Projektopgaven (9. kl.)

Fattigdom i Afrika projektopgave!

13. januar 2013 af skole3456 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej alle sammen

Min projektopgave emne er Fattigdom i Afrika så jeg vil spørger om i havde nogen ideer til hvordan man kunne lave det kreativt eller hvad jeg kunne fortælle osv? Håber i kan hjælpe - som i altid er så søde at gøre :)

Brugbart svar (2)

Svar #1
13. januar 2013 af Snaps12 (Slettet)

Du kan fortælle om hvorledes fattigdommen i Afrika udviklede sig :)

Og derefter det hjælp det får :)

Og derefter kan du tilføje nogle ideer til at kunne hjælpe dem mere :)

 

produkt:

plakat - en lille reklame-agtig hvor du skriver noget om at hjælpe de fattige osv :)
du kunne også tage et lokale på skolen, hvor du fremlægger der (og laver det om til en Afrikansk skole) og laver din egen projektverden ud af det :)

 


Brugbart svar (1)

Svar #2
13. januar 2013 af Fuglen96 (Slettet)

Netop dette emne åbner op for megen kreativitet!

Pas på med for meget fakta. Husk spørgsmålene/problemerne, og for guds skyld at besvare dem alle.


Svar #3
13. januar 2013 af skole3456 (Slettet)

Tak! Det var virkelig til hjælp :-)

Brugbart svar (1)

Svar #4
13. januar 2013 af adsafadfdsafdasf

Du kunne diskutere hvorfor sult problematikken i Afrika er vedvarende til trods for mange hjælpeorganisationers støtte verden over?

Her kunne du komme ind på at én af hovedårsagerne til Afrikas fattigdom ligger i, at de fleste af landene har ledere, der favoriserer egne eliter til skade for befolkningen.  I andre dele af verden ses forhindringer for udvikling som noget, der skal overvindes. Hvor det i Afrika ses som evige undskyldninger for mangel på succes.

 

 


Skriv et svar til: Fattigdom i Afrika projektopgave!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.