Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19821 til 19840 af 23684
-
Forståelse af en sang
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere Brobygningshysteri af Humleridderne. Sangen fortæller om danskernes træng til at bygge broer men at vi glemmer at bygge "broer" mellem snak og handling. De synger til sidst: Bro, bro, brille, vil I ikk' fortælle: Når vi bli'r voksne, står de ... -
Hjælp til statistik/SPSS søges - Universitetsniveau
ForumindlægHej, Privatlærer søges hurtigst muligt til hjælp med min kvantitative analyse i min kandidatafhandling, som skal afleveres i begyndelsen af juli. Har desperat brug for hjælp til statistikprogrammet SPSS, da jeg ikke har fået nogen undervisning i programmet. Betaling af løn kan foregå enten som... -
Haster - prey-predator model
ForumindlægHej alle. Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med at finde litteratur om den realistiske model for prey-predator? Der er nemlig to modeller, hvor den ene model har nogle antagelser, der ikke stemmer overens med virkeligheden. Også er der en anden model, der illustrerer virkeligheden for ... -
Virksomhedsøkonomi mundtlig eksame
ForumindlægHej. Jeg skal snart til VØ eksamen mundtligt... og min lærer har ikke fortalt os en skid, om hvad vi skal være forberedt på. Han siger bare, vi skal læse hele bogen og kunne den udenad. Men hvem kan også huske en bog i hovedet udenad?? Såååå, ja er der nogen søde og rarer mennesker, der kan g... -
historieopgave hjælp....
Forumindlæghej, jeg skal til at i gang med at skrive historieopgave, og har følgene problemformulering:1. Redegørelse for Nord og Syds krigsmål (militære og politiske)2. Analyse af den eller de strategier Nord og Syd anvendte for at nå deres mål3. Vurdering af hvorfor/hvorfor ikke og i hvor høj grad det lyk... -
Har brug for hjælp!
ForumindlægSkriver igen...Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl.Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005?Hvad mener i?Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forresten k... -
aktuel i år 2005?
ForumindlægSkriver igen... Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl. Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005? Hvad mener i? Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forrest... -
Hjælp til disposition af historieopg.!
ForumindlægSå er jeg i gang med at skrive historieopgave..Mit emne er: Levevilkår for en arbejderfamilie under industraliseringen..yep yep, man er vel pige;)Men er kommet meget i tvivl om hvorn jeg ska bygge den op, og derfor er jeg ikke kommet i gang med at skrive endnu..Nogle der har en konkret fremgangsm... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Virksomheds karakteristik!! (SRP)
Forumindlægheeej! Jeg sidder og er i gang med SRP, og der skal jeg bla. give en karakteristik af Carlsberg.. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal komme ind på?? udover SWOT osv? på forhånd tak :) mine fag er afsætning og engelsk. (problemformulering: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg... -
Det materialistiskes modsætning?
ForumindlægJa, i denne tid bliver forummet jo nok bombarderet af stakkels 1.g'ere som ønsker hjælp til deres danskopgave. Jeg er en af dem. Jeg sidder og leger med en analyse af Hca's "Nattergalen", og er kørt lidt fast på et punkt.Hvad FANDEN er det modsatte af at være materialistisk? Hvi... -
Danskopgave..!
ForumindlægHey, det er første gang jeg er på sitet her, og tænkte på om nogen af jer kunne hjælpe mig...?Jeg er ved at skrive en opgave i dansk om "Klokken" fra HC Andersen... Er der nogle af jer der har arbejdet med den før..? I så fald kunne jeg godt bruge lidt hjælp med analyse og fortolkning..... -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
Dansk Opgave 1,G
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Snedronningen
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
Krav til bilag- danskopgave
ForumindlægHej:) Jeg mangler lidt hjælp her.. sidder med en danskopgave, hvor jeg har et problem idet opgaven kommer til at fylde for meget. Hvad må man vedlægge som bilag? Jeg analyserer to reklamer og kigger på hvilke symboler og psykologier der er benyttet. Min lærer sagde at jeg skulle lave et indledend... -
Optisk gitter
ForumindlægHej Hvad kan et optisk gitter konkret bruges til? At det kan sprede lys i dets farvebestanddele må vel kunne anvendes teknologisk på en eller anden måde. Jeg har læst nogle meget overfladiske beskrivelser, som ikke giver mig nogen som helst fornemmelse af, hvad der sker fysisk, bl.a. at et op... -
Metode
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og er nået til metode delen - men jeg er desværre gået i stå! Jeg skriver i fysik B og dansk, mit emne er medier og rumrejser. Synopsen er baseret på en tv dokumentar om rumrejser. dansk delen har jeg analyseret dokumentaren, og fysik delen har jeg ... -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle...
