Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 19821 til 19840 af 45450
-
Hjælp med SRP målgruppevalg og positionering
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP i dansk og afsætning. I den redegørende del lyder min problem formulering sådan.. "Beskriv de forskellige promotionformer. Redegør derefter for de promotionstrategier, en virksomhed kan tage i anvendelse i forhold til deres målgruppevalg og positi... -
Overordnet hjælp til SSO
ForumindlægHej allesammen...Det her er højst sandsynligt et dumt spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke teorier osv. i ville bruge til..1.en beskirvelse af virksomhed2.redegørelse foren virksomheds økonomiske situation.3.analyse af markedsføringsstrategi4.analyse af strategi..Jeg er nemlig l... -
Problemformulering 1.g dk opgave HCA.
ForumindlægJeg har valgt at skrive om Improvisatoren som er HCA førte roman.Er der nogle som har forslag til en problemformulering.En problemformulering er ikke min stærke side, har fået lidt instuktioner af min lærer.Håber på nogle idére som kan sætte mig igang.tak på forhånd -
novelle
ForumindlægHej jeg skal til dansk mundtlig prøve og jeg skal fortælle om en novelle og der skal jeg sige noget om tema og budskab men ved ikke hvad det betyder? Hjælp pleas har kun et par dage tilbage? Novellen: mand med hale, jesper wung sung -
Naturvidenskabelig metode
ForumindlægHej alle... Jeg sidder lidt og tænker over hvordan jeg kan skrive metode - naturvidenskabelig, da jeg ikke har udført forsøg og lign.. Jeg skriver om Darwin i Biologi og Historie, og det er jo ham der har udført forsøg for at komme frem til sin evolutionsteori... Hvad gør man så? Altså hvordan få... -
Hjælp til kildeanalyse..
ForumindlægÅhha. Er i gang med en stor historieopgave, som skal afleveres på onsdag.. Jeg har problemer med mig kildeanalyse - hvad skal sådan en indeholde??\n\nOg er der nogen der har et eksempel på en kildeanalyse? - det er fuldstædnig underordnet hvilken kilde, vil bare gerne have et indtryk af hvordan d... -
at gøre rede for en krig betyder??
Forumindlægat gøre rede for en krig betyder?? tak på forhånd :) -
Taksonomiske niveauer i dansk
ForumindlægHej. Jeg har glemt de tre taksonomiske niveauer i dansk - nogle som har et forslag? På forhånd tak! ;-) -
Bioteknologi og farvestoffer
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med en aflevering, og jeg har fået tæsket mig selv igennem den, men ved det sidste spørgsmål er jeg lidt på bar bund. spørgsmålet lyder således " Forskerne ønsker at undersøge, om farvestoffet monascorubramin er egnet til brug i forskellige føde- og drikkev... -
metode
ForumindlægHej! Jeg ville høre, om der var nogen, som kunne hjælpe mig. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så lang tid. Jeg skriver i historie og biologi. Er der nogen, som kan fortælle om de forskellige metoder indenfor de to fag? Jeg har ikke helt styr på det nemlig. Håber en/flere vil svare! Natalie -
Prøveeksamen
ForumindlægHej, jeg skal til "prøveeksamen" i morgen. er der en der kan fortælle mig hvordan man bedst kan fremlægge en tekst. jeg har tænkte mig, at starte med at fortælle om forfatteren, giv et kort resume af teksten og derefter analysrer den. og tilslut vil jeg relaterer til andre tekster, forf... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er så uheldig at skulle op i dansk. Hvordan forbereder jeg mig bedst? Jeg synes det er lidt svært, da det jo er en ukendt tekst man kommer op i. Skal jeg bare læse perioder op og hovedtrækkene om de centrale forfattere??Hvad angår dispositionen...har i erfaring med at det er bedst kort at for... -
kvantitativ kontra statistisk metode
ForumindlægEr det forkert at sige at den statistiske metode er en kvantitativ metode? Det omhandler et tilfælde hvor jeg har konkluderet stigningen indenfor kvindehandel ud fra nogle skøn der er lavet, da det ikke er muligt at lave ordenlig statistik pga. høje mørketal. -
Psykologi (AT) - samfundsvidenskab?
ForumindlægJeg er i gang med mit AT-projekt omkring de psykologiske konsekvenser for soldater at deltage i krig. Synops, problemformulering og det hele er godkendt af min lærer, men jeg er alligevel i tvivl når det kommer til det videre arbejde: Hvornår hører psykologi ind under samfundsvidenskab? Jeg ... -
Humaniora VS. Samfundsvidenskab. HASTER
ForumindlægHej derude. :) Jeg skal til eksamen imorgen, og jeg har lige nogle spg. som jeg håber jeg kan få svar på. 1) Hvorfor er det humaniora og samfundsvidenskab klinger så godt sammen? 2) Hvad kan humaniora som samfundsvidenskab ikke kan? 3) Hvad kan samfundsvidenskab som humaniora ikke kan? -
Reaktionsskema?
ForumindlægHej Jeg har li det her reaktionsskema. K2HPO4 opløses i vand .. Altså K2HPO4 + H2O --> H2PO4 + OH- Oh så ville jeg sige at det er Base reaktion?Er det korrekt? hvis ikke, er der nogen som kan hjælpe mig lidt? Brug for en forklaring tror jeg! -
Afvigelse
ForumindlægJeg skal regne en afvigelse ud fra en fysikjournal vi skal aflevere. Jeg plejer at dividere differensen mellem tabelværdien og den udregnede værdi med tabelværdien. Problemet er, at i dette forsøg er den ønskede værdi 0, hvorfor jeg ikke kan se hvordan afvigelsen findes. På forhånd tak. -
Optagelsesprøve!!!!!!!!!!
ForumindlægHej Er der nogen der har været til optagelsesprøve på katedral gymnasium. Gymnasium og HF Kursus Odense Katedralskole Jernbanegade 34 5100 Odense C Var det svært? Hvordan foregår det til prøven? Kan man forberede sig til prøven? Tak på forhånd!!!! -
Kortfilm
ForumindlægHej, Jeg har trukket kortfilm, som mit fordybelsesområde. Jeg skal komme ind på genren, men hvad er det præcis der menes? Er det kortflim som genre? Eller er det kortfilmens handlig, der menes? Tak på forhånd. -
Emneforslag SRP - Samfundsfag + Filosofi
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Filosofi-Samfundsfag. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur).
