Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 19941 til 19960 af 23784
-
skabelsesberetning og metoder i religion?
ForumindlægHej Jeg har lige to sprøgsmål, som jeg håber nogle kan svare på. 1) Hvad hedder det, når man tror på skabelsesberetningen, altså tror at Gud har skabt liv på jorden? har det noget særligt navn? f.eks. sådan noget som fundementalsitisk bibelstro? 2)Hvis man nu har analyseret nogle kilder i religi... -
Eng/His - Problemformulering(Sociologi)
ForumindlægHej alle. Har lidt brug for hjælp til en god problem formulering. Jeg har om bogen The Buddha of Suburbia, der handler om en Engelsk/Indisk dreng der er splittet mellem de to kulturer, hvor hans omgivelser også er splittet, hvor nogle vælger at gå tilbage til sin oprindelige kultur, og nogle væl... -
AT samfundsfag og dansk
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag. Jeg har dansk og samfundsfag og min problemformulering lyder: Hvordan påvirker medierne den politiske debat om radikalisering. I denne forbindelse har jeg analyseret dokumentaren ''Den fordømte moské''. Spørgsmålet er så: Hvilken ... -
Samf/Da Blekingegadebanden
Forumindlægjeg skal skrive om blekingegadebanden ud fra Øvigs 2 kendte bøger af samme navn. jeg skal i samfundsfag fokusere på deres kommunistiske udvikling. jeg har svært ved metode? alle ideer modtages! i dansk skal jeg analysere bogen i forhold til den dokumentaristiske genre, for/imod... hjælp modta... -
Samfundsfag metode - globalisering
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver synopsis om kulturel globalisering med dansk og samfundsfag. I samfundsfag bruger jeg Benjamin Barbers bog: Jihad vs. McWorld, der sætter globalister og skeptikere op overfor hinanden, og hvad de betyder for demokratiet. Jeg har først lavet noget generelt om globalise... -
Hooligans
ForumindlægEr der andre, der arbejder med hooliganisme i AT? Jeg vil analysere filmen Hooligans under fagene Engelsk og Samfundsfag. Selvom jeg har fundet ud af samfundsfaglige dele jeg kan drage ind under emnet mangler jeg stadig en del synes jeg.Indtil videre har jeg identitet og subkultur indover.Nogle ... -
Synopsis: metode afsnittet!!
ForumindlægHey jeg skal skriver synopsis, om aztekernes religion (religion og historie) og min probemformulering lyder således: Der ønskes en redegørelse af spaniernes erobring af Meso-Amerika og en redegørelse af den Aztekiske/kristne religion.. Herunder en analyse af mødet af de to religioner/kulturer. D... -
Religion
ForumindlægGoddag.Jeg vil godt høre hvordan jeres disposition har set ud i Religion.Starter man F.eks. ud med at sige noget om den religion man har trukket eller går man bare ligge på teksten?Jeg kunne forstille mig noget lignende:1) Kort intro til teksten.2) Gennem gang af teksten med nedslag på de vigtigs... -
Problemformulering om rumkapløbet
ForumindlægJeg vil redegøre for hovedtrækkene i rumkapløbet mellem Sovjetunionen og USA fra 1957 – 1975. Dernæst vil jeg undersøge, hvordan en raket kommer i kredsløb om jorden og analysere hvorfor det var amerikanerne, som kom først til månen. Til sidst vil jeg vurdere, hvilken betydning rumkapløbet ... -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
Darwin i AT-eksamen
ForumindlægVi er i gang med vores AT-synopsis og ville høre om der er nogen, som evt. har nogenlunde samme emne eller bare gode ideer til lidt hjælp. i forbindelse med darwin arbejder vi med redegørelse for hans evolutionsteori og hvilke samfundsmæssige forhold der lå til baggrund for teoriens tilblivelse. ... -
Filosofi: Hjælp til Lone Pal tekst.
ForumindlægJeg er ved at repetere til filosofieksamen, hvor vi har opgivet en tekst af Lone Pal: "Magt - viden - seksualitet - en stærk alliance". Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Jeg forstår kun ca. den første halvdel af teksten, der omhandler opfattelsen af incestforholdet g... -
Socialanalyse - maleri
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skal forberede mig til min billedkunst eksamen om en uges tid og jeg skal finde en maleri, som jeg kan lave en socialanalyse af og jeg kan virkelig ikke finde noget Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig - jeg har allerede lavet en analyse af Peder Severin Krøye... -
Metode i samfundsfag og dansk AT
ForumindlægHej derude! Jeg har valgt fagkombinationen samfundsfag og dansk i mit AT. Indenfor samfundsfag bliver der redegjort for to relevante teoretikere for at få uddybet deres teorier, som danner grundlag for Minervamodellen. I dansk bruger jeg en reklameanalyse for at analysere to udvalgte reklamers el... -
Hjælp med AT, asap....
ForumindlægHejså. Har AT9 med emnet Rejser, som skal afleveres på mandag. Indtil videre har jeg: Problemformulering. Indledningsvis vil jeg kort redegøre for vigtigheden af rumkapløbet mellem USA og Sovjet, samt fortælle hvorledes kroppen fungerer i længevarige ophold i rummet og til sidst vil jeg analysere... -
Eksamen! HJÆLP! :O
ForumindlægJeg skal til billedkunst eksamen her om 4 dage. Jeg er i gang med ar forberede mit eget projekt. Jeg har her valgt at gå i clinch med Mona Lisa billedet, hvor jeg kun har ændret nogle ting på hendes ansigt. Men... 1. Hvad kan man sige? 2. Hvilke ting vil de høre? (begreber, analyse?? ell. bare... -
Haster - prey-predator model
ForumindlægHej alle. Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med at finde litteratur om den realistiske model for prey-predator? Der er nemlig to modeller, hvor den ene model har nogle antagelser, der ikke stemmer overens med virkeligheden. Også er der en anden model, der illustrerer virkeligheden for ... -
2 dage til dnakseksamen - så lad os nu lige få det på det rene!
ForumindlægK an det virkelig passe, at min pensum er som nedenstående eller er det mig der har glemt adskillige ting..? digt (lyrik)artikel (sagprosa)eventyr (kunst- og folkeeventyr)novelleog billeder (reklame- eller kunstbillede)Men det jeg ville spørge om, var om det virkelig kan passe, at jeg (kun) skal ... -
Metoder
ForumindlægHej jeg skriver AT opgave i Spansk og historie. Og er meget i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge? Jeg skriver om Columbus og hans opdagelser, og har analyseret og fortolket nogle forskellige tekster, og har brugt kildekritik i historie, men er meget i tvivl om det er en induktiv eller dedukti... -
Valgfag??
ForumindlægHej Jeg går på hf og mangler to c-niveau fag (har haft mediefag og det gik IKKE godt så det skal ikke være noget alt for analyserende eller kreativt jeg skal have) Disse valgfag kan jeg vælge mellem: Billedkunst Dans Design Dramatik Ehvervsøkonomi Filosofi Innovation Multimediefag Musik Psykol...
