Projektopgaven (9. kl.)

Isreal-Palsæsina

06. januar kl. 10:55 af will8470

Hej, jeg er nået til den uge i 9. klasse hvor vi har projektuge. Hermed har vi overemnet "Det forandre verden". Derfor har jeg valgt underemnet "Israel-Palæstina konflikten". Men jeg har desværre en smule svært ved, at finde et produkt. Skal det være baseret på et kvantativ eller kvalitativ metode? Og hvad kunne et eksempel være?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. januar kl. 15:26 af strawberryfieldsforever (Slettet)

du kan fx lave et kort over Israel og Palæstina - fra starten er kortet tomt - undtagen by- og stednavne - men du fylder det efterhånden med små skilte efterhånden, som du fortæller om emnet

det kommer jo helt an på, hvad du kommer ind på i dit oplæg / din opgave, men det kunne fx vise

- israels offinsiv i Gasa - i stil med dette - https://politiken.dk/internationalt/art5527234/Gazakonflikten-for-dummies - hvor du laver et skilt med de røde bombenedslag og et med teksten - du kan bruge "elefantsnot"

- flygtningestrømmene, der viser hvordan palæstinenserne blev fordrevet rundt i landet - du kan bruge pile og billeder / tegninger af menneskemængder

du kan også lave en tidslinje

Skriv et svar til: Isreal-Palsæsina

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.