Projektopgaven (9. kl.)

Hvad kan man skrive om AI?

31. januar kl. 11:14 af hyggenyg

vi har fået overemnet udfordringer og vi valgte AI som underemne vi har skrevet om:

* arbejdsmijøet

*histroren bag AI

*ulemper

*fordele

*begræsninger(hvad kan en AI ikke)

*hvad AI er

*svag og stærk Ai

men nu kan vi bare ikke komme på flere punkter og komme ind over men vi mangler tekst


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar kl. 11:19 af Moderatoren

AI i fremtiden


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. januar kl. 23:38 af SuneChr

Vi kan have mange meninger om, hvad intelligens er, men uanset hvad, - kunstig intelligens
kan ikke hamle op med den menneskelige. Computere, i bred forstand, har den ene og kun
den ene force at være hurtigere, end vi i et helt liv kan hamle op med, men computeren ved
kun det, vi har "sagt" til den. Det kan godt være, at computeren fortæller os, at en hund har fire
ben, men det vidste computeren ikke, før vi sagde det til den. Det kan være hunden logrer med
halen af begejstring over AI, men hunden kan også snerre og bide. Forhold Jer til et flersidet
billede af, hvad det er for et fænomen, verden er godt i gang med at implementere.


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. februar kl. 00:59 af SuneChr

Prøv at se hvad forskellen, på f.eks. hukommelse/bevidsthed, er for et menneske
og for en videorecorder.
Jeg bestemmer mig, om morgenen, for at gå i biografen for at se en film kl.19:30 .
Jeg har en bevidsthed om, at om så og så mange timer sidder jeg i biografen og venter spændt, til
filmen sættes i gang.
Inden jeg tager afsted, programmerer jeg en videorecorder til at optage en TV-udsendelse kl. 19:30.
Videorecorderen har derimod ingen bevidsthed om, at om så og så mange timer og minutter
skal den starte optagelsen. For videoens "bevidsthed" er en time, to timer, tre dage, ... den samme,
- men ikke for mig, der glæder mig til filmen. 
 


Skriv et svar til: Hvad kan man skrive om AI?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.