Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19921 til 19940 af 33650
-
fortælleteknik
ForumindlægHej, er der nogle der har læst Det dobbelte land af Birgithe Kosovic ? Hvis ja, vil i fortælle mig hvilken fortæller vi har at gøre med? Fordi historien er baseret på en masse flashbacks. Vi hører rigtig meget om hovedpersonens fortid igennem ham og flashbacks. -
Eksamensprojekt - HF
ForumindlægJeg skal til at vælge fag og emner i det tværfaglige eksamensprojekt (EP). Jeg har afsluttet Samfundsfag på B niveau og er i gang med Historie B. Jeg vil gerne have disse to fag, men må man gerne vælge to fag på samme niveau? -
Catalonien
ForumindlægHey! :D Jeg står og har AT-forløb om Catalonien, og skal derfor bruge noget baggrundsviden om Catalonien historie, derfor ville det være perfekt hvis der var nogen der sad inde med et Catalonien-kompendium e.lign. Andre troværdige kilder på netter vil også kunne bruges !! Takker på forhånd for h... -
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
Ide til tværfagligt projekt?
ForumindlægNogen der har en ide til et emne til et projekt. Skal være tværfagligt, altså indeholde min 2 af følgende fag...: Samfundsfag Dansk Religion Historie (projektet skal ende op med en 3 siders synopsis og efterfølgende mundtlig eksamen...) -
Sukkersyge
Forumindlæghej jeg skal skrive en opgave om sukkersyge, og jeg vil begynde med at hvordan den blev opfandt. men kunne ikke finde noget der er tydeligt nok. kun dette link: http://www.netpatient.dk/IDDM.htm kan I give mig lidt ekstre oplysning om sukkersyges historie? mange tak -
Irlands økonomi fremtid
ForumindlægHejsa jeg har brug for hjælp til det her: How should ireland earn money in the feature. jeg ved intet om irlands økonomi, har kun haft lidt historie om irland.... Kan i ikke være søde og svare på spørgsmålet for mig... kan i ikke os godt lave det lidt detaljeret -
Super kort oversættelse...
Forumindlæghvordan ville I oversætte følgende... Dansk- engelsk Et af hoved emnerne der tages op til diskussion i denne historie er fedme One of main subjects that are picked up for discussion in this text, (are/is)? fatness. -
2. verdenskrig - Danmark i besættelse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med dette spørgsmål? På forhånd tak! Diskuter med henvisning til de kilder vi har arbejdet med, om de danske modstandsmænd - og kvinder - var helte, samt hvordan besættelsestidens historie kan bruges/misbruges politisk. -
2.g opgave : Jeppe på bjerget vs nutiden ???!!!
ForumindlægHej :) I min opgave skal jeg sammenligne Ludvig Holbergs "Jeppe på bjerget" med nutidens samfund. Og hvordan historien ses i nutidens lys ??!! Nogen der kan hjælpe mig med nogen ideer til at starte ? :D Det vil være en kæmpe hjælp !! -
Stress
ForumindlægVi har i teknologi emnet fysioterapi, og vi i underemne i vores gruppe har valgt underenmet stress.. Nogle som har nogle gode hjemme sider, angående stress i ældre tid ? I gammel dage.. ? Da vi skal lave en teknologi historie om stress, og hvordan det har været og hvordan det er nu., -
demokratiseringsbevægelsen
Forumindlæghej sidder og skriver historie opgave, men kan simpelhen ikke finde ud af hvad min lærer mener med denne sætning. redegørelse for demokratiseringsbevægelsen og baggrunden for denne i Kina efter Maos død. hvad betyder demokratiseringsbevægelsen håber der er nogle der kan hjælpe -
Folkedrab i Bosnien - Gregory H. Stantons otte stadier
ForumindlægHej! Er ved at skrive dansk historie opgave, og den akal afleveres på fredag. men sidder lidt fast. Skal finde ud af hvilke af de otte stadier (lavet af Gregory H. Satnton) der bliver anvendt i Bosnien under krigen i 1992-1995. Kan f.eks ikke finde ud af om der bliver anvendt symbolisering ? ... -
enkelt lille sætning
ForumindlægHej.. har et enkelt spørgsmål mere..! Hvordan siger man: Dette møde har en stor symbolværdi i historien.. Mit bud er: Ce rendez-vous a une grande valeur symbole de l’histoire Men synes desværre ikke det lyder særlig fransk ): Håber der er nogen der gider hjælpe -
Logaritmer & artikel
ForumindlægHej Jeg sidder her og skal skrive en opgave om logaritmer. Ikke så meget om, hvordan de fungere rent matematisk, men mere, hvad de bliver brugt til og dens historie i samfundet. Så jeg ville være meget glad, hvis nogen ligger inde med noget materiale omkring dette emne. Da det er meget sparsomt ... -
SRP 9/11 bøger
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive SRP om 9/11, i fagene engelsk og historie. Jeg har brug for kilder og bøger! Jeg fokuserer på George Bush' popularitet og udenrigspolitik før og efter 9/11. -
Glansbilleder
Forumindlæghej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel? -
AT-synopsis problemstilling
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove -
Tysk mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. Jeg har selv rettet den temmelig mange gange for stavefejl, grammatik og tegnesætninger. -
Nordirland samfund+engelsk. probl. form?
ForumindlægJeg skal skrive om nordirland i overemnet krig og medier, men jeg har lidt problemer med at få udarbejdet problemstillinger og problemformulering. Det er i samfundsfag og engelsk, jeg skriver. Nogle forslag? Jeg burde måske have valgt historie istedet for samfundsfag, men det er desværre for sent...
