Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19901 til 19920 af 28854
-
Hjælp - De sortes rejse
ForumindlægJeg skriver ligenu AT om de sortes rejse fra syd mod nord, i musik og historie samfundsmæssigt set, men jeg mangler nogle statestikker eller tabeller jeg kan bruge da jeg jo bruger historie som samfundsfag. Det kunne fx være statestik over sorte indbyggere efter borgerkrigen, altså før 1900 ell... -
Første verdenskrig: Deleme, problemformulering og produkt
ForumindlægHej :) Jeg går i 9. klasse og skal op til eksamen i Historie. Jeg har trukket emnet: første verdenskrig, og er nu blevet bedt om at finde et delemne, en problemformulering, et produkt og 5 kilder. Det skal lige siges at jeg skal op i den nyeste eksamensform i historie. Jeg har tænkt lidt på at h... -
Hadj - Muslimsk Pilgrimsfærd
ForumindlægHej alle. - Håber nogle kan hjælpe mig med dette. Er kommet lidt sent igang og har ikke rigtig nogle problemformulering. Jeg skriver i fagene Religion og Historie og skal skrive om den muslimske Pilgrimsfærd. Jeg tænkte på at skrive noget generelt om Islam og så ville jeg se på hvordan pilgrims... -
Hjælp til Samfundsfag - AT- Relateret
ForumindlægJeg er igang med at lave AT mit hovedemne er Kommunikation og min delemne er islamis states kommunikation via de sociale meder. Jeg har valgt at kombinere de to fag samfundsfag og Historie Jeg har allerede tjek på hvad jeg vil komme ind på historie delen, men dog har jeg lidt svært ved at finde ... -
Skal der meget til for at bestå?
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i historie på torsdag og jeg er i fulde gang med at læse 3 års pensum. Jeg har aldrig været god til at skrive noter i dette fag og min hukommelse.. ja.. Jeg tror at det er fordi jeg aldrig rigtig er blevet 'fanget' af faget..Så lyder mit spørgsmål på, er det meg... -
Metoder
ForumindlægHej Jeg skal bare lige være sikker på jeg har forstået historie metoderne: Der findes: Kildekritik som omhandler, i store træk, om kilden er pålidelig som bruges mest på taler, og breve. kvantitativ analyse, omhandler grafer, skemaer og alt hvor der indgår tal kvalitativ analyse, omhandler lidt d... -
DISKURSANALYSE???
ForumindlægHejsa Jeg skal op i AT her i morgen. Mit emne er islamisk stats kommunikation via de sociale medier. de to fag jeg har kombineret er historie og samfundsfag. I historie havde jeg tænkt mig at lave kildekritik og diskursanalyse af Abu-bakr al Baghdadis (Lederen af islamisk stat) tale. Problemet ... -
Kildekritisk analyse af lov
ForumindlægHej! Jeg sidder med min AT i faget historie og engelsk. I historie har jeg valgt en lovtekst fra 1800-tallets Amerika (vedhæftet). Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal udføre kildekritik på en lov. Der er så mange guides til, hvordan man laver kildekritik af beretninger - men er dette ikke m... -
Europæisk integration
ForumindlægSidder og har fået til opgave at lave en fremlæggelse om Europæisk integration i historie. Jeg har faktisk rimelig lost, jeg har forsøgt at søge på nette og på biblioteket, men har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe emnet an. Hvis der er nogle der har en god ide ville det bare v... -
Hjææææææææælp! (:
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min dansk/historie opgave, hvor jeg så har valgt at skrive i historie.. Jeg har valgt emnet Kvindekampen i Danmark, hvor jeg især fokuserer på 60-70'erne samt skal sammenligne med nutiden, og hvordan det har påvirket kvinderne i dag.. Jeg ville hø... -
Hjælp til DHO
ForumindlægKære alle. Min dansk historie opgave er lige om hjørnet, og jeg skal skrive i historie. Jeg har valgt at skrive om industrialiseringen. Indtil videre har jeg tænkt på Overemne: Industrialiseringen Underemne: Den politiske udvikling/socialisme. Er der evt nogle der har nogle ide... -
Willy Russel "Blood Brothers"
ForumindlægJeg ville lige hører om der ikke er nogle der har læst denne lille historie: Blood Brothers af Willy Russel, jeg skal igang med at skrive en stil, jeg må selv bestemme om hvad, jeg skal bare indrage denne historie på en eller anden måde(det er en engelsk stil). mit problem er så at jeg overhovede... -
En film som historisk kilde (primær eller sekundær kilde?)
ForumindlægHej. :) Jeg skriver dansk/historie opgave i 1g, og analyserer (dansk) filmen Drengene fra Sankt Petri. I den kildekritiske analyse (historie) af filmen er jeg blevet i tvivl om, hvordan en film defineres som kilde. Primær kilde, sekundær kilde, førstehånds eller andenhånds... Eller bliver film ba... -
Metodeproblem inden AT-eksamen
ForumindlægHej drenge og piger Jeg skal til AT-eksamen snart, hvor jeg har valgt emnet "korstogene". Religion og historie udgør fagkombinationen, idenfor henholdvis den humaniske og samfundsvidenskabelige fakultet. Problemet er, at jeg idenfor historie har lavet hvad jeg udgiver for at være en s... -
vikingetiden
Forumindlægjeg er ved at læse historie, vikingetiden op, og sidder og læser teksterne igennem og laver referat til men altså vikingetiden er jo noget vi arbejde med i 1.g og der har jeg lavet nogle elendig notater... men altså hvad skal man sådan vide om vikingetiden - sådan almen viden - hvad kan læren din... -
USSR og USA
ForumindlægHey..Nu sidder jeg og læser historie.. Og jeg er lidt typen, der ikke er så god til at få noter ned i kort form (altså, hvis jeg tager noter, ender jeg med at skrive hele bogen af..) Og der er lige to emner, der kort skal beskrives - og jeg kan bare ikke få det ned i kort form, efter at have læst... -
HJÆLP SØGES - HASTER
ForumindlægHej, Jeg står i den uheldige situation, at jeg netop har fundet ud af, at jeg MANGLER noter til: "Af Venstres parti program", som er opgivet som kilde til min historie-eksamen i morgen! Jeg er helt rundt på gulvet, og mildest talt i panik. Den står som kilde 6, s.20 i Kilder til Danmark... -
Fremlæggelsen
ForumindlægHej alle ;) Jeg har om Pelle Erobreren i dansk A og historie A (den politiske rejse), og er meget i tvivl om hvad der er godt at tage med i den mundtlige fremlæggelse. Jeg skal svare på hvad Nexø vil med dette værk (dansk) ? og om værket kan bruges som historisk kilde (historie) ? I dansk-delen h... -
Underlig sætning
ForumindlægHej! jeg er ved at repetere til mundtlig prøve i his. Lige nu står den på USAs historie, og jeg er støt på en underlig sætning i en meget kort gennemgang af USAs historie. Der står:Georgia, som oprindelig var et filantropisk* alternativ til at blive fængslet for gæld, blev grundlagt i 1732*Menne... -
Årsprøve
ForumindlægHeyYep, jeg er så heldig at jeg skal op i historie mundtlig. Har aldrig prøvet det, så vil egentligt gerne høre hvordan det foregår. Mine to emner er "Grundlovens indførelse" samt "Erobringerne".Jeg har fået udleveret 10-12 sider information om hver emne som jeg så skal læse i...
