Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19841 til 19860 af 40954
  • Kort handelsbrev oversættelse

    Forumindlæg
    Hej..Jeg har lige oversat et engelsk handelsbrev fra dansk til engelsk.Så ville lige høre, om der var nogen der gad at skimme det igennem for fejl?smid jeres mail her og så sender jeg gerne....
  • Selvvalgt værk - valg af tekst

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en opgave i dansk hvor jeg selv skal vælge en tekst fra efter 2010. Det kan være en hvilken som helst genre - novelle, roman, lyrik etc. Har I nogle forslag? :)
  • Skovbrug og natursyn

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en eksamensopgave om "Skovbrug og natursyn" hvor noget af opgaven lyder på, at man med udgangspunkt i nogle artikler skal redegøre for udnyttelsen af de danske skove. - Giv en vurdering hvordan vi bør drive Dansk skovbrug fremover. Selvfølgelig har I ikke ar...
  • Downloade?

    Forumindlæg
    kan man downloade et program der oversætter fra tysk-dansk på sin computer uden at have forbindelse til internettet, når man er til eksamen?Hvis man kan, kan den så godt oversætte når der ikke er forbindelse til nettet?
  • perspektivering ?

    Forumindlæg
    hej alle der sider og tænker på at ´hjælpe mig... jeg ska op i mundtlig dansk i moorgen og manger at perspektivering... nogle der ved hvad jeg skal have med??? mange gange tak på forhånd
  • Døvens dør

    Forumindlæg
    Jeg har valgt teksten "døvens dør" til dansk mundtlig eksamen, så jeg tænkte på om der ikke var nogen, der har lavet en analyse af den novelle. Er helt lost over hvordan jeg skal "åbne" teksten?
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Er der nogen der har mode på at hjælpe mig med at oversætte nogle spg. fra dansk til engelsk. Sender gerne en belønning. Skriv jeres mail, så snakker vi om det...
  • Optagelsesprøve På KG?

    Forumindlæg
    `Nogen der har været til en optagelsesprøve på KG altså Københavns åbne eller Gefion gymnasium? Hvad var det man skulle gøre under faget; Dansk, Engelsk, og Matematik? Nogen der kan forklarer please`?
  • Analyse af Byens hotel og Hvis din far gir dig lov

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med en dansk analyse af disse sange, af Kim Larsen. Har søgt på nettet og prøvet selv men er ikke rigtig kommet videre. MVH mikkel
  • CENSOR- hjælp :|

    Forumindlæg
    hejer der nogle der kender:Dot Hølholm fra vestre borgerdyd gymnasium (engelsk), og Steffen Astrupgaard fra VUC FYN Odense (dansk)ingen srækhistorier tak!! :)
  • Udregning af kurs

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige, at en kurs eksempelvis er 700? Betyder det, at 700 enheder af den udenlandske valuta koster 100 danske? Eller er det omvendt? Hvem vil være venlig at svare HURTIGT?
  • Billede til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg afslutter dansk her på onsdag. Min lærer har sagt, at man godt kan trække et billede i forbindelse med en tekst. Hvordan inddrager I et billede til eksamen? Jeg tænker på dispositionen.
  • Projekt Integration

    Forumindlæg
    Hej Jeg har om integration i vores projektuge men jeg kan ikke svare på det her spørgsmål : Hvorfor og hvor har det danske samfund svært ved at integreret 2. generations indvandre? Tak på forhånd
  • Litterære perioder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i dansk i morgen og jeg vil meget gerne lige have det litterære perioder kodet ind i mit hovedet. Så tænker på og nogle kunne hjælpe mig. :) Jeg har Romantikken, Det moderne gennembrud, men hvad for nogle er mere vigtigere :)
  • overført af eksame karaktere

    Forumindlæg
    Hej..Jeg undre mig over en ting.. hvis man på årskaraktere får f.eks 9 i dansk og til eksame får 10, bliver ens årskaraktere så ændret til 10 eller forbliver 9tallet???
  • DDet her tager kun 1 sek..HASTER

    Forumindlæg
    Hej...jeg ska snart op i dansk mundt..der er noget jeg ikke forstår..Det er helt nemt, men KUN jeg er for dum til at forstå det!!!Hvordan ved man om et eventyr er KUNST- eller FOlKE- eventyr???Hjælpp plsss
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil høre om der er en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at rette denne SRP? Den handler om fedme i Danmark og der er gjort brug af biologi og dansk. Dette ville være en kæmpe, kæmpe hjælp! Tak på forhånd!
  • Hjælp - Skriftestolen

    Forumindlæg
    Hey...Skal til mundtlig årsprøve i dansk, og har desværre fået smidt teksten "skriftestolen" af Christian Winther væk...Så ville lige høre om der var nogen der kunne give et hurtigt resume af handlingen...PÅ FORHÅND TAK..
  • optagelsesprøve STX i morgen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til en optagelesprøve i morgen, prøven er både skriftlig og elektronisk. men jeg ved ikke hvad jeg skal op i udfra disse fag, dansk, engelsk og matematik. nogle der vil hjælpe?
  • charles darwin

    Forumindlæg
    hej! jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om darwin, så vil lige høre om nogen har erfaring med dette, og hvad er vigtig at få sagt? vh kasper