Søgning på: danskere i verden. Resultater: 15681 til 15700 af 47039
  • Symbolik

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en tekst af David Sedaris, der handler om at han er ude og spise med hans ven på en fin restaurant. Hele teksten handler faktisk bare om hvordan han beskriver maden, som overpyntet, ugenkendeligt, for lidt mad i forhold til at der er brugt mange indgredienser, osv. Til sidst går ...
  • Ind i ..

    Forumindlæg
    Hvordan siger jeg "ind i " ?!
  • an explain

    Forumindlæg
    Vil have hjælp til svar på dette spørgsmål. Har bare svært ved at skrive noget selv. explain why you think cotton started being spun in factories. (industrial revolution)
  • Er engelsk discussion det samme som i danskfaget?

    Forumindlæg
    Er engelsk discussion det samme som i danskfaget? mvh
  • Film TV

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om der er nogen som ligger inde med nogle notater eller lign. om filmsproget etc. til matador, krøniken, edderkoppen, riget, klovn eller twin peaks? på forhånd tak
  • Hvad er kompleks syntaks?

    Forumindlæg
    Hej, Hvad er kompleks syntaks? Er der nogle der kan give et eksempel med det?
  • 1 side , hvor mange tegn?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder netop og er ved at skrive en opgave. Jeg ha fået at vide at den max må fylde 3 sider. Men hvordan defineres en side? Hvor mange tegn indgår der på en standard side? ( uden mellemrum ) Håber på hurtigt svar :)
  • Emneopgave - Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet en emneopgave om Differentialkvotient? Jeg er i gang med at lave emneopgaven der er på side 164 i MAT B (HHX), men jeg kan ikke rigtig forstå, så ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej :)
  • hjælp til essay

    Forumindlæg
    Hejsa;) Jeg skal skrive et essay om at være ung i Danmark. Jeg har kun skrevet et essay før og har derfor nogle problemer med, hvordan jeg skal starte det. Har fået af vide, at der meget gerne må være metafor med, og at det skal skrives lidt poetisk. Nogle der kan hjælp mig lidt på vej. Ved overh...
  • FRF skr. eksamen 4/6

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal (som sikkert andre også skal det) op til skr. fransk d. 4., og jeg tænkte på, hvorledes I griber forberedelse til denne eksamen an? Jeg har tænkt mig at kigge gamle stile igennem og lave et 'fejlkatalog' over hvilke fejl, jeg har lavet, som jeg så kan tjekke for...
  • "novelle med kokain"

    Forumindlæg
    Hej hhx'er og andet godt folk! Er der nogle der skrev om denne novelle i dag? Eller kender noget til den og/eller Jokum Rohde? Føj, da nogle dårlige opgaver! savnede både essay og romantikken
  • Hjælp til eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive eksamensprojekt (Emne: ekport til et fremmes land) og skal i den sammenhæng finde en virksomhed hvis produkt jeg vil eksportere og et land det skal eksporteres til. Er der nogen der har nogle gode forslag til disse?
  • Aztekerne

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne vide noget om aztekerne jeg vil vide noget om Levevilkår, Kost, Arbejde, Forskellige befolkninggrupper, Religion
  • stavning

    Forumindlæg
    Skriver man sådan: a) forresten b) foresten c) for resten ??
  • Drama, Brother af Mary Gallagher

    Forumindlæg
    Hey mennesker. Jeg sidder lige med en drama der hedder Brother. Og jeg skal lave et resume af den, men synes den er ret kompliceret faktisk. Kom med et bud, så er i nogle guttermænd/kvinder. ;) Tak på forhånd.. Freja
  • billedanalyse!

    Forumindlæg
    hej :) jeg skal lave en billedanalyse af "efterårslandskab hankehøj ved vallekilde" af maleren Johan Thomas Lundbye, maleriet er fra 1847 - altså romantikken. er der nogen af jer som ved hvordan jeg kan fortolke billedet, altså med farvesymbolik og værdier&holdninger? tak på forhånd...
  • Mening vs Holdning

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på ; At have en holdning og At have en mening Er der overhovedet en forskel!? Eller er de synonymer
  • Nogen der vil hjælpe

    Forumindlæg
    Nogende der vil forklare mig hvad forskellen er på billedplan og realplan. Og hvad metafor er! Kender I nogle link hvor der er eksempler på de enkelte ??
  • eksamen

    Forumindlæg
    Nu gælder det lige straks samfundsfageksamen på c-niveau og nervøsiteten breder sig. Har ladet mig fortælle det er vigtigt at kunne relaterer til nutidig politik osv... Jeg er ikke sikker på jeg er nok inde i politik til at kunne gøre det overbevisende og havde tænkt mig at holde mig til teorier....
  • Hurtig oversæt

    Forumindlæg
    Hvad hedder Springlag på engelsk? - Kan ikke finde det nogle steder, og har brug for at lave en lille research.