Søgning på: danskere i verden. Resultater: 16661 til 16680 af 47039
-
En lille oversættelse
ForumindlægGodmorgen... Hey er der ikke lige en der vil være sød at oversætte dette for mig... please skal aflevere det idag: Vores mål er at tilbyde den mest omfattende og gennemførte planlægning, så du er sikker på at få et rejseeventyr for livet uden problemer og bekymringer med masser af spænding og kom... -
AT6 - 9/11: besvarelse af problemstilling
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i mit AT6-forløb valgt terrorangrebet 9/11, i fagene Historie A og Religion C. Jeg har brug for lidt forslag til besvarelse af de problemstillinger som omhandler religion: - Hvad er terroristernes religiøse begrundelse for at begå terrorangrebet på World Trade Center... -
engelsk synopsis
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogle der vil hjælpe mig, skal aflevere en engelsk synops meget snart. Jeg har valgt kærlighed, og under det har jeg så valgt filmen romeo and juliet, som en slags analyse. men spørgsmålet er så, skal jeg bare fortælle om hvad, filmen handler om, altså analyser de... -
AT - Klima
ForumindlægHej .. Jeg har om AT Har utrolig meget svært med AT forstår det aldrig!.. Har om "Klima" vil gerne have om nogen kunne hjælpe mig med min problemformulering og underspørgsmål? .. Jeg har 2 fag Samfundsfag og psykologi .. Jeg har lavet min problemformulering som hedder: • Hvilk... -
Hjælp til god rapport
ForumindlægHej alle. I denne uge har min årgang (8. klasse) projekt med overemnet: "...Og verden blev en anden." Min gruppe har valgt at skrive om spiseforstyrrelser, og det går meget godt, men ingen af os er nogen ørn til at lave rapporter. Så hvis der er nogen der vil skrive hvad en rapport i de... -
Begyndelsen på slaveriet
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive en 2.g opgave om den amerikanske borgerkrig med fokus på slaveriet, og har en problemstilling bl.a. med spørgsmålet: hvordan begyndte slaveriet? Her kigger jeg på hvordan det begyndte i Amerika, men også hvordan slaveriet begyndte verden over. Jeg ville blive rigtig glad hvi... -
Tysk afgangseksamen.
ForumindlægHej - som sagt har jeg trukket tysk til eksamen. Jeg tænkte på, om nogle herinde havde nogle gode punkter til min problemformulering omkring emnet "nynazisme" - tænkte på den skulle handle om lidt info. omkring under anden verdens krig.. Kom med nogle bud - ville glæde mig gevaldigt! -
Forfatnings udvikling og inddeling i af europas historie
ForumindlægHej. Jeg sidder med en historie aflevering, hvor der er to spørgsmål jeg simpel hen ikke kan finde kilder til svarene - Håber derfor at der er nogle der kan hjælp til med svar eller kilder! spørgsmålene er: 1)Lav en oversigt over forfatningsudviklingen i Danmark. 2) Inddel Europas (Verdens) hist... -
Generelt spørgsmål til SRP
ForumindlægEr der et overemne i SRP, som man skal holde sig indenfor? Ligesom der er et overemne i projektopgaven i 9. klasse i folkeskolen, der f.eks. kunne være 'fagre nye verden' eller 'frihed', og der er et overemne i DHO i 1.g som f.eks. 'Danmark i 1960'erne'. Eller kan man ... -
AT rusmiddler
Forumindlæger der nogle der har nogle forslag til spørgsmål og problemformulering indenfor emnet rusmidler? det skal enten være te, tobak eller chokolade. vores fag er kemi og mat og samf. redegørelsesspørgsmålet bliver nok hvad stoffet består af. analysespørgsmålet bliver hvor mange i verden der bruger sto... -
Arkimedes lov
ForumindlægHej I AT har jeg valgt at skrive om Titanic's forlis hvor jeg skal komme ind på og per... -
jeg står og har virkelig brug for jeres hjælp ( FYSIK ) !!
Forumindlægheej alle jeg har virkelig brug for noget hjælp jeg har fysik eksame på onsdag og der er to emner som jeg slet slet slet ikk forstår !! - Kerneenergi og - Energiforsyning i dk og verden jeg har brug for nogle forsøger som jeg kan lave under de to emner pllllllllllllllllllz hjælp mig ! På FORH... -
Olie- og gasteknologi Civilingeniør
ForumindlægHejsa Jeg vil meget gerne studere Kemi og Biotek på AAU i Esbjerg. De har en kandidatretning som hedder olie og gasteknologi. Mit spørgsmål er den uddannelse ikke ved at uddø nu hvor verden er i klima mode? Eller vil der stadig være jobs at få lad os sige 20 år ude i fremtiden? Håber ... -
Forsikringmuligheder som studerende ?
ForumindlægHej Min kæreste og jeg har næsten lige fået en lejlighed i århus V. Dertil skal vi have tegnet de sædvanlige forsikringer, men kender i til nogle rabatordninger nu når vi er studerende? Hvor er i forsikret henne ? Hvad giver i ca ? Skal have tegnet: Indbo Rejseforsikring med afbestillingsforsikri... -
grundtallet a i en eksponentiel funktion
Forumindlæghej verden, jeg sidder med en opgave hvor jeg skal beregne grundtallet a i en eksponentiel funktion ud fra to punkter på grafen. formlen for at beregne a lyder således: x2-x1√y2/y1 problemet er bare at jeg ikke ved hvordan dette omskrives så jeg kan regne stykket ud på en TI-89'er hv... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLLLLPPPPPPPPP!!!
ForumindlægHejsa! Nu har jeg spurgt om 2 ting herinde, og ikke rigtigt fået svar på noget af det.... Så vil bare lige høre, før jeg tager til eksamen: Er der stadig ikke nogen som kan give mig en hurtig defination + eksempler på kollektive organisationer ssamt fortælle mig hvorfor verden er blevet g... -
Neutralisation
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige trukket et emne i fysik som jeg skal fremlægge, eftersom jeg ikke lige er verdens bedste til det, kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Hvad sker der når f.eks. salt går i opløsning? Og så har min lærer sagt noget med neutralisation, og jeg kan virkeli... -
fysik
ForumindlægNogle der kan svarene på disse spørgsmål som har denne bog: Vejen til Fysik C, Hax: side 169-186 1. Hvordan mente Aristoteles at verden hang sammen? 2. Hvordan så den model for solsystemet som Ptolemæus stod bag ud? 3. Hvem var Nicolaus Kopernikus og hvorfor var hans verdensbillede kontroversi... -
Beregning af dybde som isteringen stikker ned!
ForumindlægEn stor isterning (med ens sidelængder) lægges i en drink. Isterningen stikker 3.6 mm over væsken. Isens densitet er 0.92 g/cm3 og vandets densitet er 1.03 g/cm3. Beregn hvor dybt isterningen stikker (i mm) Hvordan i al verden løser jeg denne opgave? Er ved at rive håret ud af hovedet på mig selv! -
Eksponentialfunktion ?
ForumindlægHej, Jeg har fået en formel der lyder: y= b*e^(k*t) y= verdensproduktionen t = Antal år after 1900 I 1900 var verdens produktionen 0,4 I 1990 var verdensproduktionen 7 dvs. jeg har 2 punkter: (0;0,4) og (90;7) a) Bestem b og k og jeg er helt lost?
