Projektopgaven (9. kl.)

Projektopgave emne (HASTER)

28. maj kl. 18:22 af Hjælpppppppppppp
Har VIRKELIG brug for hjælp!!
Jeg går i 8.klasse, og vi er lige gået i gang med vores projektopgave. Vi har overemnet kultur og medier, og vi ville gerne have om religionskultur, skellet mellem religion og kult osv. Hører meget inden under kultur, ikke så meget medier - derfor er vi blevet nødt til at vælge et nyt emne og har lige pludselig vildt travlt.
Jeg har brug for et emne til i morgen, og min gruppe og jeg er meget enige om, at vi ikke har lyst til at have om de klassiske med sociale mediers indvirkning på unge, kropsidealer osv., for selvom det i sig selv er spændende, hører vi bare om det hver dag. Vi vil gerne have et originalt emne, men er på bar bund.

Hvis vi ikke finder noget bedre meget snart (altså inden i morgen), har vi emnet fake news. Det skal nok gå, vi synes bare ikke, det er et fedt emne.

Ideer?

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj kl. 19:04 af solblomaolia

det kunne fx være -

ai som kreativt værktøj

problemformulering -

hvordan ændrer kunstig intelligens (ai) den måde, vi er kreative på og mister vi den menneskelige originalitet / iderigdom, når maskiner kan skabe kunst for os?

arbejdsspørgsmål -

undersøg - hvordan fungerer kreative ai-værktøjer og hvordan bruger kunstnere dem i dag til at skabe ny kunst?

diskuter - hvad sker der med kunstens værdi, når alle let kan lave kunst med ai og hvor går grænsen mellem at bruge ai som hjælper og det at snyde eller efterligne andre?

vurder - gør ai os mere kreative eller risikerer vi at  blive dovne og miste vores kreativitet?

produkt - lav en tekst / sang / digt / billede selv og lad bagefter ai lave noget tilsvarende - vi det til klassen og lad dem stemme om, hvad der er ægte og hvad der er fake

dette er kun et forslag til problemformulering / arbejdsspørgsmål - skriv dem med jeres egne ord og efter dem måde, som i skal sætte det op på

Skriv et svar til: Projektopgave emne (HASTER)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.