Mediefag

Billederedigeringsprogram - ala Bo og Lis HJÆLP

15. maj 2015 af dicfred (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej!

Jeg er i gang med at lave en film - lidt ala Bo og Lisa fra YouTube. Jeg er dog gået lidt i stå, da jeg mangler et redigeringsprogram til billederne. Problemet er, at man i programmet skal kunne fjerne et ansigt og sætte et andet ind (hvis I forstår). Deruover skal man også gerne kunne putte andre hverdags ting ind, f.eks. et badmintonsnet og en container.

Jeg aner ikke hvilket program jeg skal bruge, og jeg har prøvet at googlet op til flere gange med uden held. Jeg har også downloadet flere programmer, men jeg synes de er avanceret at bruge - og så aner jeg heller ikke om de programmer kan bruges til at redigere på den måde. Det er meningen at billederne skal laves til en film via iMovie og så kommer der en computerstemme i baggrunden.

Håber I forstår denne besked - håber meget på hjælp!!


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. maj 2015 af MaibritG

Mit bud vil være GIMP. Det minder lidt om Adobe Photoshop, men kan downloades gratis.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. juni 2015 af Seshat (Slettet)

GIMP er et udmærket bud, men det kan være lidt kompliceret at anvende. Paint.net er også et udmærket gratis redigeringsprogram til billeder. Hvis du bruger en Windows-computer, kan du også blot bruge programmet Paint, der er indbygget i styresystemet.


Skriv et svar til: Billederedigeringsprogram - ala Bo og Lis HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.