Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19901 til 19920 af 23723
-
Metode i samfundsfag og dansk AT
ForumindlægHej derude! Jeg har valgt fagkombinationen samfundsfag og dansk i mit AT. Indenfor samfundsfag bliver der redegjort for to relevante teoretikere for at få uddybet deres teorier, som danner grundlag for Minervamodellen. I dansk bruger jeg en reklameanalyse for at analysere to udvalgte reklamers el... -
Sandy And Her Beautiful Sisters
ForumindlægKender I novellen "Sandy And Her Beautiful Sisters"? Hvis ja, så giv mig en eller anden god vinkel til analysen og fortolkningen. Det er sompelthen den lammeste tekst nogensinde, derfor sidder jeg virkelig fast- jeg kan simpelthen ikke komme længere.PS. Hvis én derude skulle have en hel... -
Socialanalyse - maleri
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skal forberede mig til min billedkunst eksamen om en uges tid og jeg skal finde en maleri, som jeg kan lave en socialanalyse af og jeg kan virkelig ikke finde noget Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig - jeg har allerede lavet en analyse af Peder Severin Krøye... -
Eksamen! HJÆLP! :O
ForumindlægJeg skal til billedkunst eksamen her om 4 dage. Jeg er i gang med ar forberede mit eget projekt. Jeg har her valgt at gå i clinch med Mona Lisa billedet, hvor jeg kun har ændret nogle ting på hendes ansigt. Men... 1. Hvad kan man sige? 2. Hvilke ting vil de høre? (begreber, analyse?? ell. bare... -
Globalisering og medier
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed... -
Valgfag??
ForumindlægHej Jeg går på hf og mangler to c-niveau fag (har haft mediefag og det gik IKKE godt så det skal ikke være noget alt for analyserende eller kreativt jeg skal have) Disse valgfag kan jeg vælge mellem: Billedkunst Dans Design Dramatik Ehvervsøkonomi Filosofi Innovation Multimediefag Musik Psykol... -
Haster - prey-predator model
ForumindlægHej alle. Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med at finde litteratur om den realistiske model for prey-predator? Der er nemlig to modeller, hvor den ene model har nogle antagelser, der ikke stemmer overens med virkeligheden. Også er der en anden model, der illustrerer virkeligheden for ... -
Årsprøve
ForumindlægHejsa jeg skal til årsprøve i morgen. Jeg ved, at jeg skal trække en ukendt tekst og derefter svare på nogle spørgsmål omkring teksten og analysere den. Jeg kan jo allerede lave indledningen til den mundtlige prøve i hovedet. Men jeg er i tvivl om hvordan man siger "Jeg har trukket teksten (... -
engelsk stil
ForumindlægJeg har en engelsk stil for til i morgen, som vist må siges at være den værste jeg hidtil har skrevet. Det er en analyse af "Our Nicky's heart" HN-eksamenshæfte.Kunne være super hvis der var nogle der gad at rette den igennem. Det behøver ikke at gøres i aften eftersom jeg regner me... -
Klokken - freuds personlighedsmodel
ForumindlægHej alle, jeg sidder og er ved at lave en analyse omkring kunsteventyret "klokken" af H.C. Andersen. Dog tror jeg desværre, at jeg er kommet til at gabe over for stor en opgave, for jeg har virkelig svært ved at få lagt freuds personlighedsmodel ind over fortællingen og skriver derfor... -
AT - deduktiv metode i psykologi?
ForumindlægHejsa! I min AT-opgave bruger jeg begreber fra eksperimentel socialpsykologi (konformitet, flokmentalitet, massehypnose) i en analyse af en statestik over unges aktivitet på facebook. Vil i mene, at jeg bruger deduktiv metode i dette tilfælde? Kan man overhovedet snakke om deduktiv metode i psyk... -
Forståelse af en sang
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere Brobygningshysteri af Humleridderne. Sangen fortæller om danskernes træng til at bygge broer men at vi glemmer at bygge "broer" mellem snak og handling. De synger til sidst: Bro, bro, brille, vil I ikk' fortælle: Når vi bli'r voksne, står de ... -
Hjælp til statistik/SPSS søges - Universitetsniveau
ForumindlægHej, Privatlærer søges hurtigst muligt til hjælp med min kvantitative analyse i min kandidatafhandling, som skal afleveres i begyndelsen af juli. Har desperat brug for hjælp til statistikprogrammet SPSS, da jeg ikke har fået nogen undervisning i programmet. Betaling af løn kan foregå enten som... -
Virksomhedsøkonomi mundtlig eksame
ForumindlægHej. Jeg skal snart til VØ eksamen mundtligt... og min lærer har ikke fortalt os en skid, om hvad vi skal være forberedt på. Han siger bare, vi skal læse hele bogen og kunne den udenad. Men hvem kan også huske en bog i hovedet udenad?? Såååå, ja er der nogen søde og rarer mennesker, der kan g... -
HJÆLP : AT Danmarks industrialisering 1870-1900 +
ForumindlægHEJ.. Hjælp.. Jeg skal snart aflevere AT-synopsis, og jeg har fagene Dansk-Historie Vi har om Danmarks industrialisering i 1870-1900 + I dansk skal jeg analysere nogle tekster og så et billede. teksterne har jeg nogenlunde styr på, men ikke billedet. jeg glemte lige at nævne, at jeg har tænkt mig... -
nationalliberalisme - hurtig hjælp - 2g opgave!
ForumindlægJeg sidder i min 2.g opgave, og skal finde frem til de nationalliberales ideologi, bl.a. på baggrund af min analyse af orla lehmanns tale i casinoteatret. men det er begrenset hvor meget ideologi jeg kan få ud af den. men jeg kan ingen hjemmeside finde, der fortæller noget om nationalliberalismen... -
:'( Dansk-historieopgaven :'( HASTER :'(
ForumindlægNogen der virkelig har lidt tid til at hjælpe med at analysere og fortolke novellen "En hunsnegl er det tætteste en hansnegl kommer på at score en fotomodel", fra novellesamlingen og havet klapper, af Jesper Wung-Sung. :( Jeg kan ikke finde noget om den novelle, heller ikke anmeldelser,... -
how do i say? ;)
ForumindlægHej..jeg er igang med engelsk analyse hvor jeg skal henvise til steder i teksten..jeg ved bare ikke rigtigt hvordan man siger det på engelsk..og hvordan man i det hele taget skal skrive det..mit eget bud:"Se side 12, linje 13"check page 14, line 13"Se side 12, afsnit 2, linje 4&quo... -
help needed...
ForumindlægHey folkens!Jeg skal skrive en anmeldelse af Erasmus Montanus (skal afleveres på mandag, fik det igår :/ ), men ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme igang!Kan I hjælpe mig med hovedepointerne?Hvis I har læst den og har nogle fede guldkorn, ville jeg blive overglad for at få dem.Det skal nævnes ... -
Den lille prins
ForumindlægHey:) Hmm jeg har nu læst den lille prins, men jeg synes den er sværd at analysere og fortolke, da jeg ikke helt forstår meningen i nogle af de ting som bliver sagt. Er der ikke en der kan hjælpe mig, ved at sige hvad de har fået ud af at læse den lille prins?? Jeg har dog været inde og læse de i...
