Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19941 til 19960 af 33650
-
DIO, valg af emne
ForumindlægJeg skal i dag vælge fag til DIO, har tænkt mig at vælge engelsk og historie. Vil måske vælge nordirland, og konflikten som emne. Hvis i har nogle gode ideer til emner, så er i meget velkomne til at "kaste" dem på bordet her. Alt inspiration er velkommen -
HJÆLP! !!
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen? -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
Opgave om antibiotika - er BLANK!
ForumindlægHey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år.... -
nogen som har læst "shirley james, charles (1948)" ?
Forumindlægforstår ikke helt teksten? og skal lave et summary, karakterisere laurie og hans forældre, kommentere temaet af historien, og skrive et kort essay hvor jeg diskutere vigtigheden eller faren ved childhood imagenation? åh :( -
HJÆLP Essay historisk filmfortælling
ForumindlægHej jeg skal lave et essay om den historiske filfortælling udfra en artikel der handler om at historiske film, ofte bliver klicher, og at det giver et forvrænget billede af historien? har nogle tips til hvad jeg kan komme ind på, hvordan jeg skal starte?? -
HJÆLP Keglesnit/ellipse
ForumindlægHej. Jeg skriver srp om kepler og keglesnit i fagene historie A og matematik A Hvis jeg skal redegøre for hvad jeg forstår ved keglesnit og udlede formler for ellipsen, som den ene problemformulering, hvor meget skal jeg så gå i dybden med det? -
Historiske metoder HASTER
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive metodeafsnit i AT med fagkombinationen Matematik og Historie, og min gruppe og jeg har ikke brugt matematiske metoder. Nogen der har ideer til hvilke historiske metoder man kan have brugt ud over kildekritik? -
im wald von Czerwany dwor-spørgsmål
Forumindlæghej. har en tysk aflevering for som handeler om nogl sørgsmål til im wald von Czerwany dwor, skrevet af Arno surminski. nogle der har læst den? har nemlig lidt svært ved nogle af spørgsmålene. historien er i bla. bogen vorwärtsträumen. :) -
Så og andre ting
ForumindlægHvad er ordet "så"?, altså ligesom der er verber, adjektiver osv osv.. hvad er "så" for noget. Det var en ting. Hedder det noget specielt hvis forfatteren i en historie ikke svarer på de forskellige spørgsmål, men overlader det til læseren at tænke på svar til spørgsmålene. -
Forslag til underemne i AT-Industrialiseringen
ForumindlægHej alle er der nogen som har nogle gode forslag til underemner omkring industrialiseringen. Gerne inden for Fysik, Historie som jeg begge har haft på a eller fysik/samfundsfag(b). håber nogen lige kan komme med et eller andet ekstre interssant emne. -
1 G opgave
ForumindlægHey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :) -
Manglende emne
Forumindlæghej... Jeg skal til at skrive en synopsis i AT Jeg syntes bare ikke jeg kan finde et ordenligt emne Skal skrive om Videnskab og ansvar i et naturvidenskabeligt fag og en humanistisk.. har fagene: Kemi, Fysik og: Dansk, Historie nogle der har nogle kreative og gode ideer? -
bestemmelse af hel eller brudstykke af tekst
ForumindlægJeg har lige læst Fejlen af Anders Bodelsen. Fra Dansk læsebog side 349 til 352. Jeg kan ikke definere om dette er et uddrag fra en større historie eller om det er en hel tekst. Håber der er hjælp at hente. Nette. -
hjælp- romantikken
ForumindlægHej.:) jeg skal lave at opgave om romantikken, nogen som har gode råd omkring det? nogen som har en opgave liggende,eller ved en masse om det, i fagene billedkunst, dansk og historie. alt hjælp ønskes :) knus mig -
Info til AT-synopsis om biologiske våben
ForumindlægHej alle biologi interesserede! Jeg skal meget snart skrive AT-synopsis i biologi og historie om biologiske våben, så ville høre om der er nogle der har ideer til hvilke krige der blev brugt bio-våben i og anden info der kunne hjælpe mig. På forhånd mange tak!! Ivalu -
2g opgave :(
ForumindlægHej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??! -
hjælp
ForumindlægHej, jeg har en OSO opgave. Hvor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske, Håber i vil hjælpe mig med at skrive en forord, om hvorfor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske. Om der er en historie bag det. tak på forhånd. -
Hjælp
ForumindlægNogen der er gode til kemi og historie, som vil hjælpe med min srp opgave - jeg skal starte til januar. Mit emne er opioider. Jeg vil gerne give penge for det! Helst nogen som er gode til dansk.
