Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19861 til 19880 af 92586
-
Organisk kemi
ForumindlægJeg har lavet et forsøg og det gik ud på: a) Hæld først 4 ml bromvand og dernæst 4mL heptan op i et reagensglas i stinkskabet og sæt prop i glasset. 4 ml svarer til, at væsken står ca. 2 cm op i reagensglasset. Iagttag tofasesystemet. b) Ryst derefter grundigt og betragt systemet igen. c) Belys g... -
produkt til mit projekt.
Forumindlæghej mig og en af mine venner har om den sicilianske mafia, det går godt bortset fra at vi ikke kan komme op med nogen ideer til et produkt. Vi vil gerne lave en fim da vi er dygtige til det, men der kommer ingen ideer please hjælp os. her e et udkast af vores problemformulering. Problemf... -
Arrogant mat. lærer?
ForumindlægJa som emnet indikere, er der tale om min mat lærer. En aldelses begavet mand hvis kundskaber indenfor faget ikek kan diskuteres. Problematikken ligger deri, at jeg er MEGET glad for mat. og sidder også gerne hjemme hverdag og øver. Når vi så sidder oppe på skolen i timerne og arbejder, er det of... -
3(a+b)^2-2b(3a+b)
ForumindlægHej jeg skal reducere udtrykket og nu ski kommet lidt i tvivl om hvordan det nu lige er man gør .. der skal først ganges ind i parentesen 3(a+b)^2-2b(3a+b) men skal jeg og så regne i anden med i første led ? en der kan hjælpe lidt ? :) -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen.. vil bare lige spørger om der er nogen af jer der har været op til dansk eksame sidste år? -
Samfundsfag/naturgeografi
ForumindlægHej. Jeg skal skrive i samfundsfag og naturgeografi om globalopvarmning. Det er dog et meget bredt emne, så ville høre hvad i ville skrive om inden for dette emne, og hvordan i vil få en samfundsfaglig vinkel på det? Jeg tænkte lidt på debatten om det er menneskeskabt eller ej? Hvad ville i skr... -
FULD PENSUM!
ForumindlægHvornår ved man at man skal op til fuld pensum? Hvad indebærer det? Der skal da mange resurser til. Og har skolen råd til det? -
Medea perspektivering?
ForumindlægSidder og forbereder old eksamen og kan ikke rigtig finde ud af hvad man skal perspektivere til hvis man trækker Medea. Nogen ideer? Har læst forskellige Platon tekster, Odysseen, Æneiden, Herodots Kong Kroisos og så selvfølgelig medea. Nogen forslag? :) -
Sectiontitel i sidehoved
ForumindlægJeg bruger fancyheader, og vil gerne have titlen og nummeret på den section eller det chapter som findes på siden, til at stå i højre side af mit sidehoved. Hvordan gør jeg det? -
HJÆLP!! Analyse af "Blod Kærlighed" (Peter Adolphsen)
ForumindlægNogen der har en Analyse af Blodig Kærlighed? Ville være en kæmpe hjælp, hvis i kunne give et uddrag eller noget af analysen! :) (Eller måske bare hvad 2. Historien er/hvad meningen med den er? Altså den har en anden betydning en det der står på linjen) -
Kristendom mundtlig - Hvor lang tid skal man fremlægge?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvor længe man skal fremlægge i kristendom mundtlig, nogle der har bedre styr på det end mig? -
Leder efter bevis
ForumindlægHej hej! Jeg sidder her og arbejder med både grupperede og ikke grupperede observationssæt. Jeg skal op til eksamen i matB og føler ikke der er helt nok i det jeg har dvs. Median, boxplot, kvartilsæt, histogram, sumkurve og kummuleret frevens. Jeg ved ikke helt hvad er skal udvide det med. Er der... -
Novelle
ForumindlægHej er der nogen, som kan læse min novelle igennem og give et feedback? -
Reaktionsmekanisme
ForumindlægCH3CH2CH2CH2CH2I + OH- - - - - - - - - > CH3CH2CH2CH2CH2OH + I- Nogen der kan hjælpe mig med at redegør for den sandsynlige reaktionsmekaniske for den ovenstående reaktionsskema ? :SS Hilsen Stina:) -
er en analyserende oplæg en artikel?
ForumindlægBare lige et spørgsmål. er en analyserende oplæg en artikel?. Skal der være manchet, faktabox osv. ligesom en artikel? -
Klage til lærer
ForumindlægHej . Jeg vil gerne skrive en plage, men kan man godt bare skrive en i et word dukument og så udsrkive den og få alle til at underskrive den? -
hvordan skal det forklares?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål- hvordan skal den her dioxin forklares? Indtil videre har jeg skrevet "Dioxiner er forbindelser der består af en seks-ledet ringstruktur med to dobbeltbindinger og to oxygenatomer" kan ses på mit billede, men passer det? Hvis ikke, hvor mange led har den så, ... -
Laktose og glukose
ForumindlægHejsa derude, jeg har desværre været syg da vi lavede en forsøg i biologi. Nu skriver vi en skr. aflevering ang. forsøget, og der er to spørgsmål jeg ikke kan finde svar på. ''Hvis glukoseindholdet er lavt, er laktoseindholdet så højt eller lavt?'' ''Hvis glukoseindh... -
Jeg er forvirret
ForumindlægNu går jeg i stx 2g, men er forviirret fordi har indtil videre rigtig dårlig gennemsnit og jeg vil gerne læse til tandlæge efter Gymnasium. Jeg tog mig ikke sammen i 1 g heller ikke i 2 g. Jeg har tænkt mig at tage/skifte til HF kan jeg det? -
København, København af Jokeren
Forumindlæghej Er det evt. nogen der ligger inde med en analyse af sangen "København, København" af Jokerern? Og Hvad har denne sang med sagprosa at gøre???
