Billedkunst

hjælp til eksamensprojekt

18. juni 2015 af melanieI - Niveau: C-niveau

Hej på Studieportalen.
Jeg har malet dette billede som mit eksamensprojekt i billedkunst, men jeg ved ikke hvad jeg skal sige om det. Emnet var naturen. Jeg kan godt sige noget om idéen bag det osv. Men jeg ved ikke hvilke faglige begreber jeg kan sige omkring mit billede? Er der nogle som er skarpe, der kan hjælpe mig med det. 
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2015 af abuharakat (Slettet)

Hmm... har du ikke nogle begreber fra Pensum, som du evt. kunne bruge? eller er der ikke nogle fra din klasse, som har notater du kan låne?


Svar #2
18. juni 2015 af melanieI

Jeg notater til min pensum, og har spurgt om hjælp fra klassen. Men ingen hjælp at hente. 
Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal koble de faglige begreber på mit eget billede. Så håbede der måske var en, der var lidt bedre end mig der kunne hjælpe :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. juni 2015 af IsaScience (Slettet)

Hvad du vil med billedet kan faktisk forklares ned til det mindste penselstrøg. Nu ved jeg jo ikke, hvilke begreber I/du kender til eller skal kende til, så jeg har bare opsat nogle stikord nedenfor. Jeg håber, at det er til hjælp.

Farvevalg, kontraster, budskab (opnået via KISS-princippet måske), målgruppe, det gyldne snit (er virkelig noget, der giver point), stilart (naivistisk, klassicistisk ell. a.?), opbygning.

Tænk på det lidt ligesom at analysere en anden persons billede eller tekst. Hvor lang tid skal du op/hvor meget må det fylde?


Svar #4
22. juni 2015 af melanieI

Tak. Begreberne hjælper i hvert fald :-)
Jeg skal op imorgen, det er halvdelen af en 30 minuters eksamen. Så ca 13-15 min til at fortælle om det.
Jeg kan sagtens sige noget om idéen og tanken bag mit billede. Men slet ikke det faglige. Jeg skal fortælle noget om hvilken gengivelsesstrategi jeg har brugt, men det ved jeg virkelig ikke. Jeg har bare malet billede ud fra den idé jeg havde. Og kan heller ikke sætte det gyldne snit, i forbindelse med mit eget billede. Men jeg skal i hvert fald fortælle om motivet, lave en analyse af mit værk, fortælle hvilken gengivelsesstrategi der er brugt og til sidst hvad eller hvem jeg er blevet inspiret af. 
Håber nogle kan hjælpe!!
 


Skriv et svar til: hjælp til eksamensprojekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.