Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 19841 til 19860 af 74459
-
Holdningsmarkør i reportage
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig dansk eksamen, og har trukket reportage. Men så kom jeg til at tænke på, om en reportage SKAL være objektiv. Jeg har nemlig fundet holdningsmarkører i min reportage, men det har jo noget med egen mening at gøre. Ville det være en kæmpe brøler fra min side af, at t... -
Novelle om opdragelse eller en der ikke er opdraget?
ForumindlægHej alle. Jeg leder efter en novelle, hvor f. eks. et barn ikke er opdraget ordentligt. Eller et dilemma omkring opdragelse osv. F. eks. ville emil fra lønneberg eller pippi være godt, men de er jo desværre romaner og film... Det skal være en novelle. Jeg skal bruge den til min mundtlige dansk e... -
Hvad er betydningen af hjerter dame og klør konge?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en analyse af Familie af Niels Strøbek til min dansk mundtlig eksamen. Der er et sæt kort på bordet, hvor man tydeligt kan se klør konge og hjerter dame, men hvad symboliken i det? Jeg har prøvet og finde ud af noget på Google, men der er intet held endnu. Så hvis i ved noget,... -
Det døende barn!! - hjælp
ForumindlægHeej, jeg er i gang med at forberede min dansk mundtlige eksamen, og har valgt digtet "det døende barn", af H.C Andersen Jeg sidder lidt fast i selve analysen, bl.a budskab osv. Tænkte derfor på, om der er nogen, der har nogle noter eller noget interessant omkring digtet, I gerne vil d... -
Perspektivering til "Anden lyrik fra samme periode"
ForumindlægJeg har valgt digtet "Landet Atlantis" af Tom Kristensen til dansk mundtlig eksamen, og i min synopse har jeg et punkt under "perspektivering", som hedder "anden lyrik fra samme periode". Jeg er blevet lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal perspektivere til et bestemt d... -
Analyse af Smirnoff green apple twist
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu og analysere på min reklame til den mundtlige dansk eksamen. Jeg er dog gået i stå ved et punkt på min synopse som hedder "farver." Det ville være en stor hjælp hvis én eller flere kunne hjælpe mig med det. Hvad kan man sige med farverne? Linket til reklamen vil ... -
Disposition
ForumindlægHej, jeg skal snart op til mundtlig eksamen i dansk, og vil lige høre, om man skal adskille delspørgsmålene og fremlægge dem hver for sig. Altså, hvor man siger: ''Jeg vil komme ind på andet delspørgsmål''..., eller skal det være én stor analyse, hvor delspørgsmålene indirekte ind... -
Det Amrikanske forsvarets metoder
ForumindlægHej. Jeg skal til min eksamen i mundtlig dansk (10. klasse) snakke om en artikel fra Politiken kaldt "Fra krigen i Afghanistan: Man kalder dem 'Kill team'". Jeg skal have fundet ud af, hvordan man tjekker, at de Amrikanske soldater er klar til krig. Jeg har kigget og ledt mange ... -
Prøveoplæg til fordybelsesområde "1940'erne"
ForumindlægHejsa, Jeg har i dag trukket "1940'erne" som fordybelsesområde til min mundtlig dansk eksamen og tænkte derfor på, om der var nogen, der evt. havde nogen idéer til gode prøveoplæg (der selvfølgelig omhandler 1940'erne). Det er et ret bredt fordybelsesområde, og man kan derfor ... -
Analyse af "En henrettelse"- Martin Andersen Nexø
ForumindlægJeg skal snart til dansk mundtlig eksamen, og jeg har derfor valgt at analysere teksten "En henrettelse" af Martin Andersen Nexø. Jeg har bare lidt problemer med at finde ud af budskabet i teksten og om titlen har en bestemt betydning. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe! -
HJÆLP TIL ANALYSE - VIGTIGT
ForumindlægJeg skal snart til dansk mundtlig eksamen, og jeg har derfor valgt at analysere teksten "En henrettelse" af Martin Andersen Nexø. Jeg har bare lidt problemer med at finde ud af budskabet i teksten og om titlen har en bestemt betydning. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe! -
Hvordan analysere man en repotage?
ForumindlægHej. Jeg er her for tiden i gang med at forberede mig til mundtlig dansk eksamen i 9. klasse. Jeg har trukket emnet informerende journalistik, og jeg har så valgt reportagen om godhavnsdrengene, som hedder Kl. 13.42 kom den undskyldning, Godhavnsdrengene har ventet på i 14 år. Men jeg er virkeli... -
Hvordan skal jeg analysere en tekst om eksistens af Sartre?
ForumindlægDav fokes, skal op i noget mundlig dansk eksamen snart og skal analysere en tekst skrevet af Jean Paul Satre der handler om eksistens og jeg har ingen ide om hvilken analyse eller fremgangs metode jeg skal bruge så håbede der var nogle af jer der kunne nævne et par metoderi, og mit skrift stykke ... -
fordybelsesområde om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at an... -
Afgangsprøve- pressefoto
ForumindlægHej : Jeg har trukket pressefoto til 9.klasses afgangsprøven i mundtlig dansk, og jeg er lidt på bar bund... Hvilke ting er vigtige at sætte fokus på når man skal analysere et pressefoto? Kender I nogle gode links hvor man kan finde pressefotos? Er der nogle af jer som trak pressefoto da I va... -
Hvad er betydningen af hjerter dame og klør konge?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en analyse af Familie af Niels Strøbek til min dansk mundtlig eksamen. Der er et sæt kort på bordet, hvor man tydeligt kan se klør konge og hjerter dame, men hvad symboliken i det? Jeg har prøvet og finde ud af noget på Google, men der er intet held endnu. Så hvis i ved noget,... -
Perspektivering til Nattens dronning af Tove Ditlevsen
ForumindlægHejsa, jeg har til dansk mundtlig eksamen valgt teksten "Nattens dronning" af Tove Ditlevsen Jeg har følgende perspektiveringsmuligheder: "Kunsten at græde i kor" spillefilm - Indstrueret af Peter Schønau Fog Eller Bogen "Supernova" af Ander Johansen Teksten ... -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Mat på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er en pige som skal i gymnasiet til sommer. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor svært matematik på a-niveau er i forhold til folkeskolen. Jeg ved godt det er lidt forskelligt fra person til person, men jeg ville blive glad,hvis I alligevel gav mig jeres mening... Knus Artemis... -
Hjælp til emne!!!!!
ForumindlægHej Alle ! Jeg har valgt fagene, Samfundsfag A og Dansk A! Jeg havde i starten tænkt mig at skrive noget om Freuds teorier og vil analysere noveller som er Freud relateret. I samfundsfags delen ville jeg komme ind på noget med socialiseringsprocessen! . Men jeg er bare så usikker på hvordan jeg k...
