Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19801 til 19820 af 27879
-
Den 11. September.
ForumindlægHej alle i debatforum. Vi er to drenge, som godt kunne tænke os at vide, om der var nogle overlevende danskere i New York eller i tårnene den 11. september 2001. Vi spørger, da vi har projektuge og har om emnet "Terrorisme". Vi håber I vil svare på det. Mvh. To spændte 7. klasses dr... -
En dyb sø
ForumindlægHer i overmorgen skal jeg lave en fremlæggelse om den vedhæftede figur, og jeg er simpelthen blank med hensyn til hvad jeg skal sige. Jeg har forstået princippet om, at vandet er koldest i bunden, at der er mindre ilt i bunden af søen og samtidig er der mest næring i bunden. Men hvad kan je... -
Apartheid - before
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og skal skrive 10 sætninger, bare som en afslutning på vores emne omkring apartheid. Jeg skal skrive om before, during and after. During and after er nemme nok, det er mere before, jeg synes der er svær at foreklare! Nogle der kan hjælpe. Det er bare at skrive omkring... -
Hvilke noter skal man medbringe? Engelsk B
ForumindlægHej alle, så jeg sidder her og er ved at læse engelsk b enkeltfag, og skal til eksamen i maj. Jeg er lidt i tvivl om hvor mange af noterne fra forløbet som jeg skal medbringe, alle? nogle? tager noter til de fleste alle emnerne, men skal jeg også tage noter af de små tekster og medbringe dem... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som kan h... -
Online lektiehjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg er en lærerstuderende som tilbyder gratis online lektiehjælp i faget historie. Hardu evt brug for at vide hvad der karaktiserer Ertebølle-kulturen? Jeg kan hjælpe på folkeskole niveau. Eventuelt også lidt på A-niveau, men det kommer an på hvilket emne. Min e-mail er: sam... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som ... -
AT religion og engelsk
ForumindlægJeg har valgt de to fag, engelsk A og religion C til min AT årsprøve i AT i 2.g, og jeg har tanker om emnet skabelsesberetningen vs evolution, men kan ikke rigtig komme i gang. Nogle gode råd, nogen der lige kan sparke mig i gang med nogle gode ideer? :) Det er religion-delen jeg lige har det sv... -
Jeg er lidt blankt
ForumindlægHej Jeg skal have skrevet min eksamensopgave til den 26 april. Jeg har det problem, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal vælge af emner, dog har jeg tænkt på ' Dannelse eller Eksistenten' Som sagt så er jeg lidt blankt. Håber at jeg kan få ideer eller forslag. Tak for forhånd -
Enevælde i Danmark
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en historie opg. på 6-8 sider om et under emne til Enevælde i Danmark. Jeg har tænkt over Christian d. 7 og hans tid som konge. Men jeg tænkte på om i havde andre forslag, som var bedre eller hvad jeg evt. kunne skrive mere om under chr. 7 ? tak på forhånd :) -
Spørgeskema
ForumindlægJeg er ved at lave et projekt i kommunikation og IT, hvor jeg har valgt emnet økologi. Derfor vil jeg bede alle jer flinke mennesker svare på mit spørgeskema omkring økologi. Det tager kun få minutter. :D http://obsurvey.com/S.aspx?id=caf0ce7d-53e6-4f2b-a444-f76fa5887265 -
Romantikken Hc. Andersen
ForumindlægHej, Jeg har et emne i skolen som er romantikken, vi har fået omkring 12 forfattere og digtere og mig og en ven har valgt ROMANTIKKEN. Men vi vil høre om i har nogle gode links til nogle gode notater eller om i selv har lavet noget med romantikken og Hc andersen så vil gerne have jeres word :) .... -
Enevælde i Danmark
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en historie opg. på 6-8 sider om et under emne til Enevælde i Danmark. Jeg har tænkt over Christian d. 7 og hans tid som konge. Men jeg tænkte på om i havde andre forslag, som var bedre eller hvad jeg evt. kunne skrive mere om under chr. 7 ? tak på forhånd :) -
FSA engelsk:)
ForumindlægHej :) I anledning af FSA i engelsk, har jeg tænkt over emnet "Love between different cultures", men desværre kan jeg ikke finde nogle gode ideer til hvad jeg kan fortælle om. Jeg skal huske at komme med kultur- og samfundsforhold med ind i eksamen. Er der nogle som vil være virkelig sø... -
Dødsstraf
ForumindlægHej har en engelsk eksamens opgave hvor jeg skriver om dødsstraf. Jeg prøver ikke selv at vise min holdning til emnet. Men har besluttet at prøve på at give et bud på om dødsstraf er korrekt. Jeg har søgt google tom efterhånden, men kan ikke finde en afstemning nogle steder. Er der nogle der kunn... -
Wales?
ForumindlægHej alle Jeg har været så uheldig at trække "wales" som mit overordnede emne at snakke om til eksamen i engelsk. Problemet er at jeg er helt på bar bund. Jeg skal finde noget at snakke om fra wales, en person, landskabet et eller andet. Ville blive glad for nogle gode bud på hvad j... -
fremmedhed og ensomhed- dansk eksame
ForumindlægHej allesammen ;-) jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen og har trukket emnet/temaet - fremmedhed og ensomhed Jeg skal finde en tekst,sang, reklame, mm som omhandler fremmedhed og ensomhed. Er der nogen af jer, som har læst, set, hørt noget, hvor temaet har været fremmedhed og ensomhed ?... -
INDHOLDSFORTEGNELSE
ForumindlægHeeyy Jeg skal lave en indholdsfortegnelse, og der var en god måde hvor man kunne lave den på word. Det er hvor den bliver helt liige med prikker og sidetal og emne. Man markerer alle overskrifterne og derefter wuptiii så kommer det hele til at være i indholdsfortegnelsen heeelt lige.. Noget i de... -
Hjælp skal til afgangsprøverne
ForumindlægHej ;) Om 2 uger skal jeg til afgangsprøvene, og skal inden da have afleveret en synopsi. Jeg har allerede trykket mit emne og det er´romantikken. Jeg kan simpelthen ikke finde nogle gode noveller, der handler om ulykkelig kærlighed. Vi har haft sindsyg mange tekster i skolen, og jeg vil derfor g... -
Kvinder i vikingetiden og VK-tiden generelt
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder og skriver eksamens projekt om kvinden stilling i Vikingetiden, og jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen der havde nogen gode idéer til en super god indledning til emnet. Dette skal fylde ca. 10-15 linjer.. Derudover ville nogen perspektiverende guldkorn hell...
