Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19881 til 19900 af 27855
-
Opbygning og Kemiske egenskaber
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SRP, og skal redegøre for opbygningen og kemiske egenskaber for steroidet Oxandrolon. Dette har jeg gjort, men jeg er i tvivl, om jeg har lavet den sidste del rigtig, altså det med kemiske egenskaber, eller om jeg mangler noget. Så jeg håber, at der er nogle af jer ... -
Tobak og rygning
ForumindlægHey Vi skal snart skrive SRP og jeg skriver i emnet "Tobak og rygning", i fagene kemi og dansk. Jeg ville lige høre hvilke problemstillinger/forsøg i dette emne vil være interessante at arbejde med? er der nogen der eventuelt har skrevet om det? :D fortsæt go' nat:D Mette -
Eulers metode
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive SRP, og hertil skal jeg bruge Eulers metode - men jeg er ikke sikker på, hvad denne metode præcist går ud på. Jeg har prøvet at søge på Google og læse om det her på SP, men det hjalp ikke så meget. Er den en, der muligvis kan forklare eller har nogle gode links, der forkla... -
hvordan grækerne skelnede mellem tal og størrelser
Forumindlæghej folks! jeg er midt i mit srp....og har lidt svært ved et af spørgsmålene: gør rede for, hvordan de gamle grækere skelnede mellem tal og størrelser? håber der er nogen der kan svare så hurtigt som muligt? så er der også lige en anden ting...: nogen der kender den grønne mat 1 bog? er nemlig i ... -
HASTER, NELSON MANDELA TALER
ForumindlægHej, Jeg søger hjælp i lynfart. Skal have min SRP klar til i morgen.. Skriver om Nelson Mandela.. Eng og his. Har du en hjemmeside eller bog, hvor Nelson Mandelas taler står? Jeg skal gerne bruge en tale eller et brev fra inden han bliver arresteret/sidder i fængsel og et efter, altså hans løsl... -
Kommunikationsmodeller omkring kampagne
ForumindlægHejsa. Sidder her og er igang med min SRP. Mit emne er Kampagnen i forbindelse med tronfølgeloven, og i den forbindelse har jeg fået et spørgsmål der lyder: Gør rede for forskellige kommunikationsmodeller, der kan bruges til at analysere kampagner. Og der er jeg lidt lost :D har nogle modeller, m... -
HASTER!
ForumindlægHey ! Jeg er lidt i knibe da jeg ikke har fået valgt fag eller emne til mit SRP, mine fag er afsætning A og virksomhedsøkonomi A og så selvfølgelig dansk og engelsk A. Nogen ideer til hvad jeg kan skrive om ? Eller kender en hjemmeside eller noget med ideer ? -
Carlsbergs eksportprocedurer
ForumindlægHej folkens. I min SRP opgave skal jeg komme ind på deres kendskab til eksportprocedurer. Er der nogle som mindes at have skrevet noget om dette, eller i det mindste læst noget om det på nettet i en artikle, eller andet? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det nogle steder, ikke engang på ... -
Terrorangrebet i madrid 2004
ForumindlægHej, Jeg skal som så mange andre til at skrive SRP meget snart. Jeg har derfor brug for lidt hjælp med materiale søgning. Jeg skriver om international terrorisme, og har et særligt fokus på terrorangrebet i Madrid i 2004. Er der blevet skrevet nogen bøger om dette terrorangreb?? artikler, tv-udse... -
Modeller som kan bruges ifbm. Disruptive Innovation?
ForumindlægDisruptiv innovation er når en virksomhed skaber helt nye markeder, hvorved eksisterende markeder går til grunde; Uber, Netflix, iPhone/Apple mv. Jeg skriver SRP om Disruptive Innovation og har Afsætning A. Hvilke modeller tænker I jeg kan bruge? Er åbent overfor alle ideer. -
Franck-Condon og jablonski
ForumindlægHej alle sammen Jeg er ved at skulle lave SRP om solceller (Grätzel-cellen specielt). Jeg søger så nogle som ved noget om Franck-condon princippet og Jablonski-digrammet. Har selv en masse bøger, men de er på engelsk og ikke specielt gymnasium venlige. Ville gerne høre en dansk forklaring, så det... -
Program til rapport/opgave-skrivning
ForumindlægSom antydet af overskriften søger jeg et tekstbehandlingsprogramm der tager højde for matematisk symbolbrug, ligninger osv. Det skyldes det faktum at jeg inden så længe skal skrive den uundgåelige SRP! :-S PS: LaTex vil under ingen omstændigheder anses som et muligt alternativ (det er for indvikl... -
Kryptering - Jeg lost ..
ForumindlægHej Skal til at skrive SRP i RSA-kryptering, og nu har jeg læst det igennem 1000 gange, men der stadig en del jeg ik forstår.. Det er den del hvor der er tre lighedstegn og et tal der går mod 1015103.. Jeg forstår på ingen måde hvordan det hænger sammen.. Har vedhæftet billede af det, Tak.. -
rumgeometri, ægyptisk matematik
Forumindlæghej, sidder med en opgave som skal løses til min SRP, men sidder lidt i et dilemma for er ikke helt sikker på den måde jeg har regnet den ud på er rigtig. Håber nogen kan hjælpe. Opgaven lyder : Du skal ved hjælp af rumgeometri beskrive siderne i Kheops-pyramiden [230 meter bred og 157 meter høj]... -
Lydbølger i tid og rum
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP for tiden. Er lige støt på en lille ting jeg ikke forstår. v=Δs/Δt=λ/T, hvor v er hastighed, s er strækning, t er tid, λ er bølgelængde og T er svingningstiden for en bølge der udbreder sig tidsmæssigt. Dette skulle kunne omskrives til: v=&lamb... -
Teoretikere - HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Sidder og skal til og igang med SRP på torsdag. Jeg skriver om Dissociativ personlighedsforstyrrelse og multiple personlighedsforstyrrelse. Har dog et lille problem... Har lidt svært ved at finde nogle teoretikere at putte ind i emnet. Skal jo ind på noget personlighedsdannelse, og... -
Stalin kontra Khrusjtjov
ForumindlægHey .. Sidder her og knokler med SRP'en .. Har om den kolde krig, med fokus på forholdet mellem USA og Sovjetunionen .. Mit spørgsmål til jer lyder følgende: Havde Stalin og Khrusjtjov de samme planer med USSR efter anden verdenskrig, eller skete der en stor forskel da Khrusjtjov overtog Stal... -
SIR model
ForumindlægJeg står over for den store opgave SRP!! Og jeg har virkelig meget brug for at vide hvilke parametere jeg har brug for, til at jeg kan løse en SIR model?? Eventuelt hvordan jeg finder mine start værdier så jeg kan lave det i modellus -
Mangel på oplysninger!
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med at skrive min SRP, som omhandler CULT Shaker. - Jeg skal i min opgave analysere relevante produkt- og markedsforhold på det indiske marked. Til det skal jeg bruge oplysninger, som jeg ikke kan finde nogle steder! - Er der nogle som måske kan hjælpe? Jeg savner is... -
Kønsballade af Judith Butler, HJÆLP
ForumindlægHeeeey! Er der nogle her der har læst "Kønsballade" af Judith Butler, i så fald, er der nogle der har noter til den? Har fået bogen som ukendt materiale i SRP, men da jeg kun har samf B er niveauet alt for højt til mig. Har nu læst de første 20 sider 100 gange og jeg fatter ingenting af...
