Søgning på: Dansk. Resultater: 19821 til 19840 af 40954
  • Selvvalgt værk - valg af tekst

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en opgave i dansk hvor jeg selv skal vælge en tekst fra efter 2010. Det kan være en hvilken som helst genre - novelle, roman, lyrik etc. Har I nogle forslag? :)
  • Optagelsesprøve til stx HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?
  • økonomisk vækst

    Forumindlæg
    hey nogen der kan hjælpe mig med at fortælle holdningen til økonomisk vækst i alle de danske partier: venstressocial demokratiets enhedslistens og så videre....På forhånd tak for hjælpen :)
  • HJÆLP! Skole noveller?!

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emnet: Skole til dansk-mundtlig eksamen og jeg kender ikke nogle noveller/digte som handler om skole???!!! Er der nogle der kan hjælpe mig ?
  • Leder efter :Fra pebermø til supersingle

    Forumindlæg
    Jeg leder efter den danske tekst der var med i eksamens opgaven fra 2005 i engelsk. Den hedder Fra pebermø til supersingle.Håber at der er nogen der har den som vil sende den til mig via mail?Vh Mybber
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil høre om der er en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at rette denne SRP? Den handler om fedme i Danmark og der er gjort brug af biologi og dansk. Dette ville være en kæmpe, kæmpe hjælp! Tak på forhånd!
  • Tidslinie Danmark 1973-2005

    Forumindlæg
    Hey alle sammen.Jeg skal lave en tidslinie for Danmark i perioden 1973-2005 med de vigtigste punkter i dansk politik osv. Nogen der har noget liggende, eller evt links??Med venlig hilsenMichael...
  • Kort handelsbrev oversættelse

    Forumindlæg
    Hej..Jeg har lige oversat et engelsk handelsbrev fra dansk til engelsk.Så ville lige høre, om der var nogen der gad at skimme det igennem for fejl?smid jeres mail her og så sender jeg gerne....
  • hjælp

    Forumindlæg
    hej alle sammen . jeg har dansk på a niveau og søger efter nogle artikler og eksempler om "Journalistisk" og "Introducerende artikler ", "Analyserende oplæg for novelle"
  • stedord

    Forumindlæg
    hej alle jeg skal på dansk skrive om hvad stedord er, og give nogle eksempler på engelsk. men jeg ved altså ikke hvordan jeg skal starte? håber at nogle ville hjælp, tak på forhånd
  • Novelle

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til optagelsesprøve, hvor jeg skal analysere en tekst. Kender i nogle hjemmeside, hvor der er nogle tekster, både på dansk og engelsk ( da jeg skal op i begge fag ) som jeg kan øve på?
  • citere? hvad haster eksam

    Forumindlæg
    hej ville lige høre skal til dansk eksam imorgen og der står i min stil at citerer fra Dahlerrups tale ? hvad menes med citere, er det tage noget fra teksten og skriv det i stilen og dermed forklar den?
  • Downloade?

    Forumindlæg
    kan man downloade et program der oversætter fra tysk-dansk på sin computer uden at have forbindelse til internettet, når man er til eksamen?Hvis man kan, kan den så godt oversætte når der ikke er forbindelse til nettet?
  • Ordbog.

    Forumindlæg
    Er der folk herinde, som har kendskab til internet sider, hvor man kan købe og downloade (direkte til computeren) nudansk og dansk fremmedordbog. Jeg kan nemlig intet finde. På forhånd tak!
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Er der nogen der har mode på at hjælpe mig med at oversætte nogle spg. fra dansk til engelsk. Sender gerne en belønning. Skriv jeres mail, så snakker vi om det...
  • essay

    Forumindlæg
    Hey drenge og piger :) jeg skal til dansk eksam i morgen og jeg ville gerne få afklaret om man i en essay kan skrive en indledning og en resumé på forhånd tak
  • Døvens dør

    Forumindlæg
    Jeg har valgt teksten "døvens dør" til dansk mundtlig eksamen, så jeg tænkte på om der ikke var nogen, der har lavet en analyse af den novelle. Er helt lost over hvordan jeg skal "åbne" teksten?
  • Er du frisk`? :)

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg vil lige hører om der er nogen som er friske på at læse min dansk eksamensstil igennem. og evt komme med sin mening og hvor den ligger på karaktereskalaen. På forhånd tak.
  • Analyse af film - hvilken metode?

    Forumindlæg
    Jeg vil prøve at gøre spørgsmålet kort.. : Jeg har i AT i dansk analyseret en dokumentarfilm. Hvilken metode har jeg så brugt? Håber der er nogen der vil hjælpe.
  • Afgangsprøve spørgsmål !!

    Forumindlæg
    7.1 I år 2004 landede robbotterne spirit og Opportunity på Mars. De samlede omkostninger for projektet var 1,027 milliarder dollars Hvor stort var dette beløb i danske kroner, når dollarkursen var 607 ?