Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19841 til 19860 af 33650
-
hvad er vigtigst-historieeksamen
ForumindlægHvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser... -
Apollinsk pessimisme?
ForumindlægHey Nogle der ved hvad apollinsk pessimisme. Det er nævnt i forhold til Kong Kroisos. Ved godt Herodot har fået sin historie med de to der dør unge og lykke fra Apollons præster. Men hvad består hans pessimisme af? -
EN DER VIL RETTE SRP? GODE PENGE GIVES!!
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg leder efter en som vil rette min SRP i biologi (A) og historie (A) omkring emnet doping. Der gives naturligvis en god "løn", så hvis du er interesseret, så skriv endelig en privatbesked! Vh. 3.g elev. -
Supplerende materiale - His A
ForumindlægHejsa! Jeg skal til min sidste eksamen i historie på tirsdag, hvor jeg dagen inden trækker et emne!! Har I nogle gode links, hvor jeg kan finde det nødvendige supplerende materiale til min præsentation? -
24 TIMER SPØRSMÅL
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen men har et par spørgsmål 1) skal jeg lave en synopsis som både censor og lærer får ? 2) skal jeg bruge ALLE kilder som er vedlagt 3) skal den nye kilde bruges til perspektiveringen? 4) hvad skal lærer og censor have ? -
Hvornår var første gang man hørte om antibiotisk resistens?
ForumindlægHej SP! Jeg sidder lige pt. og skriver SRP og antibiotika og infektionssygdomme i Biologi og Historie. Jeg håber, at der sidder nogle kloger hoveder deruder som kan svare på mit spørgsmål På forhånd tak! -
Sanktionspolitik fra 1990'erne
ForumindlægJeg skal til eksamen i historie i morgen, og har i denne forbindelse læst om Mellemøsten. Hvad går den sanktionspolitik som USA har haft mod Irak/mellemøsten (???) siden 1990'erne ud på. Og hvorfor opfatter muslimerne det som om, at USA har gjort det pga. olien? Mvh. Maria -
haste spørgsmål.
ForumindlægSidder med en novelle som hedder En kærligheds historie fra Vandmærket af Naja Marie adit. der står og jeg citer "Taler med en meget lille artikuleret stemme hos grønthandleren" Hvad vil det sige at man taler med en artikuleret stemme? vil gerne give en definition på hvad det er.? -... -
HJÆLP TIL SSO / SRP -SKRIVNING
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO i historie på B-niveau - jeg skriver om dødsstraf. Jeg har selv lavet redegørelse og indledning. Nogle der kan skrive analyse og diskussion med betaling? -
SUPER kort spørgsmål.
ForumindlægKan en beretter/fortæller i en novelle være en hovedperson? Det er gennem hans/hendes øjne vi ser det hele til trods for at historien drejer sig om hans/hendes søster? så e rlidt confuse? -
arven efter korstogene
Forumindlæghej jeg er igang med min 24-timers eksamen i historie b og har fået korstogene, som er rigtig fedt. men der er 1 tekst jeg simpelthen ikke kan finde hoved eller hale i. nogen der er interesseret i at hjælpe mig? -
begreber
Forumindlæghej.. jeg har et par begreber som jeg ikke helt har styr på.. håber der er nogen som kan hjælpe.. Logos? Mythos - betyder det bare fortælling / historie? skyld-skæbne? kan det passe at sofrosyne, som betyder mådehold - er det eneste som kan bremse nemesis ? -
Højkonjuktur? Haster!!
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i historie inden længe, hvor jeg kan komme op i politik og økonomi. Det er jeg nu igang med at terpe, men ville høre om nogen kunne forklare mig hvad højkonjuktur og inflatition er? På forhånd tusind tak. Mvh, Louise -
Respons på analyse.
ForumindlægJeg mangler en som kunne tænke sig at læse analysen igennem, kræver dog ikke du har læst historien som jeg analysere ud fra. mangler abre en som evt. kunne hjælpe mig med de gramtiske fejl i store træk. -
analyse af korstog
Forumindlæghej jeg skal lave en historie opgave om korstoget og har fået tildelt spørgsmålet Derefter laver analyse af samtidige forklaringer/opfattelser på korstoget ved ikke lige hvordan jeg skal gøre håber i kan hjælpe -
politik..
ForumindlægHej Jeg læser i øjeblikket til eksamen i historie, hvor politik og økonomi er opgivet. Jeg er i øjeblikket igang med at terpe det emne, så ville høre om nogen kunne give mig svar på hvad græsrodsbevægelsen er, samt kvindebevægelsen og hvordan kønsrollerne er? håber nogen kan hjælpe mig. på for... -
Hvad der sker efter Iliaden
ForumindlægIliaden slutter som bekendt med Hektors død og udleveringen af hans lig til Kong Priamos. I hvilke værker hører man den berømte historie om den Trojanske Hest og Troja fald? Og hvor hører man om Achilleus' død? Er det i Odysseen? -
Deflationspolitik?
ForumindlægHej alle, Sidder lige og læser lidt historie - skal jo som så mange andre op i morgen... Jep jep, får huen kl halv elleve cirka. Dejligt! Nå, men er der ikke en venlig sjæl der kunne tænke sig at forklare mig hvad deflationspolitik er? Så ville jeg blive meget glad.... -
Økonomiske begreber
Forumindlæghey er der nogen der kan linke til en side med forskellige økonomiske begreber. Ska op i historie i morgen og et af emnerne hedder "Det økonomiske kredsløb og økonomisk politik i Danmark efter 1973", og selvom jeg har læst det, fatter jeg det ikk.. -
Er nervøs og bange
ForumindlægHej.. Jeg skal studere Matematik efter sommerferien, og jeg har hørt en masse historier derfra.. med at det skulle være meget svært og næsten alle er blevet knust. Hvad kan man gøre for at forberede sig? Min årskarakter i Matematik er 11 i både mundtlig og skriftlig..
