Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19821 til 19840 af 40954
  • Angebotsrhythmus!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Angebotsrhythmus!!!!!!!!Hvad vil I siger på dansk?Det handler om kataloger som bliver sendt til kunderne en gang per sæson.Det er en normal katalog uden specielle priser, alså ingen speciel tilbud.
  • Metaforer

    Forumindlæg
    Jeg sider og ligger sidste hånd på min danske stil.Hvad kan ild, lys og mørke være metaforer for? Jeg er remelig lost hvad det angår. Kan I hjælpe mig??Bo
  • Projektuge - Minkavl i Danmark

    Forumindlæg
    Hejsa:) Jeg skal snart have projektuge og har valgt at have om "Danske Minkfarme". Jeg ved bare ikke hvad jeg vil have som produkt og tænkte at i måske kunne hjælpe? Tak på forhånd Mvh. Caroline:)
  • Hjælp. mundtlig eksame

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i dansk her starten af juni.. Og jeg tænkte på og nogen kunne give mig nogle få ideer eller råd om, hvordan jeg kan gøre det godt. :D. Tak på forhånd
  • Essay

    Forumindlæg
    heej jeg er lidt på røven, jeg skal skrive et essay til i morgen i dansk, og jeg er helt på bar bund med emner. Jeg ville sætte pris på, hvis der var nogen der havde nogle forslag :D
  • Synopse til i morgen

    Forumindlæg
    Hey! Jeg er meget i tvivl om hvordan en dansk synopse i prøveform b ser ud, og jeg skal skrive en til i morgen. Er der nogle der har en jeg låne og kigge på for inspiration? På forhånd tak;b
  • helle H. venligfremmede morale?? underlig slutning??

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med min dansk eksame tekst som er venligfremmede af helle helle, er der nogle der eventuelt kunne give mig nogle fif eller forklaringer på hvad moralen og hvor den høre til? - På forhånd tak - Chriatian :D
  • Se Spurvehøgen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en analyse eller fortolkning eller et link til novellen, "Se spurvehøgen", af Peter Seeberg ? Har ikke altid gået på den skole jeg går i, og det er sådan at jeg skal op i dansk. På forhånd tak
  • Artikel analyse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at skrive notater til min dansk eksame. Hvis jeg skulle trække en artikel, er det så en god idé at starte med inddrage definitionen på en artikel? På forhånd tak.
  • Peter Seeberg "Stilladset"

    Forumindlæg
    hej står og skal til fs10 mundtlig dansk imorgen. Teksten jeg skal op i hedder stilladset og er skrevet af Peter Seeberg, nogen der har en analyse eller nogle guldkorn til teksten? Mvh. Søren Eriksen
  • FS10 aflevering - jobansøgning til tankstation! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogen, som kunne tænke sig at læse min dansk aflevering igennem, og sige om den er god? Jeg har virkelig også brug for, at få den sat op på den rigtige måde :) Tak på forhånd!
  • Christiania for og i mod

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave.. strår og mangler to artikler hvor den ene er for christiania og den anden i mod.. håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig med dette
  • Simpel tysk sætning.

    Forumindlæg
    Dansk: Christian har besøgt Heinrich.Hedder det ikke bare Christian hat Heinrich besucht eller hedder det Christian Heinrich besucht hat?Desuden, hvornår bruger man habe og sein?
  • 1 MEGET KORTE SÆTNINGER

    Forumindlæg
    en der lige hurtig vil rette disse to sætninger?(Dasnk-Tysk)Dansk:13) Men byggeentreprenøren var blevet tilfredsTysk:13) Aber BYGGEENTREPRENØREN(hvordan skriver man det? - på tysk) war zufrieden geworden.
  • Engelsk oversættelse, 70 ord

    Forumindlæg
    Som en mini-aflevering, har vi skulle oversætte en dansk tekst til engelsk. Er der en venlig sjæl, der vil skrive en pb til mig og evt rette? Den er kun på 70 ord! :D
  • Mundtlig eksamen FSA

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har hørt en masse om at hvis man trækker noget skriftlig til mundtlig dansk (alt bortset fra billeder eller video) så skal man vælge et stykke man vil læse højt. Men hvor meget skal man mindst læse? På forhånd tak.
  • økonomisk vækst

    Forumindlæg
    hey nogen der kan hjælpe mig med at fortælle holdningen til økonomisk vækst i alle de danske partier: venstressocial demokratiets enhedslistens og så videre....På forhånd tak for hjælpen :)
  • Partikel i en endelig potentialbrønd

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der ligger inde med nogle gode noter, hjemmesider eller lignende, som omhandler en partikel i en endelig potentialbrønd? Gerne på dansk. Der findes en hel del på engelsk som jeg har læst.
  • Leder efter :Fra pebermø til supersingle

    Forumindlæg
    Jeg leder efter den danske tekst der var med i eksamens opgaven fra 2005 i engelsk. Den hedder Fra pebermø til supersingle.Håber at der er nogen der har den som vil sende den til mig via mail?Vh Mybber
  • Tidslinie Danmark 1973-2005

    Forumindlæg
    Hey alle sammen.Jeg skal lave en tidslinie for Danmark i perioden 1973-2005 med de vigtigste punkter i dansk politik osv. Nogen der har noget liggende, eller evt links??Med venlig hilsenMichael...