ønsker hjælp til deres danskopgave. Jeg er en af dem. Jeg sidder og leger med en analyse af Hca's "Nattergalen", og er kørt lidt fast på et punkt.Hvad FANDEN er det modsatte af at være materialistisk? Hvi... -
Danskopgave..!
ForumindlægHey, det er første gang jeg er på sitet her, og tænkte på om nogen af jer kunne hjælpe mig...?Jeg er ved at skrive en opgave i dansk om "Klokken" fra HC Andersen... Er der nogle af jer der har arbejdet med den før..? I så fald kunne jeg godt bruge lidt hjælp med analyse og fortolkning..... -
Vil du rette min SSO?
ForumindlægHejsa, Jeg søger en venlig sjæl der for et symbolk beløb vil rette min SSO i morgen eller senest mandag, da den skal afleveres tirsdag formiddag. Jeg skriver om Tysklands udvikling gennem 1918-1933 med fokus på den økonomiske, politiske og sociale del. Endvidere har jeg en tekst der skal anal... -
Hjælp..
ForumindlægHej jeg har følgende problemformulering Medudgangspunkt i en kort redegørelse for situationen i Tyskland op til murens fald i 1989 ønskes en undersøgelse af integrationen mellem de to tidligere Tyskland. Giv en analyse og fortolkning af selvvalgt materiale og af litterære passager af Ingo... -
Hvordan starter jeg en diskussion?
ForumindlægHej alle.. 1. Ja, jeg har læst hvad der er blevet skrevet om hvordan man starter en diskussion, men det har ikke hjulpet mig... Mit spørgsmål lyder.. Jeg skal starte en diskussion, og jeg ved ikke!!!! hvordan i alverden jeg skal starte den.. Jeg forstår ikke hvad der menes, når man ... -
Metode
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og er nået til metode delen - men jeg er desværre gået i stå! Jeg skriver i fysik B og dansk, mit emne er medier og rumrejser. Synopsen er baseret på en tv dokumentar om rumrejser. dansk delen har jeg analyseret dokumentaren, og fysik delen har jeg ... -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
Dansk Opgave 1,G
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Pia Kjærsgaards grundlovstale 2004 hjælp
ForumindlægHar fået denne opgave: Skriv en stil om Pia Kjærsgaards grundlovstale . Stilen skal indeholde: 1) en redegørelse for talens indhold 2) en analyse af talen i forhold til argumentationsteori, sproghandlinger og appelformer. 3) en vurdering af Pia Kjærsgaard som politiker og som taler. Stilen sk... -
Mediefag - Dokumentar genre HELP!
ForumindlægHej! er der nogen der ved om man kan sætte en dokumentar i en multiplot model? Jeg skriver SSO lige for tiden og er gået i stå med det her.. Så hvis der er en der ligger inde med en analyse af '102 Minutes that Changed America' så ville jeg da blive glad. Dokumentaren ligger og... -
værk i dansk? emne: identitet i senmoderne samfund
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive en synopsis i fagene dansk og samfundsfag. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med Giddens teori om identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Hvad angår danskdelen har jeg endnu ikke fundet et værk der, analyse og fortolkningsmæssigt, er nok stof i og jeg vil derf...
