Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19801 til 19820 af 40954
-
AT emne
ForumindlægEmnet lyder "Katastrofen - årsager og konsekvenser" Jeg har tænkt på fagene dansk og psykologi (samfundsvidenskabeligt) Er der nogen, som har forslag mht. emne? Eller kommentarer til, om det kunne være en god kombination eller ej. -
Ordbog.
ForumindlægEr der folk herinde, som har kendskab til internet sider, hvor man kan købe og downloade (direkte til computeren) nudansk og dansk fremmedordbog. Jeg kan nemlig intet finde. På forhånd tak! -
essay
ForumindlægHey drenge og piger :) jeg skal til dansk eksam i morgen og jeg ville gerne få afklaret om man i en essay kan skrive en indledning og en resumé på forhånd tak -
Er du frisk`? :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige hører om der er nogen som er friske på at læse min dansk eksamensstil igennem. og evt komme med sin mening og hvor den ligger på karaktereskalaen. På forhånd tak. -
Konkret og Abstrakt
ForumindlægHej, er det nogle der kan hjælpe mig med dansk? Jeg skal komme med konkrete eksempler, der viser travlheden i storbyen. Jeg har tænker selv cykelkaos og folk der strømmer forbi hinanden Nogen eksempler? -
Kim navnesymbolik
ForumindlægJa som overskriften indikerer, så er jeg intresseret i at finde ud af hvad navnet kim betyder, jeg sidder og analyserer en dansk tekst, men mangler noget at skrive om :) -
Analyse af film - hvilken metode?
ForumindlægJeg vil prøve at gøre spørgsmålet kort.. : Jeg har i AT i dansk analyseret en dokumentarfilm. Hvilken metode har jeg så brugt? Håber der er nogen der vil hjælpe. -
hvordan kan jeg gribe problemformulering an?
ForumindlægJeg skal diskutere Biancos fremtidige promotion?, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe dette an? Nogle kloge hoveder der har nogle ideer? Jeg skriver i dansk og afsætning. -
Afgangsprøve spørgsmål !!
Forumindlæg7.1 I år 2004 landede robbotterne spirit og Opportunity på Mars. De samlede omkostninger for projektet var 1,027 milliarder dollars Hvor stort var dette beløb i danske kroner, når dollarkursen var 607 ? -
Vurdering af Erna og Ewan
ForumindlægHej:) Er der nogen, der kunne tænke sig at læse min danske eksamens stil "Erna og Ewan " igennem og evt. give et bud på en karakter? -Tusind tak! Hilsen Anne -
Kloge mennesker vil læse rette min synopsis??
ForumindlægHej. Jeg skal aflever min synopsis (2.g årsprøve) idag inden kl. 15 Den handler om fedme og sukkersyg Dansk A og Biologi A -
Enevælden
ForumindlægHej jeg skriver om enevælden og analyserer Ludvig Holbergs komedie "den politiske kandestøber", som er min dansk kilde, er der nogen der har en ide til den historiske kilde? -
Fordele og Ulemper?
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved det samarbejde for Danmark og DT Group? Hvad betyder det for konkurrencen på det danske marked mellem udenlandske kæder som fx bauhaus? -
ordet: outlet?
ForumindlægHej hvad betyder ordet outlet på dansk : er det en udvej eller???\n\n\nSætningen lyder:he uses sex as an OUTLET for his emotions. -
Diskussion i kronikken
ForumindlægHej, - Når man skal skrive en kronik i dansk og man så skal skrive diskussionen, skiver man diskuterende med sig selv eller skriver man feks. Klaus mener at" Lundsberg kostskole ikke gør noget godt for eleverne" -
Laks (grønlandskedyr)
ForumindlægHej jeg har om grønlandskedyr i dansk. Jeg skal skrive om en laks til på næste mandag. Men jeg kan ikke finde noget fakta om laks i grønland på nettet. Er der nogle der kender nogle hjemmesidder om det? -
Forklaring af et ord
ForumindlægSidder lige og skriver dansk stil, men så faldt jeg over "Bureaukratiske patriarkat", korrumperede og "Etatisme" og tænkte om der var nogen af jer der kunne forklare mig hvad det er? Har desværre ingen fremmedordbog, så det er ikke en mulighed. -
Hvilke emner i optagelsesprøven
ForumindlægHvis man f.eks skal op i matematik/Dansk og Engelsk til optagelsesprøven og det er mundligt, hvilke ting kan man så lige øve på inden, man tager ind? Altså, hvilke emner tror i man kan komme op i under fagene ? -
Digte, Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægHej!Skal fremlægge et dansk digt imorgen af Søren Ulrik thomsen!Det hedder "Du kommer gående hendimod sengen". Nogen der har en analyse af det her digt i gider sende?Vh Moestrup -
Et vakkert barn
ForumindlægEr der nogen der har skrevet en dansk aflevering om Pia Juuls - Et vakkert barn?Har svært ved at finde ud af hvad den dobbelte fortæller betyder (hvilke effekter den giver)...På forhånd tak.
