Privatlærer

Lektiehjælper og hjælpelærer

11. oktober 2017 af lubilu (Slettet)
PRIVATUNDERVISNING Jeg ønsker at hjælpe folkeskoleelever. Mit navn er Laura Torkamani og jeg går i 1.g i gymnasiet. Jeg har matematik på A-niveau som jeg får topkarakterer i. Derudover tilbyder jeg også primært undervisning i dansk, tysk, engelsk og samfundsfag (som jeg også får topkarakterer i). Jeg har en lillebror, og har flere gange også fungeret som barnepige og hjælpelærer for vennepar og bekendte af mine forældre. Jeg har selv haft en hjælper i folkeskolen inden mine eksaminer, og ved i den forbindelse hvordan lektiehjælp foregår. Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. oktober 2017 af Justitia

Hej Lubilu,

Det er rigtig fint, at du ønsker at hjælpe. Men det siger altså ikke meget om dine faglige kompetencer, at du får topkarakterer i dé ovennævnte fag lige nu og her, når du kun går i 1. g. Du har hverken afsluttet nogen af fagene, endvidere har du med høj sandsynlighed ej heller gjort dig bekendtskab med alle de emner, som pensum opsummerer i de ovennævnte fag. 

Med venlig hilsen


Svar #2
12. oktober 2017 af lubilu (Slettet)

Hej Justitia.
Kan godt se din pointe, men hvad foreslår du helt præcist? :-)

Mvh Laura

Brugbart svar (1)

Svar #3
18. november 2017 af ringstedLC

Når du skriver: "PRIVATUNDERVISNING" til folkeskoleelever, så kan det jo dække over mange former.

Du må tænke på, at det kan blive meget tidskrævende, hvis du forpligter dig til at hjælpe fx en eller flere i 9. klasse. Selvom det nu måske virker let for dig at overkomme arbejdet i Gymnasiet, så er det ikke sikkert, at det varer ved. Du skal igennem et noget større pensum og opgaverne bliver mere tidskrævende.

Og hvad så, når du gerne vil hjælpe med Afgangseksamen og selv skal læse til Årsprøve?

Men når du har lavet dine lektier, kan du jo altid gå herind og se om du kan hjælpe nogen. Se også gamle spørgsmål. Det er mindre forpligtende og kan tilpasses din egen tid bedre.


Skriv et svar til: Lektiehjælper og hjælpelærer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.