Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 19821 til 19840 af 74459
-
Synopsis af kortfilm
ForumindlægHey har svært ved at lave min synopsis til dansk mundtlig eksamen, kan man godt bruge de 3 taksonomiske niveauer til at lave den? Redegørelse Undersøgelse Vurdering meget gerne komme med gode ideer til hvordan man kan lave synopsis om kortfilm for har meget svært ved det - tak på forhånd :) -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Forskel på skrift - og talesprog
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder lige nu og er i fuld gang med at analysere min portrætartikel (Hus Forbi), hvilket jeg skal bruge til min mundtlige eksamen i dansk på fredag! Jeg er dog kommet lidt i tvivl om, hvad forskellen på tale - og skriftsprog egentlig er. Tak på forhånd. Mvh. Simon -
Forklaring på hvorfor Jesus svarer ikke til den jødiske messiasforventning?
ForumindlægEr der nogen der kan svare på disse spørgsmål. Jeg har brug for dem i min mundtlige eksamen på mandag. 1. Hvorfor svarer Jesus ikke til den jødiske messiasforventning? 2. Hvorfor har Kristendom brug for en anderledes messiasforventning? 3. kan vi som senmorderne mennesker i et dansk demokrati... -
Pleaas hjælp!
ForumindlægHej allesammen jeg skal op I dansk mundtlig eksame på ondsdag min lærer vil have at jeg analysere min nyhedsartikel har bare et Lille problem ved ikk hvordan man analysere en nyhedsartikel er der nogen der kan give mig et eksempel det ville betyde så meget!! Taak p&am... -
Eventyr
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk (9.klasse eksamen) og skal derfor finde et eventyr, det skal ikke være for langt. Jeg har læst og prøvet på at finde nogle gode historier, men synes ikke jeg fandt noget.. Er der derfor nogle som kender et godt eventyr, (også gerne tingseventyr) og som er god at analy... -
Perspektivering af "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jord"
ForumindlægHJÆLP, HJÆLP, HJÆLP Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen, hvor jeg har trukket Romantikken. Jeg har valgt, at analysere digtet "Hist, hvor vejen slår en bugt" af H.C. Andersen. Jeg skal perspektivere til "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jor... -
Reklame Forslag
ForumindlægHej Alle! Jeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk, og jeg har til min synopse trukket emnet Reklamer. Jeg skal finde en reklame og en tekst inde for emnerne: De 7 dødssynder Kærlighed/sex Misbrug Det moderne Samfund Hvis der er nogen af jer der kan komme med forslag til en reklame og en te... -
trykt reklame hjælp
Forumindlæghej er en dreng i 8 klasse som har trykket trykte reklamer til mundtlig dansk eksamen. har kigget på nogle reklamer og er noget frem til en united color of bennetton reklame hvor der er en hvid og sort man i håndjern, men min lærer mener ikke der er nok at skrive om, så ville høre om der var noge... -
Analyse af novellen "Det rummelige menneske".
ForumindlægHej :-) Jeg skal til eksamen på mandag i mundtlig dansk. Jeg har trukket overemnet tid og har derefter valgt novellen "Det rummelige menneske" som fordybelses område. Jeg er i gang med analysen og så tænkte jeg om der var nogen der havde nogle guldkorn eller som bare kunne hjælpe mig... -
Oplysningstiden vs. Det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag, og er lidt i tvivl om nogle litterariske tidsperioder. Jeg går i 9kl. og på vores oversigt over tekstopgivelser, står der, at vi opgiver romantikken og OPLYSNINGSTIDEN. Men alle de udleveret papirer vi har fået gennem året løb, hander a... -
Fordybelseområde 10.klasse
ForumindlægHej - jeg har trukket "tekster fra min egen tid" til mundtlig dansk eksamen og jeg kan ikke finde nogle tekster, og har været rundt på de forskellige hjemmesider. Jeg vil høre, om der er nogle der kender nogle hjemmesider, hvor man kan finde "tekster fra min egen tid"?? hjælp -
Synopsis til essay
ForumindlægJeg skal op i dansk mundtlig eksamen, hvor jeg trak essay, i den anledning skal jeg have lavet en synopsis, men jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal gøre det - jeg kender godt til synopsis, men lige præcis til et essay, er jeg helt blank. Nogen der kan sige mig, hvad min synopsis skal indeholde, ... -
Oplæsningsstykke til maleriet udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i mundtlig dansk, og har valgt at analysere maleriet: Udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro af Christen Købke. Jeg ville derfor spørge om, nogen af jer har en idé, til hvad jeg kan bruge som oplæsningsstykke. (Hvis nu i har analyseret det før) Jeg ka... -
Analyse af kan du høre hende synge
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i dansk mundtlig hvor jeg har trukket musikvideo som mit fokusområde. Jeg har valgt at analysere: Kan du høre hende synge af Nik & Jay. Jeg ville høre om der er nogle som har analyseret den før og har gode råd til hvad jeg kan fortælle om til prøven. -
H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svovlstikkerne&quo... -
Det dyrebare liv! :'(
ForumindlægHej¨, jeg skal til mundlig dansk med det dyrebare liv som fordybelsesområde og har ingen ide om hvilken tekst jeg kan bruge... Min klasse har haft emnet som projekt opgave, men vi havde ingen tekst angående det... Jeg vil gerne spørge om i kender en tekst som jeg kan bruge til eksamen :) ... -
Hvor finder jeg Marianne Larsens novelle - "Sara"?
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig dansk eksamen til sommer og jeg har trukket "Ung og identitet". Jeg har læst et lille stykke af Marianna Larsens novelle, "Sara". Jeg kan ikke finde novellen nogen steder og vil derfor gerne høre, om der er nogle der muligvis har et par forslag til n... -
En fattigmandsknejpe, nogen der har teksten?
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at analysere reportagen 'En fattigmandsknejpe' af Herman Bang til min mundtlig dansk eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke finde teksten nogen steder. Så hvis der er nogen af jer, der har teksten liggene på jeres computer, eller har et link til den på nettet ville ... -
perspektivering af vædderen og tyren
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk, og har trukket fordybelsesområdet "En tekst af Cecil Bødker". Jeg har valgt teksten "Vædderen", og vil gerne perspektivere til "Tyren" af selvsamme forfatter. Jeg vil høre om der er nogle herinde der kan perspe...
