Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 19881 til 19900 af 23683
-
Optisk gitter
ForumindlægHej Hvad kan et optisk gitter konkret bruges til? At det kan sprede lys i dets farvebestanddele må vel kunne anvendes teknologisk på en eller anden måde. Jeg har læst nogle meget overfladiske beskrivelser, som ikke giver mig nogen som helst fornemmelse af, hvad der sker fysisk, bl.a. at et op... -
facts
Forumindlæghej allesammen... jeg skal skrive et essay om horror i engelsk.... mine punkter jeg skal skrive om er:\n1) write about the Gothic Univers\n2)analyse kittens\n3) why do we need horror\n\nhvis der er nogen som har nogle gode indveninger eller facts jeg kan bruge må i endelig skrive!!!! er lidt lost... -
den sorte smerte (balladen om den sorte smerte af García Lorca)
ForumindlægEr jeg så heldig at der sidder nogen derude med et fedt analyse/fortolkningsbud på Lorcas "Romance de la pena negra" - oversat og kommenteret af Peer Sibast til "Balladen om den sorte smerte"? Den var en af mulighederne i Operation dagsværks-hæftet fra dansk studentereksamen i... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej jeg skal skrive eksamensprojekt i historie og engelsk- om borgerrettigheds bevægelsen i USA med særlig fokus på Martin Luther King og busboykotten (Hvorfor blev Martin Luther king valgt til at lede boykotten?) Jeg vil gerne analysere Martin Luther Kings tale " I have a dream" Er d... -
Hvad er rigtigt? :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har ét spørgsmål, men 2 forskellige svar. jeg vil bare gerne vide, hvilket svar er rigtigt? Hvad kan man bruge PCR-metoden til? 1. SVAR: Som nævnt tidligere er PCR en forkortelse for Polymerase kædereaktion (Polymerase Chain Reaction), og er navnet på en metode der blev udvikle... -
Politiske kredsløb
ForumindlægHola!\n\n- Sætte emnet/problemet ind i det politiske kredsløb samt analysere de/den politiske holdning der kommer til udtryk (hvilken ideologi?). \n\nHvad betyder at sætte problemet ind i det politiske kredsløb??\n\nArtiklen kan findes her:\nhttp://www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347953\n... -
Sætningsanalyse ??
ForumindlægHej alle Hvordan analyserer jeg disse sætninger korrekt? "Jeg vil ikke opereres af min slagter" "Da hun ser John i sit hvide tøj komme ind i rummet, bliver det for meget for hende" Jeg er godt klar over subjekterne og verbalerne i sætningerne, men "opereres af min sl... -
Islam forståelse
ForumindlægJeg skal lave en analyse af Muhammed og hans forkyndelse i tekster fra Koranen: Åbenbaringen: Sura 53, linie 1-19 Er det korrek forstået hvis denne handler om at Gud har talt til Muhammed oppe på et bjerg hvorefter han bringer ordet videre. Hvad kunne disse betyde? 1)Så ... -
"Fra et vindu" fortæller=han=fy?
ForumindlægHey\nJeg skal analysere "Fra et vindu", og snakker en masse om fortælleren.. Kan jeg godt konsekvent kalde fortælleren "han"? det lyder bare lidt åndssvagt, at skrive "fortælleren" hele tiden..?\n\nEr der forresten nogen, der ved hvilken genre det er? indtil videre h... -
Inspiration til William Blake: Mary
ForumindlægHej!\n\nJeg skal snart skrive et essay om digtet "Mary" af William Blake. Umiddelbart virker det rimelig trivielt - er der nogen der kan finde nogle skjulte budskaber, eller andet man kunne hive frem i forbindelse med en analyse?\n\nDet kan læses her:\nhttp://www.sterneck.net/cybertribe... -
Sproglige billeder i dansk??
ForumindlægHej er jeg helt forkert på den med følgende ord? Jeg skal analysere liljen og dugdråben: sproglige billeder som benyttes er eks.: Besjæling i strofe 1: Solens afskedssmil hvilket er en besjæling Igen i strofe 3: Med skyerne kun gaar min vej. Symboler: Strofe 1: Engles længsel - sy... -
SSO - Løgneren
ForumindlægHej\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om bogen "Løgneren" af Martin A. Hansen. Har nogen en god analyse+fortolkning? Eller ved præcis hvor jeg kan finde den? Jeg vil helst undgå at bruge 2dage på at lede hele internettet igennem :o) Håber nogen kan/vil hjælpe.\nPå forhånd tak\n\nMv... -
sidposition af 3g's opgave?
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal diponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave o... -
disposition til 3g's opgave
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal disponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave ... -
Inflation? Hjælp til at knække koden!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en aflevering til i morgen, men kan simpelthen ikke komme videre. Opgaven handler om Kina og den økonomiske krise, hvor jeg blandt andet skal analysere nogle indikatorer for Kinas økonomi. Meget tyder på, at Kina benyttede sig af ekspansiv finanspolitik igennem krisen, efte... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
perspektivere -sso
ForumindlægJeg har læst en bog i engelsk og har efterhånden fundet ud af at hovedpersonen i denne bog lider af en speciel sygdom, ville det være forkert at perspektivere med dette, eller ville det blot være spild?\nDet står ikke direkte i teksten men da jeg søgte rundt om kring ramlede jeg ind i sociopathy ... -
SSO Hjælp til redegørelse og diskution
ForumindlægMin opgave lyder: \n\nLav en analyse og fortolkning af romanen Strangers on a train med en diskussion af hovedpersonerne og genren. \n\nEr der nogen der kan hjælpe mig med forståelsen? Skal man ikke redegøre i engelsk? Og med at diskutere laver man et afsnit for sig selv?\nGrunden til at jeg spør... -
? til sekundærlitteratur
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe.\n\nMin sso skrives i engelsk og jeg har stort set fuldstændig stør på den bo jeg skal analysere mit spørgsmål ligger i at jeg kun har fået en bog af min lærer der kan bruges til sekundærlitteratur, er det ikke alt for lidt? Jeg har selv været på biblioteket ... -
SSO - Sovjets opløsning - vurdering
ForumindlægJeg skriver SSO Sovjets opløsning, og min redegørelse + analyse handler om Gorbatjovs reformpolitik, kuppet og sammenbruddet. \n\nI min vurdering skal skrive om hvilken betydning omvæltningerne og Sovjets opløsning har haft for østblokkens udvikling. \n\nNogle der har nogle forslag til, hvad det ...
