Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 19821 til 19840 af 135334
-
Eksamen i EØ(c)
ForumindlægHej alle. er ved at læse op til EØ-eksamen, og kom da på en tanke: Hvis jeg nu trækker et spørgsmål indenfor emnet "regnskab og økonomi", må jeg så gerne forklare lidt om hvad regnskab og økonomi er generelt og definere nogle nøglebegreber? Eller må jeg udelukkende fortælle om de case... -
Dansk eksamen - badegæsten
ForumindlægHej allesammen.... Skal snart op til dansk eksamen, hvor jeg har analyseret romanen ALTING OG ULLA VILSTRUP, og så skal jeg perspektivere til en anden tekst. Min lærer mente at teksten "BADEGÆSTEN" var en god en. Er der tilfældeligvis nogen der har denne tekst, for har ikke hørt om... -
Biologi C eksamen
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i biologi på fredag og har et spørgsmål jeg ikke kan komme videre med. 2. Forklar kort, hvordan fostret undgår at livmoderhinden afstødes. En graviditetstest bygger på en elisatest, forklar princippet i denne. Prøv at analysere figuren af den modificerede elisatest, vis... -
Dansk eksamen (gerne hjælp hurtigt)
Forumindlæghej alle sammen. jeg skal snart til dansk eksamen, men mangler en gennemgang (strofe for strofe) af digtet "Ved anden verdenskrigs udbrud" fra 1954, af Tom Kristensen. hvis nogen skulle lige inde med det jeg søger, tager jeg meget gerne imod det (gerne hurtigt). -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket tv reklamer til min dansk mundtlig eksamen. Har fundet en reklame fra kims, men fandt så udaf at den er på norsk/svensk ( Er ikke helt sikker, men i hvert fald en af delene). Så jeg vil bare spørge om den stadigvæk kan bruges selvom den ikke er på dansk? (Det skal lige siges... -
Biologi eksamen - spor
ForumindlægHej alle! Jeg skal om en uge aflevere en beskrivelse af hvad jeg vil lave til eksamen, og hvilket produkt, i billedkunst. Vi har fået angivet temaet spor, hvor vi skal ind og finde på noget, fx, at sætte spor på verden på en eller anden måde. Kom med alle jeres ideér - har tænkt lidt over noge... -
Eksame billedkunst (Jeg har brug for hjælp!)
ForumindlægJeg har en prøve eksame, og jeg vil derfor gerne lave en hjemmeside. Jeg har fået at vide, at der skal være '' modsætninger mødes '' på min hjemmeside, men jeg ved ikke hvilken slags modsætninger der kan mødes, kan nogen give mig et eksempel? (By the way, min udtryksform er digit... -
Stata-tutor søges til hjælp af eksamen
ForumindlægHej med jer, Jeg er i gang med en eksamen i kvantiativ metode på kandidatniveau, hvor vi arbejder med programmet stata. Jeg søger en tutor der har godt styr på begge dele, og som kan hjælpe mig med design af opgaven samt rettelser. Alt kommunikation er over mail, og betaling gives. God dag! -
Hjælp billedanalyse til mundtlig dansk eksamen!
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen, og jeg vil gerne lave en billedanalyse, men er fuldstændig blank på hvad for et billede jeg skal tage.... Det må meget gerne være noget med romantikken eller ondskab, da vi har haft om det, og jeg så kan perspektivere til det. Det ville være en kæmpe hjæ... -
Eksamens egnet artikel.
ForumindlægDa jeg har trukket "baggrundsartikler som genre" til eksamen, har jeg brug for en interessant baggrundsartikel. Jeg har overvejet, at artiklen skulle omhandle 9/11 eller Muhammedkrisen. Hvis der er nogen der har læst en spændende artikel, eller ved hvor jeg kan finde en online er jeg me... -
En gammel sang til eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket kærlighed til eksamen og skal skrive en dansk synopse, så jeg tænkte at jeg ville vælge en gammel dansk sang, men jeg kan ikke finde nogen der finder mig interesant. I å også meget gerne skrive hvordan man stiller en synopse op når man har valgt en sang som tekst. T... -
Mundtlig eksamen i dansk - Hjælp til prøveoplæg
ForumindlægHalløj. Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i dansk. Og jeg har trukket fordybelsesområdet "Novelle/digt om nutidsproblematikker". Jeg aner bare ikke hvilken novelle eller digt jeg skal vælge, jeg kender nemlig ikke helt nogle noveller om nutidsproblematikker. Så jeg håbede at I h... -
HJÆLP TIL ANALYSE AF NOVELLE - EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til dansk mundtlig eksamen på tirsdag, og jeg har derfor valgt at analysere teksten "En henrettelse" af Martin Andersen Nexø. Jeg har lidt problemer med at finde ud af budskabet i teksten og om titlen har en bestemt betydning. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig! -
Bilogi C Eksamen: Gødningssalte
ForumindlægHej drenge og piger Jeg sidder og er igang med at læse op til min Biologi C eksamen, og er stødt på et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på. Spørgsmålet lyder således Udover glukose skal planten også bruge gødningssalte til vækst. Nævn to gødningssalte og nævn to molekyler, hvori de to grun... -
Hjælp til at forstå eksamens spørgsmål.
ForumindlægHej Alle Jeg er i gang med at skrive dispositioner til matematik-A mundtlig eksamen og har fået delspørgsmålet "Forklar begrebet (Chi-i-anden test) for uafhængighed og hvorledes man kan lave beregninger af sandsynligheder for andel" Nogen der har en ide om hvad der menes når der står... -
EKsamen om uv-test af solcreme
ForumindlægHej jeg skal op til NV(4 naturfag PÅ C niveua og jeg har taget udganspunkt i kemi) eksamen i morgen. Jeg har om UV-test af solcreme. ved dog ikke helt hvilke strukturformler og formler jeg kan tage med i forhold til UV HÅBER VIRKELIG I KAN HJÆLPE! SKAL OP I MORGREN OG HAR PISSE TRAVLT -
Studieområde eksamen HTX - Hvordan foregår det?
ForumindlægHej SP Håber nogle (tidligere) HTX-studerende kan hjælpe her: For knap 2 måneder siden afleverede jeg min SO2-portfolio, hvor de forskellige supplerende arbejder og SO-forløb, jeg har været i gennem, indgår, med dokumentation for, hvordan jeg har opnået de overfaglige(SO)-mål. I overmorgen skal... -
NG / naturgeografi eksamen-hvordan?
ForumindlægHejsa, skal til at lave dispositioner til min naturgeografi c eksamen, som jeg skal op i næste uge. Jeg ved at det første underspørgsmål til alle emner altid er ''Hvad er aktuelt?'', men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den del af det an. Fx hvis jeg trækker et spørgsmål... -
AT-eksamen - nyt stof?
ForumindlægHej Alle Jeg skal til eksamen i AT på tirsdag, og undersøger lige nu de bedst mulige dispositioner over mit talepapir. Men de fleste steder jeg læser står der at det er en god idé at inddrage nyt stof, og på baggrund af det nye stof også lave en ny konklusion. Men jeg ved ikke hvilket nyt sto... -
Dansk A Eksamen, idag! Samtaler.
ForumindlægHej ppl. Dansk A eksamen hf, idag handlede om samtaler. Hvad synes om det? Er der en der evt. gider at kigge min opgave igennem og... jeg er så nervøs, for jeg havde lidt tekniske problemer, min opg. blev slettet og til sidst havde jeg 2 / 1 time tilbage... det var nederen. Hvis jeg sender den.....
