Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19881 til 19900 af 23677
-
HJÆLP til problemstillinger
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg h... -
USA's uafhængighedserklæring
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg ... -
Antistofindhold % af voksen- niveau
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en bilogi alf. men er gået i stå med to opgaver, håber du kan hjælpe mig med det :)\n\na)Forklar, hvorfor fostrets IgM koncentration er så lav sammenlignet med IgG koncentration:\n\nb)Analysere figur 1 og forklar, hvad udviklingen i henholdsvis IgG og IgM antistoffer betyd... -
Den lille prins
ForumindlægHey:) Hmm jeg har nu læst den lille prins, men jeg synes den er sværd at analysere og fortolke, da jeg ikke helt forstår meningen i nogle af de ting som bliver sagt. Er der ikke en der kan hjælpe mig, ved at sige hvad de har fået ud af at læse den lille prins?? Jeg har dog været inde og læse de i... -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
SRP i samfundsfag og mediefag - film om kønsroller/maskulinitet i det senmoderne samfund
ForumindlægHey studieportalen. Skal snart til at vælge fag i SRP og jeg har tænkt på at skrive i samf og mediefag. Jeg har tænkt på at skrive i samf om noget i retningen af identitet, kønsroller og maskulinitet i det senmoderne samfund. Jeg mangler dog en film, som jeg kan bruge og analysere i mediefagsdele... -
3g's opgave - Hamlet
ForumindlægI min 3g's opgave har jeg valgt at skrive om Shakespeares Hamlet. Min umiddelbare udgangsvinkel skulle nok være en psykoanalyse af primært Hamlet og samtidig naturligvis analyse af dramahistorien. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om der er nogle, som har skrevet om stykket og havde en li... -
facts
Forumindlæghej allesammen... jeg skal skrive et essay om horror i engelsk.... mine punkter jeg skal skrive om er:\n1) write about the Gothic Univers\n2)analyse kittens\n3) why do we need horror\n\nhvis der er nogen som har nogle gode indveninger eller facts jeg kan bruge må i endelig skrive!!!! er lidt lost... -
Dansk Mundtlig Eksame - Folkeviser- og Eventyr
ForumindlægJeg har trukket folkeviser og eventyr til mundtlig dansk. Jeg leder efter endten et folkeeventyr eller kunsteventyr, men det er meget svært at finde en god en som jeg kan analyse. Er der nogen som kan give mig forskellige forslag til hvilke eventyre der vil være oplagte? Og vil lige sige at jeg i... -
Markedsføring gennem sociale medier?
ForumindlægHej StudiePortalen. Analyser vha. relevante modeller, hvilke forhold en udbyder af kaffedrikke skal tage højde for når de markedsfører sig til teens via sociale medier. Relevante engelske artikler skal anvendes? Jeg er blevet stillet ovenstående problemstilling i min SRP, og må indrømme at ... -
den sorte smerte (balladen om den sorte smerte af García Lorca)
ForumindlægEr jeg så heldig at der sidder nogen derude med et fedt analyse/fortolkningsbud på Lorcas "Romance de la pena negra" - oversat og kommenteret af Peer Sibast til "Balladen om den sorte smerte"? Den var en af mulighederne i Operation dagsværks-hæftet fra dansk studentereksamen i... -
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg ved godt der er en masse indlæg her inde, om humanistisk metode. Men jeg vil bare gerne være helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt. Jeg har skrevet om pesten og her har jeg kombineret fagene historie og biologi. Jeg har her sagt at jeg har analyseret min kilde som en levnsslutnin... -
Politiske kredsløb
ForumindlægHola!\n\n- Sætte emnet/problemet ind i det politiske kredsløb samt analysere de/den politiske holdning der kommer til udtryk (hvilken ideologi?). \n\nHvad betyder at sætte problemet ind i det politiske kredsløb??\n\nArtiklen kan findes her:\nhttp://www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347953\n... -
Hjælp, for det snart eksamenstid!
ForumindlægHej :) Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson - Humor i mundtlig dansk eksamen. Jeg har bare store problemer med at finde en god tekst som siger mig noget. Min lærer har givet mig en der hedder; Den legetøjsløse stakkel'. Er der måske nogle der har hørt noget om den og give et par hints om teksten... -
Adverbium/adjektiv
ForumindlægHej alle. Jeg ved godt at jeg sagtens kan slå op i fejlstøvsugeren og læse om adverbiummer og adjektiver, men synes ikke rigtig at få det ind på en god huskemåde som med andre regler i engelsk. Er der nogen af jer der har en hurtig nem hjælpemåde I kan huske adverbiummer på? Sådan at man bare... -
AT i engelsk og biologi
ForumindlægJeg sidder og skal til eksamen i AT på torsdag, og er i fuld gang med at forbedre. Det går egentligt fint nok, men er gået i stå ved metodeafsnittet (som så mange andre).. I min engelskdel har jeg taget udgangspunkt i sangen "The End" skrevet af The Doors, hvor jeg har analyseret og fo... -
Afkastningsgrad og overskudsgrad for NKT Holding
ForumindlægHej, står og mangler hurtig hjælp. Fik en opgave, hvor vi skulle vælge en virksomhed og analysere. Jeg valgte NKT Holding. Jeg har været inde og kigge på deres årsregnskaber for 2008 og ville gerne beregne nogle nøgletal for virksomheden men jeg får nogle ekstremt mærkelige tal, i forhold til en ... -
Hjælp: en AT'sk undersøgelse, kan man sige det?
ForumindlægHej alle, Jeg har biologi og engelsk i AT og skal op på fredag. Jeg vil derfor høre om man godt kan sige dette eller om det lyder helt hen i vejret for så lader jeg bare være med at nævne det :) Den AT’ske undersøgelse = Blander metoderne fra det naturvidenskabelig og det humanistiske fakul... -
SRO Green Street symboler?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min SRO og har delvist lavet min analyse over filmen Green Street Hooligans ved hjælp af berettermodellen(hollywood modellen). Jeg har undret mig over hvor jeg kunne finde nogle symboler henne i denne film Jeg har lagt mærke til at soundtracket "...
