Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19861 til 19880 af 153151
-
Henrik Pontoppidan: To gange mødt
ForumindlægHej alle :) Jeg er (ligesom så mange andre 2.g'ere) i gang med min dansk/historie- opgave, og har fået et problem. Emnet er frigørelsens epoke og min opgave handler om politisk historie i tiden. Min danske kilde er Henrik Pontoppidans To gange mødt fra novellesamlingen Skyer. Den handler om e... -
Kildekritik af Mandela tekst
ForumindlægHej allesammen Til sommer har jeg AT-eksamen og jeg har valgt emnet Apartheid i historie og engelsk. Jeg skal i opgaven fokuserer på "det gode liv" og hvordan det fremstilles i talerne/kilderne. Jeg leder derfor efter en tale af ANC eller Nelson Mandela, som ville fungerer godt ... -
Leonardo Da Vince, Diskuterende og analyserende spørgsmål?
ForumindlægGoddag, Jeg er igang med min Dansk/historie opgave i 2.g, hvor jeg har valgt Historie som min opgaves retning. Jeg står desværre med en smule tvivl og uvidenhed, da jeg er begyndt ret sent på min problemformulering/problemstilling, derfor håbede jeg på, at nogen personer kunne stå mig til bidrag... -
Metoder
ForumindlægHej alle sammen, håber i kan hjælpe for jeg er lidt lost Sidder og prøver at få styr på metoderne til min srp og mine vejleder er desværre ikke til meget hjælp, da de ikke rigtig har svaret mig de sidste 3 dage. jeg skriver i matematik(A) og historie(A) og i opgaven laver jeg et bevis, hvor i me... -
DHO hjælp
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med min DHO opgave, hvor at jeg har emnet kvindernes vilkår, fra 1600-1900 tallet. Jeg har lidt problemer med at finde nogle gode kilder at arbejde med. Er der nogle af jer der kender eller selv har arbejdet med kilder der kan belyse kvindernes vilkår? Jeg skriver opgaven ... -
kildekritik/ kildeanalyse
ForumindlægHej! jeg jeg er igang med at skrive en opgave i historie, og mit emne er Sydafrikas historie. jeg har redegjordt kolonisering og hvad apartheid var. istedet for at give en referat af et tekst kan jeg så godt analysere en kilde, sådan at jeg både fortæller hvilken rolle Nelson mandela spillede... -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
Er det her korrekt??
ForumindlægNogen der vil tjekke om det er korrekt det jeg har lavet.....! http://up.peecee.dk/view.php?id=16308 -
AT-Eksamen fredag 8 juni
Forumindlæghej jeg er lige rettede min AT igennem også vil jeg vide om der er nogen der kan kig den igennem og se om der mangler noget, eller om der er noget der skal ændres.... jeg skal op fredag, så det vil være nice hvis der nogen der vil bruge lidt af deres tid på den... og er der nogen der kan ... -
ABSTRACT
ForumindlægJeg har problemer med at bygge et abstract op til SRP, selvom jeg har en vejledning. Måske er der nogle af Jer, det kunne komme med et godt råd? -
Komma
ForumindlægEr der nogen, der er dygtige til grammatik, der vil hjælp mig med rette min kommatering i en 2 siders dk-stil?PLease :) -
Eksamen what?
ForumindlægVed godt at mange andre har spurgt hvordan eksamen forløber.Men jeg vil gerne have det mere specifikt forklaret. Du får en ukendt tekst, som man skal ligge meget vægt på, og perspektivere den - det ved jeg.Men den tekst man får? Hvad er det fx? Er det et koranvers (sura) eller en historie fx om e... -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
Parlamentarisme
ForumindlægHvad kunne en god problemformulering være til underemnet Parlamentarisme i historie? -
Har brug for hjælp. Eksamen i morgen!!!!
ForumindlægEn der hurtigt kan hjælpe mig med noget historie? -
Litterær artikel
ForumindlægHvordan analyserer og fortolker man en historie, når det er en litterær artikel -
Problemformulering?
ForumindlægHej alle Jeg skal op i historie. Skal man have en problemformulering udover problemstillinger? :) -
Hjælp, kort oversættelse
ForumindlægJeg studerer historie og arbejder på en restaurant. -
Eksamen i 3g
ForumindlægEr eksamen i historie (3g) en 24-timers eksamen? -
Redegørelse?
ForumindlægHvad er forskellen på redegørelse i dansk og redegørelse i historie?
