Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19841 til 19860 af 23690
-
Metoder
ForumindlægHej jeg skriver AT opgave i Spansk og historie. Og er meget i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge? Jeg skriver om Columbus og hans opdagelser, og har analyseret og fortolket nogle forskellige tekster, og har brugt kildekritik i historie, men er meget i tvivl om det er en induktiv eller dedukti... -
Teorier
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i den klemme, at jeg ikke er sikker på, hvilke teorier, jeg skal inddrage, da jeg ikke kender nogle, der specifikt passer til mit emne. Jeg skriver i dansk og samfundsfag, hvor jeg skriver om "Foghs rejse til magten" med en komparativ analyse mellem "Fra soc... -
Eksamen! HJÆLP! :O
ForumindlægJeg skal til billedkunst eksamen her om 4 dage. Jeg er i gang med ar forberede mit eget projekt. Jeg har her valgt at gå i clinch med Mona Lisa billedet, hvor jeg kun har ændret nogle ting på hendes ansigt. Men... 1. Hvad kan man sige? 2. Hvilke ting vil de høre? (begreber, analyse?? ell. bare... -
hjælp til tekster.
ForumindlægHey .. Jeg skal skrive en opgave om identitet i forhold til globalisering. Jeg har valgt at fokusere på medierne - reality tv.. og jeg har valgt at analysere to tekst både en dansk og en engelsk om paradise hotel. Altså en dansk tekst om paradise hotel Danmark, og en engelsk tekst om paradise hot... -
ønsker hjælp til at komme i gang, ´dansk / engelsk..
Forumindlægjeg skal skive en dio i engensk og dansk. - den skal være redegjort for et forhold i england og for det samme forhold i danmark. analysere en film eller bog om emnet.. og så kan jeg ikk finde på mere.. noget som har ideer?? (: og nogen som evt har et forslag til en problem formulering.. er lidt b... -
titrering
ForumindlægHey. Jeg er igang med en rápport hvor vi skal titrere havvand for clorid ioner. Men i efterbehandling er et spørgsmål som jeg ikke kan svare på: Vil du mene, at der er andre negative ioner i havvand der kan give problemer med vore analyse? hvorfor/hvorfor ikke? Jeg kan ikke svare på spørgs... -
DIO - dn internationale opgave
Forumindlægjeg skal skive en dio i engensk og dansk. - den skal være redegjort for et forhold i england og for det samme forhold i danmark. analysere en film eller bog om emnet.. og så kan jeg ikk finde på mere.. noget som har ideer?? (: og nogen som evt har et forslag til en problem formulering.. er lidt b... -
Valgfag??
ForumindlægHej Jeg går på hf og mangler to c-niveau fag (har haft mediefag og det gik IKKE godt så det skal ikke være noget alt for analyserende eller kreativt jeg skal have) Disse valgfag kan jeg vælge mellem: Billedkunst Dans Design Dramatik Ehvervsøkonomi Filosofi Innovation Multimediefag Musik Psykol... -
1908?
Forumindlægups skrev forket i overskriften, mente 1909 :D Skal lige lave en indledning til en analyse af et digt der hedder "tyendesang´" i dansk . så tænkte, at jeg da lige ville se om der skete noget specielt i DK i 1909 , og jeg er virkelig dårlig til historie og kan ikk finde noget på nettet, ... -
Globalisering og medier
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed... -
historieopgave hjælp....
Forumindlæghej, jeg skal til at i gang med at skrive historieopgave, og har følgene problemformulering:1. Redegørelse for Nord og Syds krigsmål (militære og politiske)2. Analyse af den eller de strategier Nord og Syd anvendte for at nå deres mål3. Vurdering af hvorfor/hvorfor ikke og i hvor høj grad det lyk... -
Hjælp til at forstå en artikel
ForumindlægHej, jeg skal analysere og fortolke følgende artikel. Men jeg har for det første svært ved at forstå tekstens indhold samt budskab hvilket siger siger sig selv når jeg ikke har forstået teksten :-) Det eneste jeg har fået fat i er at der bliver talt om rygning og fedme. Men det hjælper mig ... -
Årsprøve
ForumindlægHejsa jeg skal til årsprøve i morgen. Jeg ved, at jeg skal trække en ukendt tekst og derefter svare på nogle spørgsmål omkring teksten og analysere den. Jeg kan jo allerede lave indledningen til den mundtlige prøve i hovedet. Men jeg er i tvivl om hvordan man siger "Jeg har trukket teksten (... -
Indledning i SSO - hjælpp!
ForumindlægHej :) Jeg kan simplehen ikke finde ud af at skrive en indledning i historie- nogen der kan hjælpe mig? - min problemformulering ser således ud: Koreakrigen 1950-53 Med udgangspunkt i en kort redegørelse for grundlæggelsen af Syd - og Nordkorea i 1948 ønskes - ud fra et selvvalgt kilde... -
HJÆLP : AT Danmarks industrialisering 1870-1900 +
ForumindlægHEJ.. Hjælp.. Jeg skal snart aflevere AT-synopsis, og jeg har fagene Dansk-Historie Vi har om Danmarks industrialisering i 1870-1900 + I dansk skal jeg analysere nogle tekster og så et billede. teksterne har jeg nogenlunde styr på, men ikke billedet. jeg glemte lige at nævne, at jeg har tænkt mig... -
Inspiration til vurderings spørgsmålet
ForumindlægKære SP! :) Den sidste del af min opgaveformulering lyder som følger: Vurder reklamernes relevans overfor den beskrevne målgruppe. Vurder også reklamernes udsagn om livsstil, værdier, kønsroller og modernitet. I forhold til reklamerne, så har jeg analyseret 2 af Oddsets reklamer og målgr... -
Klokken - freuds personlighedsmodel
ForumindlægHej alle, jeg sidder og er ved at lave en analyse omkring kunsteventyret "klokken" af H.C. Andersen. Dog tror jeg desværre, at jeg er kommet til at gabe over for stor en opgave, for jeg har virkelig svært ved at få lagt freuds personlighedsmodel ind over fortællingen og skriver derfor... -
Har brug for hjælp!
ForumindlægSkriver igen...Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl.Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005?Hvad mener i?Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forresten k... -
nationalliberalisme - hurtig hjælp - 2g opgave!
ForumindlægJeg sidder i min 2.g opgave, og skal finde frem til de nationalliberales ideologi, bl.a. på baggrund af min analyse af orla lehmanns tale i casinoteatret. men det er begrenset hvor meget ideologi jeg kan få ud af den. men jeg kan ingen hjemmeside finde, der fortæller noget om nationalliberalismen... -
aktuel i år 2005?
ForumindlægSkriver igen... Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl. Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005? Hvad mener i? Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forrest...
