Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19921 til 19940 af 28854
-
Eksamen - bilags materiale
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forberede mig. Jeg kunne godt tænke mig at få en forsmag på det bilags materiale jeg trækker. Er der nogen som kan give et konkret eksempel på et eksamens emne samt tilhørende bilags materialerne, eller ved hvor jeg ka få ... -
BRUG FOR HJÆLP PROBLEMSTILLING
ForumindlægProblemformulering Hvad var årsagen til Tjernobyl-katastrofen og hvad var dens konsekvenser? Problemstillinger Hvordan reagerede Sovjetunionen og omverden på eksplosionen af reaktor 4? (historie)(Vigtigt at have med at mange blev syge pga. stråling (det der gør det til en katastrofe) Hv... -
The Hellenistic World
ForumindlægHej...Jeg skriver på vegne af min veninde, som ikke har adgang til net; Jeg sidder med følgende tekst; "The Hellenistic World"Edited by; Glenn R. BughJeg har læst teksten igennem flere gange nu, og jeg synes at teksten er ret svær at forstå...Er der nogen, som studerer historie, og som ... -
Blodbryllup af Lorca
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave hvor jeg skal analysere skæbneopfattelserne i hhv Historien om et bebudet mord af Márquez og Blodbryllup af Lorca.Jeg har fundet en del steder om skæbne i den første, men hvad angår Blodbryllup er jeg lidt på bar bund.Er der nogen der har læst blodbryllup som har no... -
how?
Forumindlæghar bare lige et lille spørgsmål. jeg skal bruge lidt informationer omkring avisens historie i danmark, heri den første avis' udkommelse, og andre relevante ting, hvorfor osv. bare lige sådan generelt, og overordnet. nogen som kender nogle gode hjemmesider der er kortfattet og konkrete.. det... -
1.g opgave
ForumindlægHej;) Jeg skal snart skrive dansk-historie opgave og jeg har ikke valgt emne endnu - jeg føler heller ikke at jeg er klar til at skrive opgaven...altså jeg ved ikek rigtig hvad man skal. Så tænke om nogle af jer ville sende jeres evt. gamle dansk-historie opgave til mig, sådan at jeg kunne få... -
Lektiehjælp søges!
ForumindlægKære Alle, Jeg sidder i en situation, hvor jeg snart skal fremlægge en vigtig "faglig" samtale i historie, og jeg vil derfor høre, om der findes folk, der kan hjælpe mig med at fuldføre en fantastisk fremlæggelse. Jeg er naturligvis villig til at betale, og hvis I kender nogen, de... -
3.g's opgave
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at vælge hvad jeg vil skrive 3.g's opgave om og er ret meget i tvivl. Jeg har overvejet lidt at skrive en sociologiopgave om køn og kønsroller, men jeg har hørt en del sige, at samfundsfag er et mere krævende fag at skrive i, end fx. historie. Jeg har valget mellem at ... -
Hvad indeholder begrebet "samfundet"?
ForumindlægJeg har i min dansk historie opgave, valgt faget historie. Og har valgt at beskæftige mig med "samfundet under middelalderen"? Kan nogen hjælpe mig med hvad det helt præcis er jeg kommer ind på? Har ikke mulighed for at snakke med min lærer om det, og jeg skal gang med opgaven. J... -
Ideer til synopsis
ForumindlægHej allesammen Jeg har valgt at skrive EPR (Eksamensopgave) i religion og historie. Jeg har valgt at skrive om Palæstinakrisen. Min lærer siger, at jeg skal gå ud fra, at de allerede ved delen om historien, og at jeg skal fokusere mest på religionen, dette har imidlertid vendt mit emne på hov... -
Tidslinje
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker! Jeg skal til historie eksamen i morgen, og jeg er pisse nervøs. Jeg sidder og har læst hele min bog igennem + skrevet noter på over 20 sider. Det jeg mangler, synes jeg, er at få et overblik over forskellige tidsperioder i Danmark. Er der nogle der kan det? ... -
Historiesyn og metode?
ForumindlægHej, jeg skal op i AT på mandag og har derfor et spørgsmål. Jeg skriver i engelsk og historie om apartheid og min problemformulering lyder: "Hvilke konsekvenser havde apartheid for henholdsvis den sorte og hvide befolkningsgruppe og hvordan kommer denne grænseforestilling til udtryk i litte... -
HJÆLP til historiske kilder
ForumindlægHej alle, jeg sidder og laver AT og skal op i morgen. Jeg har valgt historie og engelsk. Vedr. historie har jeg ledt længe efter nogle lovtekster, og valgte til sidst denne hjemmeside: https://www.nelsonmandela.org/omalley/index.php/site/q/03lv01538/04lv01828/05lv01829/06lv01836.htm til at fortæ... -
tidlig/sen-middelalder
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i historie og har lige et par huller som jeg håber i kan lappe :) - Jeg skal vide hvordan middelalderen opstod, men her er jeg fuldstændig blank.. Men et gæt vil være, at det har noget med Roms fald at gøre? - Man siger normalt at år 1300 er et skel i vores historie, bl.a fo... -
diskussion og perspektivering af tekst
Forumindlægjeg har analyseret en tekst men den skal også sættes i perspektiv + jeg skal diskutere en anden tekst. Jeg ved at bare fordi man sætter noget i perspektiv skal historierne ikke nødvendigvis være ens, men jeg er i tvivl om hvorvidt man diskuterer!!?!?! skal jeg komme med min egen mening om hvorvid... -
Dansk til da/hi-opgave?/dansk og korstogene
ForumindlægHej! Jeg skal i næste uge aflevere en seddel, om hvad og i hvilket fag jeg vil skrive min dansk/historie-opgave. Jeg kunne godt tænke mig både at skrive i dansk og historie, men har samtidigt overvejet at skrive om korstogene. Min dansklærer lød som om, det var svært at få dansk ind i det med ko... -
Hjælp til at opatille spørgsmål
ForumindlægJeg skal snart til at skrive sso i historie B og samf B. Jeg har valgt emnet: Abort- historie og lovgivning i Danmark. Jeg skal i samarbejde med mine lærere opstille en problemformulering, men syntes det er svært at finde på spørgsmål til så bredt et emne. Er der nogen der har et par input/fore... -
Kvinder I industrien
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal aflevere Dansk/Historie på fredag, og jeg har ikke skrevet andet end en enkelt side, og er helt blank. Opgaven skal skrives i historie og som overskriften siger, skal den omhandle Kvinder i industrien. Min problemformulering hedder: "Gør rede for baggrunden for a... -
"The Sin Bin or Lucy's Heart"
ForumindlægHej Studi! Jeg har en opgave for, der lyder således, at jeg skal lave et referat og en personkarakerisering af denne historie. Så skal jeg analysere og fortolke forskellige elementer i historien. Vi har ikke gennemgået denne tekst på klassen, så det er derfor svært at finde de vigtige ting, der... -
Narrativ psykologi
ForumindlægHej mit navn er Nikki Jeg er ved at skriver opgave om narrativ psykologi. Jeg er interesseret i at finde ud af hvad psykoanalysens opfattelse af menneskets behov for at fortælle historier er. Jeg ved, at det "kun" er en del af terapien, men jeg har svært ved, at finde ud af, hvad man ov...
