Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19961 til 19980 af 153957
-
3. årsopgave - forslag?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner? -
Ventrikler
ForumindlægHej alle sammen..<3 Jeg skal jo skrive denne her biologi opgave, og jeg skal skrive noget om ventrikler. Kan ikke finde noget på internettet. Er der nogen af Jer der ved noget, så skriv lige ??. Puk..<33 -
SSO - eksempel på problemformulering
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive sso i biologi, og er i gang med at diskutere min fremtidige problemformulering med min vejleder. Er der muligvis nogen som har lavet sin sso i immunology, og som kan vise mig et eksempel på en problemformulering. helst en som henviser til en eller anden sygdo... -
AT 2016 - grænser - stamceller
ForumindlægHej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden? -
Hvordan får I gjort cellevægen og membranen permeabel?
Forumindlæghej. Er i gang med biologi opgave, hvor jeg skal svare på ovenstående spørgsmål..? Forstår dog ikke helt. Håber der er nogen der - meget pædagogisk - kunne forklare? "Hvordan får I gjort cellevæggen og membranen permeabel?" Tusind tak på forhånd -
Kendetegn??
ForumindlægHey ! jeg er i gang med en kemi/biologi opgave. Og jeg kan ikke rigtig finde nogen steder, hvor der står noget om opbygningen af og kendetegn ved ion- og molekyleforbindelser. Så hvis der enten er nogen, der kan forklare mig lidt om det eller sende et link? På forhånd tak (: -
HJææælp til kemi opgave..2
ForumindlægHEEy..det er mig igen.. jeg ville spørge om der er nogen der lige kan finde noget om ethanols omsætning i kroppen? jeg har søgt i nogle biologi bøger, men det er noget lidt avenceret noget..er der nogen der kan finde noget lidt nemmere noget som jeg kan forstår;).. -
Fruktose
ForumindlægHejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd. -
7-helix receptorens funktionsmåde.
ForumindlægJeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet. -
opgave
ForumindlægHejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790 -
Lungerne
ForumindlægHej. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt med min biologi-opgave. Jeg har nogle spørgsmål om lungerne :-) 1. Hvilke dele består lungerne af? 2.Hvordan fungerer lungerne? 3. Hvordan trækker mennesket vejret? -
styrke svaghed
ForumindlægJeg har rigtig svært ved at se svaghederne i biologi ved brug af den induktive metode. Jeg referer til hvordan forskere i mange har lavet dna-profilanalyse. Men hvilke svagheder er der ved en så anerkendt metode? -
Kræft (sso) mangler bøger, søger råd.
ForumindlægHej jeg skal skrive sso om kræftens biologi, jeg fordyber mig i brystkræft og hvordan det arves. ville høre om der var nogen som kendte nogle gode bøger som ikke handlede om hvordan en mor kom igennem hendes sygdom! da det ikke her helt så meget med celler osc at gøre! -
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
Gensplejsning og planter
ForumindlægHej, er igang med at forberede til mundtlig biologi og jeg har dette spørgsmål: Raps er en tokimet plante, hvordan kan denne gensplejses? OG Diskuter fordele og ulemper ved gensplejsede planter (GMO-afgrøder) Nogen der kan hjælpe????? -
Donorblods holbarhed
ForumindlægHey jeg sidder lige og laver biologi... Tænkte om der var nogle der kunne svare på dette spørgsmål.. Vurder, Hvilken indflydelse en højere opbevaringstemperatur end 4 grader ville have på donorblods holbarhed.... Tak på evt. forhånd -
Metoder gensplejsning?!!!
ForumindlægJeg sider og forbereder mig til biologi eksame, og der er et sprøgsmål som lyder sådan her: - Gør rede for hvilke metoder der anvendes til fremstilling af gensplejsede (=transgene) planter Hvad mener de med metoder? Så vidt jeg husker er der ikke nogle metoder til fremstillingen af gensple... -
Fødekæde
ForumindlægHej :) jeg sidder med et biologi spg og har lidt svært ved at svare: Beskriv hvordan de forskellige organismer i en fødekæde skaffer sig energi til deres livsprocesser. er det fotosyntese og respiration, jeg skal fortælle om eller noget andet, som de leder efter? -
Alkohol (ethanol)
ForumindlægHej Har fået til opgave i min SSO, som jeg skriver i biologi, at beskrive alkohols opbygning og vurdere hvilken betydning det har for stoffets optagelse. - jeg ved at alkohol har formlen C2H5OH og det er vand- og fedtopløseligt.. Hvad mere kan jeg beskrive??? -
Udspaltningsforholdet
Forumindlæg"Diskuter hvilke undtagelser der kan være i forhold til den klassiske udspaltning 9:3:3:1" Hej igen, skal stadig op i biologi på onsdag og er nu stødt på dette spørgsmål! Håber nogle kender svaret, for er helt blank her :( Ellers tak :)
