Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19861 til 19880 af 48880
  • Arbejdsmarkedspolitik - Gulerod og pisken?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er helt lost i samfundsfag, og jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal forklare fordele og ulemper ved hhv. stramningsstrategien ("pisken") og opkvalificeringsstrategien ("guleroden") inde for arbejdsmarkedspolitik.. Er der nogle, der kan hjælpe mig? (mit overemne er ...
  • HJÆLP! analyse af historisk kilde??

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere AT synopsis imorgen og er i tvivl om, hvilken teori man bruger, når man foretager en kildekritisk analyse. Det skal sige at historie i denne sammenhæng er et samfundsfagligt fag. Håber der er nogen, der kan hjælpe, da jeg er lidt på røven På forhånd tak
  • Valuta forhold

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en eksamens opgave på HG jeg skal forestille mig at jeg skal ind på det engelske marked med et produkt også skal jeg forklare lidt om valuta forhold nogle gode ideer? samfundsfag er ikke min stærke side. Og jeg skal også ind på noget Import/Eksport.
  • Opgavesæt 2004

    Forumindlæg
    Hej!Er det muligt at én af jer derude ved om det er muligt at skaffe opgavesættet fra studentereksamenen 2004, samfundsfag ?Vi har nemlig lige fået opgavesættet for - men jeg har glemt det i skolen.God weekend!
  • Vil du lige kigge min raport igennem?

    Forumindlæg
    Hej.Jeg er ved at skrive om Giddens i samfundsfag, og ville høre om der evt var en der havde tid til at kigge det igennem jeg har fået skrevet, og komme med nogle kommentare? Vh Mybber
  • Økonomi

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en rapport i samfundsfag om mennesket og økonomi. Men jeg forstår ikke hvilke ting, jeg skal komme ind på, når der står: Redegør for den traditionelle menneskeopfattelse i økonomiske teori??Håber der er nogen, som kan give mig lidt hjælp!
  • Socialt fællesskab og Kommunikativt system??!!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen herinder der kan hjælpe med at give en god redegørelse af begreberne, Socialt fællesskab og Kommunikativt system. En god samfundsfaglig redegørelse, ville jeg virkelig blive glad for, og sætte stor pris på. På forhånd tusind tak for jeres hjælp!.
  • Problemstilling

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at skrive en AT-synopsis som jeg så skal op i til sommer i 2.g. Jeg har valgt at skrive i fagene engelsk og samfundsfag. og så ville jeg egentlig høre om der var nogen der havde nogen ideer til et godt emne og evt. en ide til en problemstilling? på forhånd tak, Kristoffer:)
  • synopsis

    Forumindlæg
    Når man laver en synopsis i samfundsfag så skal man jo inddrage bilag osv. Når jeg eks. har lavet en problemstilling og så skal skrive i delkonklusion skal jeg så finde en artikel som fortæller om problemstilligen eller skal jeg skrive selv om problemstillingen og så DEREFTER sammenligne det med...
  • HASTER! Samfundsaflevering om hvorfor Enhedslisten har valgt ny strategi!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:) Er der nogle af jer, der har lavet en samfundsfags aflevering, hvor opgaven lyder: 1: Forklar med inddragelse af teorier om partiadfærd, hvorfor enhedslisten har valgt ny strategi?:) Håber jeg snart får svar!!
  • Opgaveformulering fra 2000 mangles

    Forumindlæg
    Hej\n\nHar været så dum at forlægge selve opgaven samt bilagene til skriftlig samfundsfag maj 2000.\nVille blive meget glad hvis der var en der lå inde med den og selvfølgelig kunne sende den
  • Fransk Begynder B

    Forumindlæg
    Hej.Fransk begynder B er et højniveau fag, men tæller også til at jeg kan bruge det til at få mit gennemsnit ganget med 1,03, da jeg har to andre højniveau fag(Engelsk og Samfundsfag)?? Eller skal det så være A niveau??
  • Danmarks økonomiske og politiske interesser i den vedtagne EU-udvidelse

    Forumindlæg
    Jeg skal diskutere, hvilke økonomiske og politiske interesser Danmark har i den vedtagne EU-udvidelse.Jeg har utrolig svært ved samfundsfag og mangler derfor noget at gå ud fra.Er der nogen, der evt. kunne hjælpe mig lidt?
  • Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?

    Forumindlæg
    Heej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre ..
  • AT -2012

    Forumindlæg
    Vores overemnet i AT er katastrofe, årsager og konsekvenser? Er der nogen der har forslag til hvad man kan skrive i historie og biologi eller i historie og samfundsfag`? Jeg tænkt i historie og biologi om tsunamier men har det noget med biologi at gøre ?
  • VALG AF EMNE + FAG!

    Forumindlæg
    I need you for information! Jeg har fået mig pålagt en opgave, hvor jeg skal benytte mig af to forskellige hovedområder indenfor de tre: Den humanistiske metode, den samfundsvidenskabelige metode og den videnskabelige metode. Jeg vil vil gerne benytte mig af den humanistiske hvor det enten ...
  • Brøkstreg i word 2007

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en stor sro-opgave i samfundsfag og matematik.. Er der nogen der ved, om det er muligt at skrive brøkstreger i word 2007 uden at hente den gratis add-on med matematik? På forhånd 1000 gange tak!
  • HJÆLP DET HASTER

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder i et kæmpe dilemma og kan virkelig ikke komme videre med min samfundsfag opgave. Jeg har om partierne, og er nu nået til blå blok - hvad er deres målsætninger? Håber at der er en nogle kan give et svar hurtigst muligt :D
  • Solenergi

    Forumindlæg
    Hej alle vi har AT projekt om energikilder, herunder solenergi indenfor fagene samfundsfag, fysik og matematik. vii ville høre om nogen af jer havde noget lignende liggende evt. opgave eller andet.´, da vi skal finde en problemformulering omkring solenergi. på forhånd tak
  • Haster? valg af emne

    Forumindlæg
    Hi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !!